Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zit er onder je stuur geen hendeltje?
Zijn vervanger is in elk geval wel weer een Brit. Toch wel erg jammer dat Edd stopt, denk dat veel mensen (waaronder ikzelf) nu stoppen met kijken. Ik vond het al niet leuk meer na de laatste update, toen ze naar Amerika gingen.
Al in het instructieboekje gekeken? Bij de meeste auto’s zit hij overigens onder de motorkap. Bij mijn Corsa C en mijn Seat Ibiza zat hij rechtsvoor als je voor de auto staat.
Heb er verder niet heel veel verstand van hoor, maar die sludge lijkt mij wel wat aan de hoge kant.
Die connectoren kun je gewoon op ebay krijgen. Even zoeken op je bouwjaar.
[quote quote=18342087]Het is gewoon een zender, spanning verhogen en de range wordt groter. Is waarschijnlijk ook wel te modificeren dat hij meer vermogen krijgt. Het kan ook zijn dat de antenne niet optimaal is, dat is meestal een baantje op de printplaat.
Ik kan je ook een setje aanbevelen die je op het bestaande systeem kunt aansluiten, waar je twee mooi afgewerkte remotes bij krijgt die over flinke afstand werken. Alleen als je nu een klapsleutel hebt dan is dat wel een stapje terug.
Verder is het scannen ZEKER geen onzin. Als je een gewilde auto hebt hoeft een potentiële dief enkel maar een scanner te hebben (een soort radio) met logging en een spectrum analizer. Zo kun je de code die de remote maakt gewoon vastleggen en op de zelfde frequentie uitspugen en dan gaat de auto keurig open. Alleen heb je de immobilizer dan nog niet ontgrendeld. Veel wat duurdere remote kitjes met pager remotes werken daarom met code hopping. Die bevat dus duizenden codes die hij ramdom hopt elke keer dat je de auto bedient.
Dit setje gebruik ik al vele jaren op de Kadett:
http://www.ebay.co.uk/itm/Keyless-Entry-System-Useful-Car-Remote-Central-Kits-Door-Lock-Locking-Vehicle-/302103578820?hash=item4656c6c8c4:g:N7YAAOSw14xWJIj-Kost geen drol, en werkt echt helemaal super!
In jouw geval zul je hem enkel op de master moeten aansluiten, die zit in de bestuurdersdeur. Die motor heeft een paar extra draden om bij open en dicht de module de andere sloten mee te laten bewegen. Je kan de ontvanger van die remotes gewoon daar op aansluiten en de bestaande set zo mee laten doen. Je kan ook de bestaande module buiten werking stellen en de nieuwe module alle motoren aan laten sturen. Is maar net wat makkelijker gaat.Check dus wel of je geen transponder hebt voor de immo, hoewel je er dan wel mee weg komt door de oude sleutel/remote aan de bos te houden is het niet heel fraai. En als je een klapsleutel hebt dan zul je een ander kitje moeten nemen, maar dan moet je maar hopen dat die fatsoenlijk bereik heeft. Die kitjes zijn er beslist, en de klapsleutels ook die je kun laten slijpen voor je bestaande sloten.
[/quote]
Dank voor je bericht. Denk dat ik het eerst bij mijn huidige cv houd[quote quote=18342037]Hoi, PascalDutch
Ik heb van HOREN zeggen bij de dealer, dat dit om veiligheid redenen is gedaan, voor scannen van de auto door personen met snode plannen!
Of ze zeggen maar wat!, en als dit op waarheid berust, vindt ik het als nog ongelofelijke onzin, wat ik die gast ook heb verteld!
Want als ik langs de rijen geparkeerde rijen auto’s rijd, kan dat ook gedaan worden!Maar mijn ervaring is, als het batterijtje minder wordt, de afstand ook minder wordt, verder is er weinig aan te doen ben ik bang, en er aan wennen.
[/quote]
Jammer, bedankt voor je bericht.1.2 gaat prima op de snelweg hoor, doe het zelf ook dagelijks en kan prima meekomen. Qua verbruik rijd ik iets van 1 op 12 (550 km op één tank). Verder kan ik weinig over de motoren zeggen aangezien ik mijn Corsa net een maandje heb ongeveer :p
12 april 2017 om 12:02 In reactie op: Corsa C 2001: Stadslicht inschakelen bij ontgrendelen cv #18341981[quote quote=18341979]Hoi, Pascal
Dan zou ->dit<- iets voor je kunnen zijn!
[/quote]
Bedankt voor je bericht. Dit is de coming home functie (die misschien standaard al aanwezig is in mijn Corsa) en dit bedoel ik niet. Wat ik bedoel is dat de verlichting aangaat wanneer je de deuren ontgrendelt.6 april 2017 om 09:56 In reactie op: Centrale deurvergrendeling vergrendelt tankdop klep niet #18341691[quote quote=18341689]Als je in de kofferbak kijkt, rechts de bekleding loshalen van de zijkant en dan zie je in de carrosserie de motor zitten. Ter hoogte van de achterbank zeg maar.
Greetz Emiel
[/quote]
Dankjewel! Ga vanmiddag even kijken6 april 2017 om 08:04 In reactie op: Centrale deurvergrendeling vergrendelt tankdop klep niet #18341688[quote quote=18341677]Ik denk dat dan je motortje stuk is (of iets losgeraakt) die bij het tankdopje zit.
gr geeviz
[/quote]
Kom ik hier makkelijk bij of moet ik dat via het achterwiel doen en moet alles er dan af?[quote quote=18341648]110€? !!!!!! Voor een 10-25€ onderdelen kost? Uau
[/quote]
Was wel even pijnlijk inderdaad, is het echt zo duur voor zo’n reparatie?Even een update, auto is naar de garage geweest en het contactblokje bleek defect. Deze is vervangen en alles werkt weer naar behoren. Kosten: €110,24
[quote quote=18341271]Hoe iemand weet? Staat een defect contactslot daar.
[/quote]
Auto gaat dinsdag naar de garage[quote quote=18341267]Vervangen uw contactslot, hoveel kost dat, 10-15€? 10-15 min werktijd.
[/quote]
Lijkt me geen probleem. Maar kan ik hier nog drie weken mee door rijden? Of geeft dit andere problemen?Blijkt dat de stroom wel uitgeschakeld wordt want ik kan de achterruitverwarming niet inschakelen. Maar de radio gaat niet automatisch uit. Misschien een storing?
-
AuteurBerichten