Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Coulance wordt niet bepaald door Opel maar zal de dealer ondersteunen als de dealer vind dat een bepaalde reparatie onder coulance zou moeten vallen!!
Een aanvraag voor coulance zal dus altijd via de dealer cq erkend reparateur lopen.
Op een auto die niet door de dealer is verkocht of nooit bij de dealer in onderhoud is geweest (lees waar nooit een kwartje aan verdiend is) zal de dealer heel erg terughoudend zijn vwb coulance.
Ga er maar van uit (en ik kan het weten) dat de coulanceregeling geen vetpot is en heel erg veel goodwil vraagt.Garantie is Opel
Coulance is Dealer/erkend reparateur ondersteund door opel.Klopt ik was even in de war en zat met m’n hoofd bij een corsa-D daar liggen de dc’s anders :shock:
P0683 geeft bij corsa-D een herprogrammering aan maar bij astra-h een probleem in het gloeisysteem.
Gloeibougies zijn relatief makkelijk door te meten met multimeter.Buitendienst oplossing 2675
Bekend probleem.
Heb je geen TIS :shock:Herprogrammeren met de nieuwe software kan ik voor je doen.
Laat ze de timing maar eens goed nakijken. waarschijnlijk is ooit de distributieketting vervangen en staat de uitlaatnokkenas een tand te laat.
Heb dit eerder meegemaakt.kom maar langs.. Ik woon in Olst
Ik kan deze wel aanmelden.
Ben erkend reparateur en doe er voor de hobby iets bij :DIk zit in olst heb alle uitleesapparatuur voor handen.
Wat is het probleem??misschien makkelijker om iets meer info te geven..
type auto
welke motor?nokkenassensor is de geest aan het geven. Vaak het beste om nokkenassensor en krukassensor tegelijk te vervangen dan ben je van het probleem af.
Het scharnierpunt op de bak loopt zwaar.. Deze even uit elkaar halen en smeren dat is meestal het probleem.
Wat wel vaker gebeurt is dat dan ook de pook gammel is.Als je auto er mee ophoud op gas na lange belasting kijk ik niet vreemd van foutcodes op je mengsel…
Misschien handig om een naar je gassysteem te laten kijken..
Wat ik als eerste aan de klant vraag met een auto op LPG is “doet ie het op benzine goed??”
Dus foutcodes wissen en een weekje op benzine rijden en kijken of je dan nog “problemen hebt..
En anders ja gas is om op te koken en niet om op te rijden (LOL)18 december 2015 om 22:39 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300633Je zegt het maar Rinus heb het meeste wel op voorraad anders wel een donorauto.
ik heb alle apparatuur die er nodig is.. ben erkend reparateur van opel18 december 2015 om 22:09 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300631Het is je LMM.
Nieuwe monteren en kenvelden resetten en dan is je probleem opgelost..
Ik weet niet waar je woont rinus maar ik heb zo’n LMM wel op voorraad om eventueel te proberen..27 november 2015 om 19:41 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300626Ja Rinus van een afstand is het altijd moeilijk oordelen en zo leren we elke dag weer iets bij..
Ik zit al ruim 30 jaar aan Opels te sleutelen maar deze had ik nog niet voorbij zien komen.
Ik weet wel dat we ooit toen de eerste x16xel kwamen dat we veel van die sensoren losnamen en weer vastzetten met inderdaad 20Nm maar da ging volgens mij om een buitendienstoplossing voor een ander probleem.
Ik hoop dat je hiermee je storing verhelpt. We zullen het horen en zien.7 november 2015 om 09:14 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300623We wachten af :angel
7 november 2015 om 00:05 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300621Nee LMM vervangen door een origineel exemplaar want in deze is er ontzettend veel imitatie rotzooi te koop!!
Of even een goed functionerende lenen..6 november 2015 om 23:44 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300619Zowel P0130 als P0170 zijn vaak te wijten aan een niet juist functionerende LMM.
Dit is het snelste te controleren om deze gewoon even te proberen..
ECU vervangen doe je als laatste en een P0130 is zelden of nooit een defecte ECU dan had je wel meer problemen gehad..Code opvragen bij de VOD :thumb
overgangsmodel overjarige p1 of vroege p2.
De rekord op de avatar is van mij. Dit is een P2 van 1962.
Mocht je een P1 zoeken raad ik je aan even een aanvraag te doen bij de HOCN.
Daar is vast wel iemand die jouw ouders blij wil maken.
Heb je geen foto van de auto die je bedoelt?93191271 is complete set incl. tandwielen en spanners en geleider
Je hebt nodig: 93191271 distr.set €198,50 55561181 pakking distributiehuis € 33,10 en 90570204 pakking waterpomp € 6,05. Dit is bruto ex dus de prijs die je betaald bij de dealer als je de 20% korting eraf trekt..
4,2 uur staat er officieel voor maal de prijs van het arbeidsloon dus als een Dealer het voor minder dan € 400,00 doet dan zit die erg verlegen om werk..He niet te snel het oude spul is ook mooi!! bedoel je zo een als mijn avatar ;)
stationair LFR-klep vervuild. ff demonteren en goed reinigen.
De ketting loopt dan op de oude tandwielen en slijt dusdanig dat ze binnen de kortste keren weer rammelen.
-
AuteurBerichten