Vectra 2.2 direct 6 bak schakelt niet naar neutraal

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2 direct 6 bak schakelt niet naar neutraal

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277247
    snarf007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2013

      Hallo allemaal,

      Net onze Zafira omgeruild voor een Vectra 2.2 Direct met een 6 versnellingsbak. Nu merk ik dat als ik de versnelling nar neutraal trek de pook niet soepel naar neutraal gaat. Uit 1 en2 gaat de pook langzaam naar centraal/midden, maar uit 5 en 6 blijft de pook tussen centraal en rechts hangen. Je moet dus de 3 en 4 dan zoeken.
      De verkoper zou dit maken, maar heeft de kabels 2x gesmeerd. Dit heeft geen effect gehad (nauwelijks). Wie kan mij vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn?

      #18322419
      opeltechniek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2010

        Het scharnierpunt op de bak loopt zwaar.. Deze even uit elkaar halen en smeren dat is meestal het probleem.
        Wat wel vaker gebeurt is dat dan ook de pook gammel is.

        #18322420
        snarf007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2013

          Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de auto bij een handelaar gekocht. Deze heeft hem al 2 keer gesmeerd. Dat helpt niet. Als ik de beschermkappen weg haal ziet het ook aardig vet. Zie links en rechts van de pook veertjes zitten. Zorgen deze voor de druk om de pook centraal te duwen?

          #18322421
          snarf007
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2013

            Update na een vakantie naar zuid Frankrijk, met een caravan er achter:
            Met een koude motor werkt het schakelen normaal. Als de motor warm is gaat het schakelen, zeker van 5 of 6 naar netraal, niet soepel. Moet een beetje zoeken vaan de 3 & 4.
            Zou dit aan de versnellingsbakolie kunnen liggen?

            #18322422
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Nee olie heeft daar geen effect op.

              #18322423
              CJX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2011

                Ik heb ook dat mijn versnellingspook bij lange ritten, en warm weer, niet meer soepel terugveert naar zijn neutrale stand.
                en helemaal als de caravan er achter hangt.

                Maar verder nooit problemen mee gehad. Je moet soms even opletten met schakelen, oke. Maar ik kan er al jaren mee leven.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.