Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat dacht ik dus ook inderdaad, maar ik kan geen goede positie vinden om er kracht op te zetten. Ik zal het binnenkort proberen met jullie tips. Hopelijk lukt het dan!
Ik hou jullie op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Oke bedankt voor jullie idee! Ik zal dit binnenkort proberen. Kijken of het lukt!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Het filter wordt inderdaad vervangen, maar wat ik bedoel is het deel waarop je het filter schroeft(geen idee hoe dat deel heet, als je het weet, laat het weten!). Is er een kans dat dat beschadigd raakt?
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Het gaat inderdaad om een opschroef filter. Ik dacht er ook aan om een schroevendraaier er doorheen te slaan, maar ik was bang dat ik daarmee teveel druk er op zou zetten en andere delen ermee zou beschadigen . Is dit een terechte gedachte? Of kan hij wel wat hebben?
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah oke, ik ga erop letten. Bedankt voor jullie hulp! Ik hou jullie op de hoogte!
Ah bedenkt voor je reactie!
Ik detail de auto redelijk vaak van binnen en buiten. Daarbij kom ik vaak langs kleine hoeken en gaten van de auto en ben nog nooit natte bekleding tegen gekomen (gelukkig).
Als ik het dashboard kastje verwijder, zou ik het kunststof spruitstuk dan kunnen zien? Of kan ik hem ergens anders vinden? Misschien kan ik het dan nog even inspecteren of ik iets geks zie.
Voorlopig hou ik het gewoon in de gaten en kijk ik of ik er in der loop van de tijd misschien iets tegen kom.
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Laatst naar een garage geweest. Gespecialiseerd in Opel(geen Opel dealer), jarenlang goede ervaringen mee gehad.
De monteur heeft het koelsysteem “afgeperst” (ik denk dat dat een andere naam is voor een druk test), ook hij kan de lekkage niet vinden.
Hij geeft aan om het in de gaten te houden en terug te komen als het erger wordt.
Ik hoop niet dat het de koppakking is , zou dat kunnen? De oliepeil blijft altijd gelijk en ik zie geen “sludge” als ik het dekseltje van de olie open. Ook is de kleur van de koelvloeistof gewoon roze.
Zouden er nog interne lekkages kunnen zijn bij deze motor of is het gewoon omdat de slangetjes poreus zijn zoals astrid_fahrer aangeeft.
Ik hoor graag jullie meningen!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah oke, bedankt!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah oke, zou dat betekenen dat binnenkort alle slangen vervangen zouden moeten worden?
Bedankt voor je reactie!
Weer wat nieuws geleerd ! Ik wist niet dat de KVS ook “door” de slang heen kon.
Ik zal er naar kijken, ik hou jullie op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
dit is wel iets wat mij is opgevallen, maar ik ben niet zeker of het wel iets is.
Beste forumleden,
Volgens fsrs is het slangetje niet meer beschikbaar bij Opel.
Verder, ik heb een druktest gedaan maar helaas zonder resultaat. Of ik die iets verkeerds, of de lekkage is heel erg klein.
Zijn er nog verdere tips/ ideeën om achter de oorzaak te komen?
Ik hoor graag wat jullie erover denken!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Kan nergens origineel vinden, ik zal binnenkort contact opnemen met een Opel dealer, misschien hebben zij het.
Ik hou jullie op de hoogte!
ah bedankt!, ik zal er naar kijken. Mocht ik meer te weten te komen over de oorzaak laat ik het weten.
ik heb ondertussen gekeken waar ik het slangetje zou kunnen bestellen, mocht dat nodig zijn. Ik heb er een van SASIC gevonden, is dit een goed merk? Het is tevens ook het enigste merk die ik kan vinden online.
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
beste forumleden,
Ik heb weer even onder de motorkap gekeken en ben dit tegengekomen:
Wat lekt hier nou precies? is het klemmetje los? is het slangetje los? wat zou hier aan vervangen moeten worden?
Ik hoor graag wat jullie erover denken!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah oke dat wist ik nog niet.
Ik las iets over een “versleten” weerstand? Blijkbaar zou je dat kunnen meten.
Ik ga binnenkort even kijken of ik het kan meten of het aan de weerstand ligt of niet.
Zo niet, is er een bepaalde manier om vast te stellen of de lagers versleten zijn?
Mocht dat het probleem zijn, zou je alleen de lagers kunnen vervangen? Of moet de gehele radiatorvin vervangen worden(inclusief motor etc)?
En als laatste, mochten de lagers versleten zijn, zou ik het gewoon kunnen laten bij wat het is totdat hij er helemaal mee stopt en dan pas vervangen, of kan dat schadelijk zijn, en moet het zo snel mogelijk vervangen worden?
Ik hoor graag jullie meningen!
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Beste forumleden,
Ik heb vandaag er even naar gekeken en zie dat hij ook aan de onderkant niet 100% tegen de zijpaneel aansluit. Ik heb even geprobeerd om de twee bouten, die de tankklep vasthouden los te halen en de klep iets naar binnen te drukken. Echter komt er geen verschil. Heeft iemand een andere oplossing? Of weet iemand toevallig hoe dit zou kunnen gebeuren? Of hoort het zo?(Misschien iets te maken met de afwerking?)
Ik hoor graag wat jullie hierover denken.
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
14 februari 2024 om 19:48 In reactie op: Zafira A airbag stoel tijdelijk verwijderen mogelijk? #18550146Top! Bedankt!
14 februari 2024 om 16:33 In reactie op: Zafira A airbag stoel tijdelijk verwijderen mogelijk? #18550139Allereerst bedankt voor je antwoord!
Dan heb nog twee vraagjes:
Zijn er nog bepaalde dingen waar ik voorzichtig mee moet zijn? Dus bijvoorbeeld dat ik bepaalde sensoren of iets dergelijks niet raak.
En nog zijn er bepaalde aanhaalmomenten bij het terug monteren? Of is het gewoon vast is vast. Als laatste moet ik hier ook iets van loctite of iets gebruiken?
Met vriendelijke groet,
<p style=”text-align: left;”>Opelfan1</p>Ah oke, nog twee vraagjes dan:
1. Kent iemand toevallig een goede website? (iemand ervaring met Autodoc?)
2. zou er nog iets anders lek kunnen zijn?(ik probeer een beeld van alle scenario’s te krijgen)
met vriendelijke groet,
Opelfan1
Waar zit de temperatuur sensor? En hoe zou ik dat kunnen zien?
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Zou ik het systeem moeten ontluchten na het vervangen? En is het vervangen van een thermostaat huis iets wat je makkelijk zelf zou kunnen doen? Zelf heb ik ooit de koplampen van een astra g vervangen en vervang de filters en olie altijd zelf.(hebben jullie een idee van mijn huidige ervaring) zijn er nog bepaalde aanhaalmomenten van de bouten?
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah oke, en met olie- en benzine filters?
Met vriendelijke groet,
Opelfan1
Ah top, bedankt! Ik heb al ongeveer 10000 km gereden met mijn huidige auto en het niveau is nog exact hetzelfde als op de dag dat ik de auto heb aangeschaft. Dus zover denk ik niet dat hij olie verbruikt.
Dus ik neem aan dat de orginele dunnere olie geen probleem zal zijn als ik zo jullie berichten lees.
Tot zover bedankt voor jullie advies en gedeelde ervaringen.
Heb je zelf nog ervaringen met de orginele olie van GM/Opel? (5w30) misschien een gekke vraag maar ik las ergens dat er een tijd was dat de motoren van Opel veel olie verbruikten en uit onderzoek bleek het door de lage kwaliteit orginele olie kwam. Ik weet alleen niet waar ik het heb gelezen en of het ook toepasselijk is voor de Z18XE in een Zafira uit 2004. Ik wilde deze pakket bestellen: https://www.fsrs-trading.nl/nl/compleet-onderhoudspakket-opel-astra-g-zafira-a-1-68624.html
Dus als het waar is wat ik heb gelezen, is dat dan toepasselijk in mijn situatie of is de kwaliteit gewoon goed?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierbij
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten