FSRS-Trading betrouwbaar?

Forumindex Forums Modellen Astra FSRS-Trading betrouwbaar?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18532511
    Opelfan1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2020

      Beste forum leden,

      Binnenkort is het weer tijd voor een onderhoudsbeurt voor mijn Opel. Ik ben de website FSRS-Trading tegen gekomen maar twijfel over de betrouwbaarheid. Ik kan niet echt veel ervaringen over deze website vinden, veel ervaringen zijn al verouderd. Hebben jullie hier laatst wat besteld? zo ja, hoelang geleden was dat en wat was jullie ervaring? en zijn de onderdelen in de onderhoudspakket ook echt origineel?

      ik hoop graag te horen van jullie.

      met vriendelijke groet,

      Opelfan1

      #18532807
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Vroeger regelmatig wat besteld(toen ik nog een opel had) en ja als er origineel staat krijg je dat ook. Dus daar kan je prima wat aanschaffen.

        Toen der tijd was de naam ook fsrs opel webshop.

        #18533149
        Rick-Opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2015

          Vorige week nog wat besteld. Bestel er regelmatig. Geweldige service en zeer vriendelijk (Richard en Fred)

          #18535216
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Prima bedrijf heb er in het verleden al diverse keren wat besteld.

            Ze mochten de naam Opel niet meer gebruiken van Opel. :mail:

            #18547972
            Opelfan1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2020

              Zijn er nog meer ervaringen?

              #18547973
              Opelfan1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 March 2020

                Misschien een gekke vraag maar hoe is de orginele motorolie van Opel/GM Voor een z18xe motor?

                #18547984
                Opelfan1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 March 2020

                  Is het verstandig om 5w30 te gebruiken bij een Z18XE motor als die zijn hele leven 5w40 heeft gebruikt?

                  #18547992
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik zou gewoon bij 5w40 blijven, wisselen naar 5w30 kan geen kwaad.

                    #18547993
                    Opelfan1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 March 2020

                      Heb je zelf nog ervaringen met de orginele olie van GM/Opel? (5w30) misschien een gekke vraag maar ik las ergens dat er een tijd was dat de motoren van Opel veel olie verbruikten en uit onderzoek bleek het door de lage kwaliteit orginele olie kwam. Ik weet alleen niet waar ik het heb gelezen en of het ook toepasselijk is voor de Z18XE in een Zafira uit 2004. Ik wilde deze pakket bestellen: https://www.fsrs-trading.nl/nl/compleet-onderhoudspakket-opel-astra-g-zafira-a-1-68624.html

                      Dus als het waar is wat ik heb gelezen, is dat dan toepasselijk in mijn situatie of is de kwaliteit gewoon goed?

                       

                      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierbij

                       

                      Alvast bedankt!

                      #18548064
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Er zijn bij alle merken wel motoren types die olie verbruiken, zolang het niet 1 liter op 1000km of minder is dan is het volgende fabrikant allemaal in orde.

                        Ik heb een X16XEL in de Astra F en die verbruikte 1 liter op 3000 km en na revisie helemaal niets meer.
                        Tijdens de revisie bleek namelijk dat het honen en boren niet goed was gedaan in de fabriek (licht ovaal).

                        Dat pakket wat je aangeeft zal wel goed zijn, gewoon je kenteken / chassisnummer doorgeven bij je bestelling dan krijg je wel de juiste set.

                        Overigens als je motor nu al olie verbruikt ( 1 liter op 5000km of slechter) dan zal het wel iets meer worden met een dunnere olie.

                        #18548371
                        Opelfan1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 March 2020

                          Ah top, bedankt! Ik heb al ongeveer 10000 km gereden met mijn huidige auto en het niveau is nog exact hetzelfde als op de dag dat ik de auto heb aangeschaft. Dus zover denk ik niet dat hij olie verbruikt. :yahoo:

                          Dus ik neem aan dat de orginele dunnere olie geen probleem zal zijn als ik zo jullie berichten lees.

                          Tot zover bedankt voor jullie advies en gedeelde ervaringen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.