Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Uiteindelijk hebben we er inderdaad voor gekozen om de ketting en dergelijke allemaal te vervangen. Hetgeen een goed idee was.. Naast dat de oude ketting inderdaad iets langer bleek te zijn dan de nieuwe, vonden we ook resten van bovenste geleiderail (die onder het kleppendeksel), zowel plastic als het staal. Daar was iets goed mis gegaan dus…
Ook in het carter lagen nog wat verassingen, maar die zijn er allemaal uit. Oliepomp was gelukkig nog in orde!
Alles zit nu bijna weer in elkaar, alleen is er wat onduidelijkheid over de kettingspanner.
We hebben de nieuwe versie, de Z20NET versie. Het zuigertje dat tegen de kettingrail aan komt, beweegt nu vrij in en uit de spanner. Deze is dan nog niet geactiveerd.Ik heb flink wat rondgezocht, maar kan niet vinden hoe deze nu geactiveerd wordt en of deze van te voren geactiveerd moet worden voordat je deze plaatst. En zoja, hoe activeer je deze?
Of wordt deze alleen door oliedruk tegen de kettingrail aan geduwd?Als we de spanner erin zetten, dan is de ketting strak gespannen, maar blijft dat ook zo is de vraag.
Dus kort gezegd:
Moet je een spanner van te voren activeren, zoja hoe doe je dat?
Of wordt deze door oliedruk op spanning gebracht?Als dit duidelijk is dan kunnen we de operatie gaan afronden en kan de boel weer gestart worden!
Duidelijk en heldere omschrijving.
Maar ik kan dus concluderen dat mijn BCM kapot is?
Aangezien de overige zaken wel allemaal gewoon naar behoren werken..Ik heb de Meriva net een maandje of 3 met een jaar volledige garantie, komt bij de Opel dealer vandaan. Lijkt mij dus dat dat daar onder moet vallen.
Zijn er nog andere methoden om te kunnen controleren of je BCM kapot is?
30 november 2013 om 13:48 In reactie op: Meriva A 2005 elektrische ramen sluiten niet bij afsluiten #18170808Inmiddels zijn we een tijdje verder en ondertussen ben ik ook eens stapje verder.
Met de OpCom v1.39 heb ik de securitycode kunnen uitlezen van de Meriva.Hiermee kon ik het programmeergedeelte inkomen. Daar heb ik de functie ‘Follow me home verlichting’ succesvol aangezet, deze deed het standaard niet. In de testfuncties kon ik ook de comfortmodule testen. De ramen gingen netjes dicht op activatie van de module. Ook de deadlock van de centrale vergrendeling werkte met de test.
Echter als ik deze functies als aanwezig markeer in het programmering overzicht, dan werkt het helaas nog steeds niet… Moet er ergens anders nog iets aangezet worden? Of ondersteund de BCM deze functies gewoonweg niet? BCM programmeren kwam ik niet in, die accepteerde de securitycode helaas niet…
Iemand ideeën?
2 september 2013 om 20:59 In reactie op: Meriva A 2005 elektrische ramen sluiten niet bij afsluiten #18170805De ramen zijn ‘ingeleerd’ en werken in de auto verder prima naar behoren. Enkel bij het op slot zetten gaan ze niet dicht. Het lijkt wel een soort optie te zijn die je apart moet aan zetten o.i.d.
@Haasje17 wrote:
Inlaatspruitstuk en uiltaatspruitstuk zijn net wat anders. Klepdeksel ook.
Ik heb een Z16XE orgineel 101 pk, Met spagettie spruitstuk, Groep N Uitlaat, Dbilas Inlaat spruitstuk, Scherpe Nokkenassen (dbilas) En chippie op maat.
Dit klinkt intrigerend. Hoeveel PK zou je ongeveer op uitkomen zonder de nokkenassen?
Stel dat je alleen het inlaatspruitstuk zou aanpassen (dbilas, of mantzel) en een spagettie uitlaatspruitstuk, wat zou dat doen? En waar haal je zoiets als het uitlaatspruitstuk vandaan?Is de RDW keuring echt zo prijzig? Dit omdat de Meriva standaard ook al met een Z18xe geleverd is en dus al typegoedkeuring heeft. Dacht dat het alleen zo prijzig was als je echt een compleet andere motor erin knikkert welke geen type keuring heeft voor het model waar deze in gaat?
Vraagje daarnaast, in je handtekening staat Z1XE(R) met 160Pk, hoe doe je dat? Dacht dat de R versie standaard 115PK o.i.d. had?
Bij elkaar zo’n 50 euro, dan zou ik gewoon lekker hier in Nederland je spullen halen bij een Brezan o.i.d.
Daar krijg je zeker weten de juiste spullen en kun je terug om te ruilen als het niet kloptSleutel eruit dan wordt de melding gereset voor dat moment. Alleen motor uitzetten en opnieuw starten zonder sleutel eruit, dan blijft dezelfde melding staan.
Merk je ook iets tijdens het rijden als het mm lampje blijft branden?
Even (laten) uitlezen, dan weet je meer.
24 april 2013 om 16:51 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120919Dit zijn normale waardes, niets om je zorgen over te maken. Integendeel, je dynamo functioneert prima.
Heb je al een andere bobine geprobeerd? Als het goed is heb jij eenzelfde als in onze 1600, die zijn op de sloop nagenoeg niet te vinden omdat ze heel vaak stuk gaan na verloop van tijd. Online vind je ze al voor rond de 90 euri. Zou er voor de zekerheid dan ook een setje nieuwe bougies in doen.
20 april 2013 om 20:42 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120915Bij de 1600 hadden we ook geen motormanagementlampje dat aanging, bij de 2liter wel, daar ging die wel netjes branden nadat het stotteren en uitvallen begon. En dat was soms als ik met 80km tot 100km aan het rijden was. Ineens beginnen te bokken, uitvalverschijnselen en lampje dat aan gaat.
Als je de accu kwartiertje los koppelt, dan verdwijnen de meeste foutcodes. Wel slordig dat ze die in de garage er niet uit gehaald hebben.
20 april 2013 om 17:39 In reactie op: Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert #18120910Soortgelijk probleem heb ik ook gehad zowel met x20xev en een x16xel, in beide gevallen lag de oplossing in de bobine. Bij de 1600 hebben we de bobinebrug vervangen en daarna liep deze weer soepel. Bij de 2 liter zowel de bobine, de bougiekabels en bougies en probleem opgelost. Daar zou je nog naar kunnen kijken.
We hebben de EGR en Bobinebrug vervangen, de bobinebrug bleek uiteindelijk de oorzaak van het probleem. Dit was nog de originele vanaf de fabriek en die dingen schijnen nog wel eens door te slaan naar verloop van tijd. Op de sloop waren ze ook allemaal al weg, dus maar een nieuwe gekocht.
Gasklephuis is gereinigd, stappenmotor, carterventilatie is schoongemaakt, het pijpje dat wel eens verstopt raakt. Slangen zijn schoon gemaakt en gecontroleerd op valse lucht, maar het blijft het zelfde.
Inmiddels een nieuwe egr en bobinebrug besteld, kijken of dat helpt..
Kan een defecte lambdasonde (ondanks dat er geen MM lampje gaat branden) zorgen voor dit soort issues?
Bougies hebben we gewisseld voor nieuwe, zonder effect helaas.
Kan een smerige stappenmotor dergelijke onregelmatigheden veroorzaken? Die hebben we er nog niet af gehad.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad dat ik bepaalde onderdelen niet kon uitlezen van een auto, een Vectra b.
In de settings van de OpCom kun je de communicatietijd instellen, standaard is dit 2ms geloof ik.Als je deze waarde verhoogt naar 5ms dan communiceert de OpCom wellicht wel, bij mij werkte het in ieder geval daarna wel.
Verschilt een beetje per auto. De een ‘praat’ wat sneller dan de ander en als de auto niet op tijd antwoord, dan krijg je een time out en dus een error.
@Maurice89 wrote:
Opgelost :thumbup
Fijn dat je er ook even bij hebt gezet wat nou de oorzaak uiteindelijk was en hoe je het opgelost hebt!
Als iemand anders een soortgelijk probleem heeft, dan weet je meteen hoe het op te lossen, gewoon door een PM te ontvangen! Het lijkt wel een wonder.
Als ik naar de site http://www.occasioncentrumhardenberg.nl/ ga dan staat er toch dit op:
===========================================================================
Welkom in de online showroom van Auto ArenA HardenbergAuto ArenA Hardenberg is Opel & KIA dealer voor de regio Hardenberg & Ommen
Onze steeds wisselende voorraad bestaat uit diverse merken occasions in alle prijsklasses.Marcel Witteveen heet u van harte welkom bij Auto ArenA Hardenberg
Alle offertes zijn standaard voorzien van een kopje koffie/thee. Ontdek hoe leuk het kopen van een auto kan zijn.
Graag tot ziens!
================================================================================
Dus ze beweren nog steeds Opel dealer te zijn. Alleen geen officiële logo’s, maar indirect wekken ze wel een verwachting.
[rquote=1918841&tid=146690&author=bjornspiering]zo los je dat probleem op zoals hier boven staat vermeld,
ik heb dit probleem ook! maar dan met de bijrijderskant! en bij deze krijg ik dat niet voor elkaar dat die automatisch gaat en dat vindt ik zwaar poedersuiker.
hoe kan ik deze automatisch krijgen?[/rquote]Loopt het raam een beetje stroef toevallig? Als het raam te veel weerstand ondervind van de geleiders dan lukt het inderdaad niet, is de beveiliging voor als er iets tussen zou zitten (zoals een hand of arm o.i.d.) Probeer de boel een beetje te smeren en als alles soepel loopt nog eens inleren.
Je raam is de weg kwijt. Raam helemaal naar beneden doen en dan de knop omlaag paar seconden ingedrukt houden. Idem met helemaal omhoog, dan ook de knop voor omhoog paar seconden ingedrukt houden. Daarna zou het weer moeten werken. Elektrische ramen moet je soms opnieuw inleren.
[rquote=1911364&tid=145097&author=OvErDoSe]Na laten kijken door een jurist kost me vast minimaal 150 euro. Dat wil ik het liefst vermijden.
ANWB kan ik inderdaad wel even contact mee opnemen.[/rquote]Als jij een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan kun je dit volgens mij gewoon bij hun neerleggen en handelen zij het verder af. Je hebt een goede zaak en bedrijven zijn toch sneller bang voor een rechtsbijstand (daar werken ook advocaten) dan voor een particulier. Maar ik heb het vermoeden dat je geen rechtsbijstand in je verzekering hebt zitten…
Mensen rijden weg omdat verzekeringen zo moeilijk doen. Als je al 1 keertje per ongeluk een schade veroorzaakt, dan vliegt je premie meteen de lucht in, terwijl je er jaren over doet om dat weer een beetje omlaag te krijgen. Daarom rijden mensen ook vaak door na een ongeluk te hebben veroorzaakt. Je bent verzekerd omdat het moet van de wet, niet omdat je er iets aan hebt.
Ik heb nu wel een functie gevonden voor die bumper!
Is inderdaad geen verkapte advertentie, dan had ik het wel anders neergezet. Misschien idd ff moeten vermelden dat ik deze heb zien staan met een veel te hoge vraagprijs.
Ze zitten bij een 5 deurs in de voordeur sowieso met 1 schroef vast van binnenuit. De achterdeuren ga ik ook wel van uit dat ze geschroefd zitten, zou anders wel erg makkelijk zijn om te verwijderen, ook door figuren met minder goede bedoelingen.
En ze zitten ook vast met clipjes en deze breken gegarandeerd. Maar die kun je voor een paar euro nieuw halen.
Als er niet bij gemeld is dat het een schadeauto is geweest en er zitten dergelijke gebreken in, dan kun je volgens mij van de verkoper eisen dat een en andere gerepareerd wordt, want deze heeft jou een ondeugdelijk product verkocht. Maakt niet uit of het 2e hands is. Je dient de dealer hier schriftelijk van op de hoogte te stellen en deze heeft dan tijd om te reageren. Als hij niet reageert en weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen, dan kun je hem in gebreke stellen. Vervolgens kan dan de koop ontbonden worden, of je laat de hele zooi repareren bij een ander en de rekening leg je bij je dealer neer.
Volgens mij zou dit zo moeten werken, maar informeer anders eens bij je rechtsbijstand. Dat wil wel eens een hoop verduidelijken.
-
AuteurBerichten