Meriva A 2005 elektrische ramen sluiten niet bij afsluiten

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva A 2005 elektrische ramen sluiten niet bij afsluiten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260343
    Opelcalibra.nl
      Lid sinds:
      23 April 2006

      We hebben hier een Meriva A staan uit 2005 met alleen elektrische ramen voor. (als je voor en achter elektrisch hebt kun je ze sluiten met de ab)

      Deze ramen sluiten niet bij het op slot doen van de auto, ook niet als je de auto met de sleutel op slot doet en naar rechts gedraaid houdt. Ook de spiegels klappen alleen in met het knopje.

      Is er dan geen module voor aanwezig, of kan dit aangezet worden met bijvoorbeeld de op-com, danwel de tech2?

      En kan het dan zo ingesteld worden dat bij afsluiten zowel de ramen sluiten alsmede de spiegels inklappen? Of zijn we dan toch gebonden aan een aftermarket comfort module?

      #18170804
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als je de ramen sluit en de knop even vast houd, gaan ze dan automatisch verder naar boven? Zo niet: ramen naar beneden doen, en dan weer sluiten. Tijdens sluiten knop vast blijven houden, en 5 seconden vast blijven houden nadat ze gesloten zijn. Dit kan helpen.

        #18170805
        Opelcalibra.nl
          Lid sinds:
          23 April 2006

          De ramen zijn ‘ingeleerd’ en werken in de auto verder prima naar behoren. Enkel bij het op slot zetten gaan ze niet dicht. Het lijkt wel een soort optie te zijn die je apart moet aan zetten o.i.d.

          #18170806
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Meriva A kent deze optie enkel als deze is uitgevoerd met af fabriek alarm.

            #18170807
            papahkilo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 July 2010

              Bij mijn Meriva gaan de ramen in de voordeuren dicht als ik de sleutel naar rechts gedraaid houdt. Ik heb geen alarm.
              De spiegels gaan idd alleen met het knpoje.

              #18170808
              Opelcalibra.nl
                Lid sinds:
                23 April 2006

                Inmiddels zijn we een tijdje verder en ondertussen ben ik ook eens stapje verder.
                Met de OpCom v1.39 heb ik de securitycode kunnen uitlezen van de Meriva.

                Hiermee kon ik het programmeergedeelte inkomen. Daar heb ik de functie ‘Follow me home verlichting’ succesvol aangezet, deze deed het standaard niet. In de testfuncties kon ik ook de comfortmodule testen. De ramen gingen netjes dicht op activatie van de module. Ook de deadlock van de centrale vergrendeling werkte met de test.

                Echter als ik deze functies als aanwezig markeer in het programmering overzicht, dan werkt het helaas nog steeds niet… Moet er ergens anders nog iets aangezet worden? Of ondersteund de BCM deze functies gewoonweg niet? BCM programmeren kwam ik niet in, die accepteerde de securitycode helaas niet…

                Iemand ideeën?

                #18359635
                silverdream2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 August 2018

                  Hoi het probleem inmiddels al kunnen oplossen mvg john

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.