opel_omega_steinmetz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 622)
  • Auteur
    Berichten
  • opel_omega_steinmetz
      Lid sinds:
      22 March 2007

      En wat als je het nu op je bumper laat spuiten ;)

      Uiteraard ook strafbaar, maar het valt al minder op van afstand, plus dat veel agenten hier het fijne ook niet van weten …………

      In reactie op: Beschadiging na banden eromheen leggen #17728785
      opel_omega_steinmetz
        Lid sinds:
        22 March 2007

        Lijken mij Kumho’s te zijn op de foto ;)

        In reactie op: info over de lotus omega #17555162
        opel_omega_steinmetz
          Lid sinds:
          22 March 2007

          [rquote=1824106&tid=116242&author=Mr.T]Sjors, een tip;

          Als je 1 van de huidige Opels weg doet heb je ruimte :hmmz[/rquote]

          Je hebt soms ook nog groot spraak ;)

          In reactie op: show hier je omega #17328277
          opel_omega_steinmetz
            Lid sinds:
            22 March 2007

            Hier nog even een sfeer kiekje van die van mij :)

            In reactie op: airco verwijderen #17705019
            opel_omega_steinmetz
              Lid sinds:
              22 March 2007

              Kun je gewoon een kortere riem op leggen, verder geen toestand.

              Ik heb overigens nog zoon pomp gloednieuw op de plank liggen !

              Gr Lars

              In reactie op: V6 levensduur #17695297
              opel_omega_steinmetz
                Lid sinds:
                22 March 2007

                Alles staat en valt met hoe de vorige eigenaar(s) ermee op zijn gesprongen.

                Zoals Willem al aangeeft, je kunt ze al naar de kloten helpen voordat ze 100.000 hebben gelopen, maar ik weet ook praktijk voorbeelden van deze V6 blokken die 300.000+ en zelfs 1 die 400.000+ hebben gelopen, met gewoon het originele blok en zonder revisie.

                Alles staat en valt gewoon met hoe de eigenaar ermee om is gegaan:

                -netjes warm rijden
                -normaal rijden, af en toe met warme moter op de staart trappen, of hele dagen volle polle rijden
                -maar ook het optijd vervangen van de Olie hoort hierbij
                -etc etc

                Het is dus ook gedeeltelijk aan jezelf…………….

                In reactie op: Xenon koplampen –> Chroom laat los!! #17677213
                opel_omega_steinmetz
                  Lid sinds:
                  22 March 2007

                  Ik heb nog voor zowel links al rechts deze reflectors liggen.
                  Komen uit originele Xenonkoplampen uit een Omega B1 van 1999.

                  Verkeren beide in perfecte staat.
                  Mocht je er belang bij hebben, doe maar een bod via U2U.
                  versturen is eventueel geen probleem, afhalen trouwens ook niet ;)

                  Gr Lars

                  In reactie op: Remmen?! #17688507
                  opel_omega_steinmetz
                    Lid sinds:
                    22 March 2007

                    Klopt Andrew,

                    De geventileerde achterschijven zitten alleen op de 3.2 en 2.5 DTI, en daarbij ook nog weer eens niet op alle modellen maar wel veelvuldig.

                    In reactie op: CD30MP3 wisselende volumesterkte????? #17665261
                    opel_omega_steinmetz
                      Lid sinds:
                      22 March 2007

                      Neuh een CCR 600 :angel

                      Das het probleem, ik weet dat je door een combinatie van 2 toetsen in te drukken in een ”verborgen” menu komt en het dan kan aanpassen, maar weet niet meer hoe :hmmz

                      In reactie op: Kleppendekselpakking vervangen!!! #17681649
                      opel_omega_steinmetz
                        Lid sinds:
                        22 March 2007

                        Dat is altijd het wikken en wegen.

                        Heb ook al wel meegemaakt dat het wel goed ging met alleen het vervangen van de pakkingen.
                        Wel zou ik dan zoals Jack uitschrijft die van Elring gebruiken.

                        Bougies zijn anders bij een V6 ook heel goed te vervangen, als je maar goed gereedschap hebt.
                        Ik doe er nog geen half uur over als ik het op mijn gemakje doe.

                        3 weg klep is iets meer werk maar met wat zweet ook best te doen, alleen moet je dan even de parafaan uitbouwen. Zolang je hier niets aan ziet en geen koelvloeistof verliest, dan zou ik hem gewoon laten zitten.

                        gr Lars

                        In reactie op: Kleppendekselpakking vervangen!!! #17681644
                        opel_omega_steinmetz
                          Lid sinds:
                          22 March 2007

                          Pakkingen gewoon via de dealer bestellen, die zijn goed.
                          En anders kun je ze ook gewoon nemen van bijv Reinz.

                          Deze kun je gewoon in een felsrand drukken, eventueel naar gelang vloeibarepakking eraan doen, maar dit doe ik nooit, alleen iets om de pakking op de plaats te houden.

                          Het kan echter ook zijn dat je kleppendeksels krom zijn ;)

                          Kwa werk: als je een beetje kunt sleutelen, dan is dit heel goed te doen, het is gewoon even wat demontage werk, maar echt wat kapot maken kun je niet.

                          gr Lars

                          In reactie op: Welke velgen zijn dit? #17681765
                          opel_omega_steinmetz
                            Lid sinds:
                            22 March 2007

                            Dat zijn 17 inch Executive velgen.
                            7,5J en ET 39

                            Echter zijn deze niet heel erg veel in omloop.

                            Die op de achtergrond zijn 16 inch Elegnace velgen
                            7J en ET 39

                            In reactie op: CD30MP3 wisselende volumesterkte????? #17665259
                            opel_omega_steinmetz
                              Lid sinds:
                              22 March 2007

                              origineel gepost door arjontje

                              origineel gepost door JoopvanBennekom
                              Ja dat heb ik ook maar alleen dat ie vanzelf harder gaat wanneer je harder rijden gaat. vind ik vervelend.

                              Ik vind het ideaal zit niet de heletijd met het volume te kloten.
                              Ik heb mijn radio wel zo in gesteld dat het niet met grote sprongen gebeurt.

                              Weet alleen niet hoe je dat bij de cd30mp3 instelt.

                              Weet je wel hoe je dat bij die van jou instelt Arjon ?
                              Ik wil het namelijk uit hebben, maar weet zo niet meer hoe ik het toen aan heb gezet.

                              Gr Lars

                              In reactie op: Show hier je corsa #17293883
                              opel_omega_steinmetz
                                Lid sinds:
                                22 March 2007

                                origineel gepost door IceFreak
                                Haha, zat nog wel een beetje profiel op hoor :D

                                Euhm, een beetje is inderdaad het goede woord :vertag

                                In reactie op: waarom geen achterwielaandrijving meer? #17652340
                                opel_omega_steinmetz
                                  Lid sinds:
                                  22 March 2007

                                  origineel gepost door black champion
                                  rwd is gewoon veel duurder dan fwd!

                                  Inderdaad, niet meer en niet minder ;)

                                  origineel gepost door yzf1kr

                                  Voorwiel aandrijving heeft veel voordelen:

                                  – Beter te besturen in noodsituaties
                                  – Meer binnenruimte
                                  – Lichter
                                  – Zuiniger
                                  – Goedkoper

                                  Voor achterwielaandrijving kan ik ook wel voordelen bedenken:

                                  – Het trekken van een zware aanhanger, caravan etc kun je beter met een rwd doen.
                                  – Als je met hoger vermogen rijdt, kun je ook beter rwd hebben.

                                  En voor wat betreft de opmerkingen ben ik het niet met je eens ;)
                                  – Beter te besturen in noodsituaties (in de winter is een rwd beter te corrigeren als die gaat, een fwd is eigenlijk geen houden meer aan als deze gaat)
                                  – Goedkoper (als je dit bedoelt in de zin van ontwikkeling, dan heb je gelijk. Als dit is in de zin van onderhoud, geef ik je ongelijk)

                                  Gr Lars

                                  In reactie op: ervaring kleurenwas ? #17655005
                                  opel_omega_steinmetz
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2007

                                    Hieronder het poetsen zoals ik dat doe, met daarbij vermeld de producten die ik gebruik:

                                    Dag 1:

                                    Stap 1
                                    Begonnen met het demonteren van de auto.
                                    Hierbij kun je denken aan de verlichtingsunits, kentekenplaten, sideskirts, grill, roosters onder de koplampen, mistlampen, roosters naast de mistlampen, spiegels, velgen, de zwarte lijsten om de portieren etc.

                                    Stap 2
                                    Nadat dit alles was gedemonteerd heb ik aller eerst de auto, en gedemonteerde zaken zeik nat gemaakt met water en vervolgens gewassen met HG autoshampoo. Daarna de auto afgespoeld met veel water en droog gezeemd.

                                    Gewassen en wel :O

                                    Lijkt er meer op :D

                                    Stap 3
                                    Toen de Omega weer goed droog was ben ik deze gaan behandelen met Autoglym Super Resin Polish. Vervolgens de polish weer uitgepoetst wat al een mooie basis gaf.

                                    Stap 4
                                    Nu diende de auto weer ontvet te worden. Deze stap wordt door velen overgeslagen.
                                    In mijn geval heb ik het product Pre-clean van Autoglym gebruikt. (Dit kan ook erg goed met gewone Dreft !) Deze Pre-clean heeft zoals gezegd een ontvettende werking en breekt de auto beschermingslaag af ! Waarom zou je dit willen hoor ik je denken: om het simpele feit dat je dan echt helemaal op de basis zit, en vanuit hier naar perfectie kunt gaan werken.

                                    Na het behandelen met de Pre-clean de auto weer afgespoeld met veel water. Uiteraard na die tijd weer drooggezeemd.

                                    Stap 5
                                    Vervolgens de auto behandeld met Autoglym High Definition Wax, hier is wel wat tijd in gaan zitten. Autoglym High Definition Wax is namelijk een vaste wax waarvan het hoofdbestanddeel Carnauba is.

                                    Stap 6
                                    Om stap 5 extra tot zijn recht te laten komen de auto nog afgetopt met Waxoyl lakverzegeling.
                                    Deze geeft tevens recht op 2 jaar garantie tegen het verkleuren van de lak.
                                    Weet niet of dit voor de particulier te krijgen is, maar ook hier bood Bleeker weer uitkomst. (ter vergelijking, een potje halfords wax kost je 7,99 euro een waxoyl behandeling 450 euro)

                                    Stap 7
                                    De ramen moeten natuurlijk ook weer glashelder en streeploos zijn.
                                    Hiervoor grootmoeders huismiddel gebruikt: warmwater met een scheut azijn.
                                    Daarna de ramen hoogglans oppoetsen met een zachte doek.

                                    Stap 8
                                    De kunststofdelen en banden kunnen natuurlijk niet achter blijven. Hier voor heb ik AutoglymVinyl & Rubber Care gebruikt. Deze is, moet ik toegeven, toch iets beter als de bumpercare die ik jaren heb gebruikt. Autoglym Vinyl & Rubber Care is makkelijker doseerbaar, gebruikt aanzienlijk minder en je hebt de keus of je het mat of glanzend wil hebben, door simpel het te laten intrekken of gelijk uit te poetsen.

                                    Stap 9
                                    Natuurlijk vergeten we de chromen strips en dergelijke niet. Deze behandel ik met Belgom.
                                    Voor mij op dit vlak geen Mequiars en Autoglym meer.

                                    Stap 10
                                    Nu was het interieur aan de beurt, aller eerst het dashboard afgenomen met een vochtige doek. Daarna de ventilatieroosters en dergelijke schoongemaakt met een zachte kwast. na een goede zuigbeurt :P het leder van de auto behandeld. Allereerst het leer schoongemaakt met Autoglym Leather Cleaner. Dit om het aanwezig vuil los te weken. Daarna het leder behandeld met Autoglym Leather Care Cream. Deze geeft in mijn ogen een mooie matte look en verzorgt ook goed.

                                    Stap 11
                                    Nu de velgen, dus deze eerst maar schoongemaakt met, ja je raad het al: Autoglym Wheelcleaner. Wheelcleaner is niets anders als velgenzuur. Na de velgen hiermee te hebben behandeld ze goed afgespoten met veel water. De velgen vervolgens met stevig wat autoshampoo gewassen en vervolgens ook in de Autoglym High Definition Wax gezet.

                                    Stap 12
                                    Het moter compartiment wat bijgewerkt. Hiervoor gebruik ik zaken als Ajax allesreiniger, Autoglym High Definition Wax en Autoglym Bumper Care.

                                    Stap 13
                                    Alle delen zijn behandeld en de auto kan nu weer in elkaar worden gezet.

                                    Stap 14
                                    Ze de auto achter in de tuin, pak een Warsteiner en een tuinstoel en geniet van 2 dagen werk.

                                    Wat overall pictures:

                                    In reactie op: Opel Omega GESPOT #18148585
                                    opel_omega_steinmetz
                                      Lid sinds:
                                      22 March 2007

                                      Eey Arjan,

                                      Bedankt voor je felicitatie !
                                      Had me anders even aangeschoten, had ik ook gelijk een gezicht erbij gehad :D

                                      Gr Lars

                                      In reactie op: Een oude bekende #17650963
                                      opel_omega_steinmetz
                                        Lid sinds:
                                        22 March 2007

                                        Leuk dat je er een Omega bij hebt.

                                        Jammer dat er meer werk aan zit dan je dacht.
                                        Enigste voordeel is dat je straks wel een beetje door hebt wat je hebt gekocht, en welke dingen je dus niet meer gaat tegen komen.

                                        Kijk anders ook eens een keer op: http://www.opelomega.nl/phpbb

                                        Wellicht een leuke site voor je: er zitten vele Omega liefhebbers ;)

                                        Gr Lars

                                        In reactie op: Met de auto naar Italie (tips gezocht) #17646403
                                        opel_omega_steinmetz
                                          Lid sinds:
                                          22 March 2007

                                          Mensen,

                                          Staan hele nuttige dingen tussen, mijn dank !
                                          Denk dat ik trouwens via Oostenrijk naar Italie heen kachel.
                                          Scheelt vanuit mijn vertrekpunt nog geen half uur.

                                          Nu lees ik trouwens op de site van de ANWB het volgende:

                                          ”In Italië wordt naast de in Nederland gebruikte stekkers nog een ander type stekker met ronde pinnen gebruikt. U wordt aangeraden voor de zekerheid een adapter (reisstekker) mee te nemen”

                                          Wat is jullie ervaring hiermee ?

                                          Gr Lars

                                          In reactie op: Met de auto naar Italie (tips gezocht) #17646385
                                          opel_omega_steinmetz
                                            Lid sinds:
                                            22 March 2007

                                            Dank u dank u mensen,

                                            Zitten interresante dingen tussen !
                                            Zal er zeker wat van opschrijven.

                                            Alvast bedankt ;)

                                            opel_omega_steinmetz
                                              Lid sinds:
                                              22 March 2007

                                              Iemand enig idee tot hoelaat je je kunt inschrijven voor de show and shine ?
                                              Want wil wel graag meedoen, maar ben niet stipt om 9 uur smorgens aanwezig.

                                              Verder zou ik graag willen weten of er WC’s aanwezig zijn !?

                                              Groetjes

                                              Lars

                                              In reactie op: Remmen #17644713
                                              opel_omega_steinmetz
                                                Lid sinds:
                                                22 March 2007

                                                Van de Senator B is inderdaad 296mm.

                                                En die schijven zijn weer gelijk aan die van de Omega B1 met V6 blokken

                                                Gr Lars

                                                In reactie op: Dik interieur Omega B #17627468
                                                opel_omega_steinmetz
                                                  Lid sinds:
                                                  22 March 2007

                                                  origineel gepost door Vega
                                                  Is voor een tot bouwjaar 1998 model.
                                                  Is veel te DUUR.
                                                  € 100,00 is meer dan genoeg
                                                  Worden regelmatig aangeboden die er beter uitzien en goedkoper zijn.

                                                  Setjes die goedkoper en beter zijn ?
                                                  Beter: Ja
                                                  Minder als 100 euro: Nee

                                                  Gr Lars

                                                  In reactie op: Welke Banden #17622835
                                                  opel_omega_steinmetz
                                                    Lid sinds:
                                                    22 March 2007

                                                    Voor mij niets anders dan Conti Sport Contact 2 en 3

                                                    Heb met meerdere merken gereden, varierend van Vredestein tot Bridgestone tot Michelin, maar geen enkele band kan mij de kwaliteit bieden van de Conti.

                                                    Waarom: heb bijvoorbeeld met de Michelin Pilot Sport PS2 gereden.
                                                    Deze had voelbaar minder grip met droog weer, om nog maar te zwijgen als het regende.
                                                    Vredestein hoef ik nooit weer want die maken me teveel herrie en cuppen nog wel eens een keer. En vindt ze daarbij veel te duur voor de kwaliteit die ze bieden.

                                                    Bridgestone vond ik wel erg goed, maar ik vergelijking met de Conti net iets minder grip.

                                                    Mijn ervaringen zijn gebaseerd op de maten 235/45/17 en 235/40/18.

                                                    Gr Lars

                                                    opel_omega_steinmetz
                                                      Lid sinds:
                                                      22 March 2007

                                                      Niet helemaal mee eens Willem.

                                                      Ik ben op bijna alle auto’s zuinig, heb zelf een tijdje een auto van het werk gehad, en hier was ik ook zuinig op. Zette hem zelfs in de was etc.

                                                      Om even ontopic te gaan:

                                                      Geld lenen doe ik alleen voor een huis.
                                                      Wil ik nu iets hebben, en heb het geld niet: dan houdt het op.
                                                      Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt vindt ik.

                                                      Gr Lars

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 622)