Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2015 om 14:03 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096190
Zijn er nog vorderingen aan de F3/F2? :thumb Zag ergens een rood racemonter te koop!
@Fearless wrote:
Wow die tekeningen! Super. Je had ook een scan gemaakt van je auto? Hoe doe je dat?
De gehele GT nog niet, maken gebruik van een vrij basic 3D scanner,
http://www.cad-house.co.za/” onclick=”window.open(this.href);return false;Doordat je verschillende scans over elkaar legt krijg je een wat troebel beeld, dat is nog even een probleem. Dit alles is ook om te experimenteren, normaal ben ik ook van direct iets proberen te maken,..
Ben ook benieuwd hoe het met projectje van 2000 gaat,… toch eigenlijk zijn topic!
Misschien dat ik voor mijn eigen GT maar eens een eigen topic moet maken :hmmzNu laatste spulletjes voor de XE besteld bij Mtech, en een koppelingset van Retropower.
Enkel nog een toplager nodig,… om Getrag 240 achter de XE te kunnen hangen@KRSA2000 wrote:
Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? “Recht toe, recht aan” is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima…
Omdat Opel GT geen Manta of Kadet is? maar je hebt mijn aandacht, dit gaat passen?
Primair kom ik uit op een 73 cm bij 1 7/8 inch binnen diameter.
Secundair kom ik uit op +- 33 cm..Eens dat je voor flow natuurlijk liever eerst een inch of 4 recht wil hebben,. gaat echter wel meer over resonantie en tegendruk,. en dat is dan weer meer afhankelijk van lengte en diameter.
Maak gelukkig ook niet dagelijks een uitlaat op maat,.. alle tips zijn welkom!
inlaat is gelukkig niet echt een probleem, vooral de uitlaat kost wat werk om deze te laten passen.
Wil graag 4 – 2 – 1
in ieder geval, mijn blokkie is bijna klaar!!
Kan aan mij liggen maar vind die kleppen er nu niet heel fris uitzien,..
Opnieuw inslijpen en goed opmaken want dit is prul..
Kop wel voorzien van nieuwe geleiders etc. etc.?Maak goede afspraken, tussen nakijken en een 100% degelijk eindproduct zitten nog wel wat stappen.
Het blijft materiaal van heel wat jaartjes oudHeeft iemand ervaring met het installeren van een hydraulische koppeling in een Getrag 240?
Eventueel een linkje :thumb
Geen idee,…
Ken geen tweede met soortgelijk blokje in een Opel GT uit ’69 dus we gaan het meemaken….
Standaard XE in GT zijn er wel,.. is ook erg leuk!! C20LET heb je wel een paar.
En ook nog enkele met een 400 blok,..
Het is voor mij geen daily maar meer voor erbij en trackdaysHier worden wel stappen gemaakt :hmmz
Wat ik de laatste tijd heb gedaan is een scan gemaakt van motorruimte met blok, nu kan ik uitlaatspruitstuk tekenen,. 4/2/1 73 cm primaire pijp met diameter van 1 7/8 inch.. moet nog even bedenken hoe ik het ga laten passen…
Verder ben ik een nagenoeg nieuwe KMS MD25 met kabelboom voor een LS3 tegen gekomen, deze overgenomen,.. en nu kabelboom aanpassen voor een XE..
Eerste prio is in ieder geval de uitlaat! wordt vervolgd!
Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;
280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
Drijfstangen K1 met ARP
Head studs ARP en Cosmetic koppakking
Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GTSetje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag:hmmz
Oké,…
Nokkenassen zijn voor 4000-8500 powerband, 304 graden met 11.43 lift,..
Dit is niet wat je wil om “normaal” te rijden. Zijn voor competitie gebruik.
Hydr. stoters kunnen nog net, maar wel dubbele klepveren nodig,.. ( andere typ gaan bij deze spec al wel naar mech stoters.Het is toch goed mogelijk zelf leuk blokje samen te stellen?
antwoord vraag 1 = Nee, dit kan niet met standaard ECU
antwoord vraag 2 = Nee, hier is niet normaal mee te rijden
Anders had ik rommel verkocht :agent ..
Ziet er netjes uit! niet eerst nog final check mbt speling krukas?
E.e.a. wel afdoende in de olie zitten?
Heb nog X20XEV krukas liggen zonder gebreken, kun je zo met standaard lagering inzetten.
Heb nog compleet X20 blok liggen….bedenk ik me
Stuur me maar even een bericht bij interesse.
-
AuteurBerichten