Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684729
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Heb de vooras in elkaar, alle bussen gingen er zo in met behulp van de werkplaatspers.
      :thumbup
      Ik moet alleen nog een stel veren plaatsen en nieuwe wiellagers.
      Ik plaats tijdelijk de standaard veren van de sedan, daar zullen later ingekorte mercedes veren voor in de plaats komen.

      Ik heb de kop geplaatst met een oude koppakking, om zo de ruimte tussen de klep en zuiger te meten met klei.
      Tevens kon ik dan mooi mijn nokkenastandwiel afstellen.

      Wil de motor op de vooras zetten en deze dan onder de auto plaatsen.
      Moet dan de bodem aanpassen voor de versnellingsbaksteun. Mijn auto is uit 66 en is voorzien van maar 1 bevestiging voor de baksteun, bij de latere modellen zie je daar een strook waarbij je je steun verplaatsen kan. Word nog leuk.
      Dan kan ik gelijk de pook afmaken.
      Ook kan ik dan goed zien waar ik mijn radiateur plaatsen kan. Misschien moet ik wel een heel andere radiateur gaan gebruiken…..

      We zullen zien…

      #17684730
      Opel1969
        Lid sinds:
        30 December 2014

        Kan aan mij liggen maar vind die kleppen er nu niet heel fris uitzien,..
        Opnieuw inslijpen en goed opmaken want dit is prul..
        Kop wel voorzien van nieuwe geleiders etc. etc.?

        Maak goede afspraken, tussen nakijken en een 100% degelijk eindproduct zitten nog wel wat stappen.
        Het blijft materiaal van heel wat jaartjes oud

        #17684731
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Kleppen kunnen gepolijst worden dat ben ik met je eens. Maar vond ik zelf niet nodig.
          Zo met t water er in lijkt het nog slimmer dan dat het is. ze zijn goed schoon verder.

          Ik vermoed dat de reviseur vergeten is om ze te slijpen met pasta. Want ik zie geen slijpspoor op de afdichting als de klep open staat.

          Deal was destijds, blok en kop controleren, vervangen wat vervangen moet worden.
          Lagers, zuigerveren en alles vervangen.
          Geleiders zijn spelingsvrij dus die hoefde ie niet te vervangen.

          De kop kon daarna terug naar mij, zodat ik hem bewerken kon. Inlaat/uitlaatkanalen bewerkt en weer terug naar de revisie om de kleppen onder een extra hoek te slijpen voor de flow. En daar is het nu mis gegaan denk ik. Hij zal in de drukte de boel gewoon weer in elkaar gedrukt hebben ipv slijpen en randje checken…..

          Het is ook maar heel iets, het water blijft nu gewoon staan in de kop…..
          Het is een kleinigheidje, maar moeten ze maar gewoon oplossen…
          Morgen weet ik meer.

          #17684732
          bassie16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2007

            Ik ben het 100% met je eens.
            Als je iets weg brengt om te laten maken dan moet het gewoon goed zijn,
            daar betaal je toch ook voor….. ;)

            #17684733
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Nou idd, alles wat die motor bbij elkaar gekost heeft kan ik een leuk 2ehandsje autotje rijden :jerry

              #17684734
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                De oude vooras onder de sedan vandaan gehaald, daarvan heb ik de veren over gezet.
                Die zien er op zich nog prima uit, als het gewicht van de motor te zwaar is plaats ik alsnog mercedes veren.
                Ik had een tijd geleden splinternieuwe schokdempers op de kop getikt dus die zijn ook gemonteerd.
                Achter zijn ze straks ook nieuw :thumbup

                Enige wat ik nog moet doen zijn de remklauwen frezen en wiellagers vervangen. Die van de oude as voelen nog goed, kan ik eventueel ook nog de naafjes van overzetten maar ik pak dan liever geheel nieuwe lagers

                Ben met de kop terug gegaan naar de reviseur. We hebben samen een poorttest gedaan met een vacuumtester….Uitslag: DIK VOOR ELKAAR.
                Blijkbaar trekken de zuigers met hun nieuwe zuigerveren zoveel vacuum dat de kleppen daardoor open gaan staan. Ik weet het ook even niet meer. :hmmz

                De boel dus maar weer opgebouwd.

                #17684735
                bassie16V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2007

                  Ziet er heel netjes uit

                  #17684736
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Ziet er zeker netjes uit. Misschien is het nog een idee om de letters op je klepdeksel ook rood te maken. Ik denk dat dat helemaal dik staat

                    #17684737
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Daar twijfel ik nog een beetje over. Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup

                      Of alleen de schuurmachine er over en verder niets…zodat de letters zwart blijven :hmmz . Ik weet het nog niet :D

                      #17684738
                      Mr. Bone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 September 2009

                        @Fearless wrote:

                        Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup

                        Ik zeg; DOEN :D

                        #17684739
                        Corsaliefhebber
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2012

                          MOOI zwart is nie lelijk :jerry

                          #17684740
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            zolang het maar zijdeglans is ;)

                            #17684741
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Vanochtend mijn remklauwen en oliepomp deksel weg gebracht om te laten vrezen.
                              Gelijk even langs een bedrijfje gegaan waar ik eerder wel eens adapters kocht om extra sensoren in het blok te schroeven voor meters/temp,sensoren enz.

                              Hadden ze niet, en waren te beroerd om wat te bestellen. Gelijk roepen dat ze het niet krijgen konden….Dan ben ik er ook snel klaar mee :swear :fy1

                              Thuis maar even wat dingen uit de oude bak gepakt en zelf een adapter gefabriceerd.

                              Het had mooier gekund met een oliedruksensor/schakelaar in 1, maar ik weet niet hoe die meter daar op gaat reageren dus heb ik het maar zo gedaan.
                              Helaas brak de temp.sensor af en moet ik daar wat anders voor zoeken.

                              Voor de uitlaatspruitstukken en voorpijpen komt er een rol heatwrap. Deze komen er nog omheen deze week.
                              Eind van de week gaan we de motor in de auto leggen.

                              #17684742
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                De inbouw van de motor zal wat eerder deze week plaats vinden, van het weekend druk met andere zaken :thumbup

                                De motor gemonteerd aan de vooras.

                                Ik had een oude priceas op het werk liggen welke waarschijnlijk uit een getrag 240 gekomen is.
                                Hiermee kan ik mooi de koppelingsset uitlijnen maar ook het oude toplager heb ik er mee uit geslagen.

                                Gat voldrukken met vet, en slaan op de as. Het vet drukt dan het lager naar buiten. Telkens wat vet bijvullen.

                                Ook leuk om te weten: Als de motor op tijd staat, staat het gat voor de p-bout omhoog :vertag

                                eventjes wachten op een busje locktite en dan kan ik weer door.

                                #17684743
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Koppelingsset geplaatst.

                                  Bak er achter.

                                  Voorpijpen passen….Dit kan ik beter onder de auto doen om te zien hoe ik uitkom.

                                  #17684744
                                  bassie16V
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 January 2007

                                    Dat ziet er echt goed uit…. :thumb :wub

                                    #17684745
                                    commo 67
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2013

                                      als die voorpijpen van een senator komen, moet je ze wel aanpassen
                                      maar dat zal wel geen probleem zijn :thumb

                                      #17684746
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        Heb net even gekeken, deze motor lag in een Admiral…
                                        Heb net de baksteun achterop gehad. heb de beide pijpen iets ingekort.
                                        Het y-stuk komt dan voor de baksteun. De flensverbinding voor de pijp naar achter komt dan achter de steun.
                                        De pijp komt zo hoog mogelijk te hangen, de lambdasensor komt dan onder de steun.
                                        Komt mooi uit dus. Nu nog even zien of het ook goed gaat met de stuurstang.

                                        Ik zoek ook nog een pakking voor in de rechter voorpijp. Die linker is voorzien van een flensje die op het spruitstuk valt….dat is anders bij de rechter.

                                        #17684747
                                        commo 67
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2013

                                          met de stuurstang ga je normaal geen problemen hebben

                                          #17684748
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Motor er onderdoor gehaald.
                                            Ik moet meer ruimte maken aan de frontbalk. Nu staat het distributiehuis er strak tegen aan waardoor de vooras net niet goed in het chassis kan vallen.
                                            Ik slijp er een ronding uit zodat er genoeg ruimte ontstaat voor de krukaspoellie. Dan staat de motor recht en kan ik de boel vast bouten aan het chassis.

                                            Moet nog even zien hoe ik het met de baksteun oplossen ga.

                                            De neus een meter omhoog:

                                            Knelpunt:

                                            Komt ook wel weer goed :thumbup

                                            #17684749
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              Wel grappig om te zien
                                              dat hoe groot je motorruimte ook is, het is altijd passen en meten :jerry

                                              :thumb Keep up the good work! :D

                                              #17684750
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Stukje frontbalk aangepast…
                                                Ruimte over nu.
                                                Moet de balk nog verder aanpassen voor de radiateur, dus nog niet gespoten.

                                                Bougiekabels worden ingekort, ze zijn te lang en dat staat niet zo netjes :angel

                                                Tunnel moet aangepast worden voor de pook

                                                Hier de montagepunten voor de baksteun.
                                                mijn Station heeft daar een hele rail waarbij je de montagepunten zo verplaatsen kan.
                                                Helaas is dat bij deze weer anders, waarschijnlijk omdat dit 1 van de eerste types C Rekord is.

                                                Ik denk dat ik ze losboor en verderop weer vast las :hmmz

                                                #17684751
                                                Mr. Bone
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 September 2009

                                                  Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, ook hou ik van die kleine (grappige) details zoals bv dat stikkertje op je bobine wat niet alleen super makkelijk is maar ook geinig omdat je er een soort van “DANGER” doodskoppen bij heb geplakt, hahaha. :afro

                                                  Ga je Sevenum halen, en zo ja, ga je dan ook?

                                                  #17684752
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    Haha mooi he.
                                                    Ik heb geen deadline wanneer de auto klaar moet. Want er moet nog best veel gebeuren. En volgende week krijg ik hopelijk goed nieuws te horen waardoor het project even stil gelegd word.

                                                    #17684753
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Vandaag weer het een en ander gedaan.

                                                      De heatwrap was binnengekomen dus de in en uitlaat konden vast gezet worden.
                                                      Helaas werkte de rvs tywraps niet mee, ik zal het wel verkeerd doen.
                                                      Dus maar met de oude vertrouwde vlechtdraad er om heen. Werkte bij mij altijd nog het beste.

                                                      De voorpijpen krijgen later ook een laag hitteband er omheen.

                                                      De radiateur,
                                                      De ventilatoren aan de kant van de motor gaat niet lukken. De radiateur moet dan zover naar voren dat ie tegen de keienvanger aan staat.
                                                      Dus de ventilatoren zitten nu voorop. Hiervoor moet ik nog wat aanpassingen maken maar dat komt wel goed. Ik moet ook nog wat meer ruimte maken om zo de radiateur met ventilatoren als 1 pakket er uit en in te kunnen krijgen. Je komt anders nooit bij de ventilatoren.

                                                      genoeg ruimte met de krukaspoelie op die manier, en op de foto zit ie nog niet eens op zijn plek.

                                                      De bovenste slang word een verhaal appar, een zorg voor later.

                                                      Ik wil de slang voor de rembekrachtiger anders hebben, er komt een buis langs het schutbord in vorm gebogen.

                                                      brandstofslangen aangesloten op de regelaar.
                                                      Ik moet nog leidingen leggen van voor naar achter, de beide leidingen zullen langs het schutbord, achter de motor langs via de bestuurderskant naar de tank lopen.

                                                      Zoals te zien ook het kleppendeksel verder aangepakt.
                                                      Helaas zit er een deukje in 1 van de lijnen. Als ik die er niet uit krijg met vlakschuren, straal ik hem weer en wordt ie weer zwart met eventueel rode letters.
                                                      Kan ook zijn dat ik hem laat vlakken bij de revisieboer, tot het deukje weg is.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 785)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.