Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee dat is niet goed, kun je een video maken van het geluid, het klinkt alsof de koppeling niet helemaal vrij komt.
ik kan in de K gewoon doortrekken tot 5000+ toeren in zijn 1 en dan overschakelen zonder een krak te horen.
Er is een groot verschil tussen airco en klimaatregeling, net als je straks ook niet de stoelverwarming en geen stuurverwarming zal hebben ook al zitten de knoppen er wel
beetje vreemd dat die het niet doen als de motor koud is toch ?
zit eraan te denken er een halve liter atf bij te doen en dan 20km te rijden om vervolgens de olie te verversen in de hoop dat het dan allemaal schoongespoeld is.
zou kunnen zijn dat het gekomen is door dat er jarenlang slechts een paar duizend kilometer per jaar mee is gereden, helaas heeft hij geen onderhoudsboekjes bij de wagen, maar de nap laat zien dat er weinig mee gereden is de laatste jaren.
filmpje
Nee vergeten te maken, zal van de week eens kijken als ik weer bij hem ben.
Nee het lijkt uit het blok te komen, zit nog te denken aan een hydraulische kleppenstoter maar dat ik eigenlijk ook onlogisch want dan zou je het volgens mij al moeten horen als hij koud is
doe maar meteen alle hydraulische kleppenstoters vervangen, vermoedelijk ook je kop vlakken, reken er een pakkingsset bij, en de uren die de monteur er aan moet sleutelen, ga je echt niet redden met 250 euro, dat ben je aan materiaal al kwijt
voor hetzelfde geld zit er een scheurtje in de kop
8 februari 2023 om 13:14 In reactie op: Kan de REC bij Astra H ook geprogrammeerd led aanhangerverlichting #18509892Helaas, de astra H kan enkel omgaan met gewone lampen in de aanhanger of led lampen die een shunt erin hebben die het extra stroomverbruik wat nodig is omzet in warmte.
de vlotter zou het kunnen zijn, wat ik me wel afvraag gebeurd dat met volle tank, half volle tank of altijd ongeacht hoe vol de tank is.
Datablad van opel zelf zegt duidelijk iets anders en ik neem aan dat de fabrikant zelf toch wel het beste weet wat er in hun motor moet, in het begin moest er allemaal 5W30 in, en toen kwam opel zelf met een update dat er dus 0W20 in moet.
Nee hoor, ook vanaf 2014
[img][/img]
de astra K heeft een 1,4T motor erin zitten(150pk) en die moet dus 0W20 erin hebben (was 5W30)
de veren zitten om de schokdemper heen, niet erin, een setje andere van de sloop halen van een diesel wil ook wel eens lukken omdat die vaak iets hoger zijn ivm zwaardere motor.
maar zoals haasje zegt als je nu al de wielkasten raakt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand, gebroken veren ofzo.
dan zullen we toch moeten weten welke auto het is, bouwjaar en type.
gewoon aluminium schijven maken en die tussen de veren zetten, dan komt hij vanzelf omhoog aan de achterkant en voor omhoog en iets stugger.
Heeft niks met de koppeling te maken, de motor gaat pingelen(te vroege ontsteking) bij lage toeren waardoor hij zichzelf even tegenwerkt, zoek maar eens met google op LSPI, het zou zo maar kunnen zijn dat als je hem laat chiptunen de tuner de ontsteking bij lagere toeren iets later kan zetten waardoor je het probleem helemaal kwijt bent
Ja probleem van moderne motoren, het zo krap afstellen ivm milieu eisen dat je last krijgt van LSPI, mijn astra K heeft dat ook met de 1.4T motor, ik zou graag wel eens willen sleutelen met het ontstekingstijdstip want ik vermoed dat als je het ontstekingstijdstip bij lagere toeren een halve of hele graad later zet het probleem volledig weg is.
de kettingspanner loopt op oliedruk, was al bij de astra H zo, het duurt dus even voordat de druk opgebouwd is, in de winter duurt dat wat langer.
in de winter verbruik je iets meer omdat het langer duurt voordat je motor op temperatuur is, maar dat mag zeker niet zoveel uitmaken.
Naast wat hier al gezegd is van een rem die mogelijk blijft hangen :
de 1.0T is een driecilinder en hoort dus erg zuinig te zijn, er zal dus ergens wat brandstof verloren worden, dus is het goed kijken of er niet ergens een leiding lek is, een klein scheurtje is al genoeg, of dat er niet ergens een injector defect is die brandstof ergens anders heen spuit.
Weg blijven van de 3 cilinders
Maak je niet ongerust, bij korte stukken is 1:14 normaal voor de 1.4T astra K
Hoger dan 1:17,4 op lange afstanden(120KM stukken) bij 20 graden heb ik hem nog niet gehad
Heel oud bericht wat je naar boven haalt, maar de kilometerteller moet wettelijk gezien te veel aangeven, het is namelijk verboden dat hij te weinig aan zou geven, bij de astra H die ik had ging ik van 205 breedte naar 215 breedte en dan wordt de omtrek ook groter en dan klopte de teller wel netjes
Opel durft iets van een schandalige 1200 euro te vragen voor het vervangen van een scherm met duidelijke productiefouten, het scherm zelf is op ali express te koop voor rond de 100 euro dus tel uit je winst.
6 november 2022 om 17:23 In reactie op: Astra K 2019, zijspiegels automatisch in/uitklappen. #18485922Dit is standaard niet mogelijk, wel is er een module in Duitsland te koop waarmee je dat kan doen, je moet dan wel de schakelaar ook ombouwen, een aantal mensen op het astraK forum op facebook hebben dat al gedaan
-
AuteurBerichten