Koel systeem borrelt/ kookt

Forumindex Forums Modellen Astra Koel systeem borrelt/ kookt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18515269
    Esmee11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2023

      Beste lezers,

       

      Sinds 4 jaar ben ik trotse eigenaar van een astra 1.6 turbo sport. Bj 2009

       

      Helaas heeft hij ons al veel kopzorgen en geld gekost :wacko:

       

      Eigenlijk sinds we hem hebben kookt/ borrelt de koelvloeistof. Een half jaar geleden brak de bout van de krukaspoelie af in mn blok. Inmiddels is de motor zo goed als gereviseerd.

      Maar het borrelen blijft, de thermostaat en waterpomp zijn vervangen. De nieuwe thermostaat is door het koken geklapt. Nu hebben we een open thermostaat huis. Zonder aangesloten sensor borrelt/ kookt hij niet. Met aangesloten sensor kookt hij wel.

      Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik hoor het graag van jullie!

       

      Groetjes, Esmée

      #18515285
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Komt er geen drap in het blok? Hebben ze uitlaatgassnuffeltest gedaan? Warmtewisselaar nog ok? Juiste Sensor?
        Mag hopen als ze een revisie hebben gedaan dat de kop er ook is af geweest en er een nieuwe koppakking is gemonteerd?

        #18515354
        Esmee11
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2023

          Wij zijn er achter dat de carterpan niet juist is terug gemonteerd. Dit wordt zsm opgelost. Ik weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben?

          In principe zitten er net nog geen 2000 km geleden nieuwe koppakkingen in, de kop is idd gereviseerd en hij is gehoond. Er zitten nu grotere zuigerveren in.

          Ik ga dat van de sensor en de warmte wisselen door geven aan degene die hem in onderhoud heeft wellicht dat dat het is. Bedankt voor je snelle antwoord!

          #18515357
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            voor hetzelfde geld zit er een scheurtje in de kop

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.