Astra K krakende koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K krakende koppeling

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18532132
    DieterD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2023

      Hallo,

      Even een situatieschets.
      Op 30 April kocht ik een tweedehands AstraK met 30.000 kilometers, bj 2021.
      Tijdens de testrit merkte ik dat de koppeling een krakend geluid maakte bij het schakelen van 1 naar 2. De verkoper wist me te vertellen dat dit tijdens het in orde zetten voor afhaling in orde zou komen. Afspraak gemaakt wanneer deze kon afgehaald worden.

      De dag voor afhaling kreeg ik telefoon dat de auto een probleem zou kunnen hebben op de koppelingssensor en dat men deze preventief zou vervangen. Afhaling werd verplaatst naar de week nadien.
      De week nadien telefoon dat men de verkeerde sensor had besteld, opnieuw een week uitstel.

      Vorige woensdag de auto afgehaald door mijn echtgenote. Thuisgekomen een rit gedaan en ja hoor … krakende koppeling bij het schakelen van 1 naar 2.
      Na drie dagen rijden, rondhoren en te horen te krijgen dat ik te heftig schakel kan ik me hier niet in vinden.
      Ik zet de auto in 1e versnelling, je trekt op om bijvoorbeeld de baan op te rijden, trekt naar een 3000 toeren, koppeling intrappen, schakelen en KRAK.

      Als ik er op let en de auto rustig laat vertrekken, koppeling intrap en heel rustig de pook van 1 naar 2 laat gaan doet ‘ie het niet. Ook in de andere versnellingen geen probleem.

      Volgens mijn kan dit toch niet de bedoeling zijn? Enig idee wat er aan het handje kan zijn?
      Uiteraard doe ik de wagen morgen binnen bij onze lokale dealer, maar wat info verzamelen op voorhand lijkt me nog zo handig.

      Alvast bedankt voor jullie reactie.

       

       

       

      #18533315
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Nee dat is niet goed, kun je een video maken van het geluid, het klinkt alsof de koppeling niet helemaal vrij komt.

        ik kan in de K gewoon doortrekken tot 5000+ toeren in zijn 1 en dan overschakelen zonder een krak te horen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.