Astra verhogen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra verhogen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18507081
    Henk.D
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2021

      Ik rij veel over ruwe wegen dus ik heb het wel een dat mijn wielen de binnenkant van de wielkast schrapen.

      dus ik ben momenteel aan het kijken naar manieren om hem te verhogen.

      bevoordeeld langere schokdempers met langere veren of strutspacers, veerspacers

      maar ik vind niet veel voor een normale prijs

      #18507233
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        Om welk model astra gaat het en voorzijde of achterzijde?

        Astra F is eventueel hoger te zetten achter met veren en schokdempers van een zwaarder vectra model

        #18507281
        Henk.D
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2021

          het is een 1998 astra g (f48)  dus ik ben niet zeker of de vectra veren zouden passen.
          maar de vectra veren zijn stugger of zijn ze ook langer? want ik zou het ook niet erg vinden als de astra nog een stuk hoger zou liggen.

           

          #18507308
          Corsaliefhebber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 February 2012

            Bij Astra G durf ik het niet gelijk te zeggen, daar heb ik helaas geen kennis van,

            Bij mijn astra f had ik veren van een Vectra B 2.5 geplaatst daarmee was die een stuk stugger en ging achter een cm of 3 omhoog ten opzichte van de originele hoogte.

            #18507443
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              gewoon aluminium schijven maken en die tussen de veren zetten, dan komt hij vanzelf omhoog aan de achterkant en voor omhoog en iets stugger.

              #18507494
              Henk.D
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2021

                zou dat lukken aan de voorkant, omdat de veren in de schokdemper zitten gemonteerd?

                 

                #18507623
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  De astra G en Zafira A staan op hetzelfde platform. Dus van een zwaar type 2.2 diesel de veren en schokdempers monteren.

                   

                  Ben wel bang dat dit de wegligging niet ten goede komt. Als die nu de wielkasten raakt heb je denk ik gewoon een versleten onderstel od de verkeerde banden velgen combinatie gemonteerd.

                  #18507690
                  Henk.D
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2021

                    De rubbers heb ik al gecontroleerd en die zijn allemaal nog goed. De schokdempers kunnen het wel zijn maar aan de banden/wielen zou het niet liggen dat zijn nog steeds de orginele velgen met correcte bandenmaat
                    En de wegligging zal hopelijk wel aftestellen zijn

                    #18507904
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      de veren zitten om de schokdemper heen, niet erin, een setje andere van de sloop halen van een diesel wil ook wel eens lukken omdat die vaak iets hoger zijn ivm zwaardere motor.

                      maar zoals haasje zegt als je nu al de wielkasten raakt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand, gebroken veren ofzo.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.