Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb datzelfde probleem en mijn wagen heeft amper 40000km. Koppelingslager kost ocharm 51€, maar om daar aan te kunnen moet je al over een halve autogarage beschikken. Versnellingsbak moet eraf, volledige koppeling en het vliegwiel, en dat niet het probleem is, achter de koppelingslager zit nog een andere lager. In de garage krijg je waarschijnlijk een complete switch van de versnellingsbak.
Dan moet je eens kijken naar het potje van uw remolie. Als dat op een laag niveau staat, dan zou het kunnen dat uw koppelingslager lekt. Het best kan je onder de wagen kijken waar de versnellingsbak tegen de motor is geschroefd, als je daar olie ziet lekken, dan heb je een klein probleem. Ik zal er maar niet bijzetten wat de kostprijs is van zo’n herstelling. Mvg.
Beste, ik ben al een hele tijd aant zoeken hoe ik het scherm van mijn smartphone kan spiegelen op het scherm van de intellink, zou deze ook werken met een oppo smartphone ?? Ik heb een 2019 astra K met intellink RF900 touch (engelse omschrijving ) . Indien ja, dienen er machtigingen in de telefoon verandert te worden.
Als je engels begrijpt , heb je hier een handleiding en een werkplaatshandboek Captiva 2006 – 2017.
https://www.allcarmanuals.com/factory-service-manual-152-Chevrolet-Captiva.html
@Corsa_GSi: hoezo is dat enkel nuttig bij een automaat ??? Bij mijn vorige wagen een 2017 Jeep Compass met 6 versnellingen had ik de mogelijkheid om de wagen te starten en nadien met de afstandsbediening gewoon terug te sluiten terwijl de wagen gewoon lekker warm draaide. Dat was verrekte handig als het boeltje na een lange dag werken bevroren was. Bij de Jeep was het wel zo dat als je de start/stop uitschakelde, dat die dan ook effectief uit bleef staan en niet zoals bij de astra waar je iedere rit weer opnieuw op dat knopje moet duwen. Bij de Jeep was het ook zo dat je de automatische handrem kon instellen op ECHT automatisch, dus daarmee wil ik zeggen dat van het moment dat je wagen stil legde, ging onmiddelijk de handrem op zonder dat je aan één of ander knopje moest trekken. Ik snap niet waarom ze bij andere merken niet hetzelfde doen ?? Is toch handig.
Nu ik ben al vd oude stempel en heb in mijn jeugdjaren ondervonden dat het niet altijd handig was om in een strenge winter de handrem op te trekken, vandaar dat ik bevoorbeeld thuis in de garage of in de inrit de wagen gewoon in versnelling laat staan zonder handrem, vooral bij vriesweer.
Enfin: manueel of automaat maakt niet uit, het zou dus handig zijn als je de wagen op afstand kan starten om boven vermelde reden. Het remote starten hoeft voor mij zelfs niet, het zou wel fijn zijn dat ik de wagen op slot zou kunnen doen als ie nog draaiende is, bvb als ik s’morgens op weg naar het werk snel een pakje sigaretten ga uithalen. Van die 30 sec wat de wagen dan langer blijft draaien, zal de wereld ook niet vergaan en je hoeft niet telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw de start/stop uit te zetten. :)
Zijn er al vorderingen of geruchten op dit gebied ???? Of is het nog steeds wachten, wachten, wachten, ………………………………………………………………………………………………………..en nog eens wachten :praying02: :praying02: :praying02:
Dank u .
Misschien kan je hier nog wat mee:
Ik heb toevallig dezelfde , maar dan met LED matrix koplampen. Enige probleem is dat ik de nieuwste generatie ecu erin heb steken en die is momenteel nog niet te programeren, voor de rest ben ik ook tevreden.
Dit is wat ik bedoel met een H7 xenonlamp aan passen. Een H7 ampule heeft aan 1 zijde een vlakke kant met een topje om in de lamphouder te passen. De blauw omhulde draad die je op de foto ziet moet aan de onderzijde staan als je een xenonlamp plaats, zoniet dan valt deze draad in het lichtbeeld en heb je 2 donkere plekken precies waar je licht wil hebben, als je de overzijde vd vlakke kant in spiegelbeeld maakt met een dremel of een goede kniptang, dan kan je de ampule 180 graden draaien en heb je geen last van die donkere plekken, maar velen weten dit niet. Bij deze een illustratie van wat ik bedoel.
Je krijgt dan zoiets, is maar snel ter illustratie maar je snapt nu wel wat ik bedoel denk ik.
En als dat jou auto is die op de avatar staat afgebeeld, dan is die perfect voor een xenonkit, want je lensbollen of projectors zoals ze dat noemen in je auto zitten waardoor je een perfect lichtbeeld blijft houden.
1 ding dien je wel te onthouden als je xenon plaats en dat is dat het voetje vd xenonlamp iets dient te worden aangepast zodat je de lamp 180 graden kan draaien. Velen weten dat niet en zijn dan teleurgesteld omdat de ontstekingsdraad die op een xenonlamp staat in het lichtbeeld valt als je ze erin plaats zoals je ze koopt. Is 5 min werk met een klein dremeltje en het probleem is opgelost. Moest je raad nodig hebben of je weet niet precies wat ik bedoel, vraag maar, ik maak het dan wel duidelijk aan de hand van een paar voorbeelden. Mvg
Daarom zie je ook meestal dit soort leds als dimlicht, die zouden normaal storingsvrij moeten zijn. En dan best kopen met een
niet goed geld terug garantie. Er zijn meerdere verkopers die dit aanbieden. Maar als jij H7 lampen hebt, waarom bouw je niet gewoon een xenon aftermarket set in, zelfde uitstraling als leds en zeker een veel betere lichtopbrengst dan halogeen, en geen foutmeldingen. Ik heb in één van mijn vorige wagens een setje van 50€ gehad , die hebben 3 jaar dienst gedaan tot de wagen weg ging. 5000K of 6000K setje .
In principe is dat zo, als de wattage hetzelfde is , moet je normaal gezien ook evenveel stroomverbruik hebben, om het technisch te maken P = U x I.
Dat wil zeggen, Vermogen (P) = Spanning (U) x Stroom (I).
MAAR de lampen die jij hier heb afgebeeld vinden in 55W zal misschien wel gaan, maar die zou ik er toch niet insteken, want dan gaat de binnenzijde van je koplamp gewoon weg smelten van de grote hitte. Daarom zie je ook altijd dat sterke ledlampen voor gebruik als dimlicht altijd met een ventilator gemaakt zijn. Ik zou dit soort lampen niet in mijn auto steken.
Heb je ze al eens tesamen in de auto gehad, ik bedoel dan 1 zijde LED en de andere zijde standaard ?? Hoe was de lichtopbrengst ??
Dat is hetzelfde principe als bij de achteruitrijlichten. De boordcomputer meet het stroomverbruik op de lampen en omdat jouw LEDS 40W zijn in tegenstelling tot jouw halogeen lampen 55W of 65 W, verbruiken de leds te weinig stroom waardoor de BC denk dat ze stuk zijn, vandaar de foutmelding. Op kleinere leds kan je er een vermogensweerstand overzetten en dan blijft die melding weg , maar bij dit soort lampen zou ik dat niet aanraden om de simpele reden dat de weerstand al groter zal zijn en serieus heet gaat worden. Hier zie je hoe dat wordt gedaan bij de achteruit rijlichten.
Dus als er nog een relais tussen zou zitten, dan gaat ie voor 99% in deze module zitten, dus een relais op de printplaat. Daarom kan je ook nergens een losse relais vinden in de zekeringkast. Enkel een zekering en de module. Bij de dealer of iemand met een goed uitleesapparaat kan dat zien of deze module al dan niet stuk is.
Mvg
Gaat het lampje op de knop branden als je de stoelverwarming aanzet?
Inderdaad zekering 16, maar let wel op, hier staat duidelijk vermeld “stoelverwarmingsMODULE”, dus er hangt nog ergens een module tussen. Zoiets als dit dus : 2013-2016 CHEVROLET TRAX FRONT SEAT HEAT HEATER COMPUTER CONTROL MODULE UNIT OEM. Dus als het lampje op de beiden knoppen vd stoelverwarming nog werken, dan wil dat dus ook zeggen dat je nog stroom krijgt tot daar. Dan vermoed ik dat je probleem zit in de module.
Ja, dat is een moeilijke. Dan zal je bijna het ganse traject vd kabel moeten volgen om te zien tot waar je stroom krijgt. De zekering mag dan al niet kapot zijn, maar krijg ook nog stroom tot aan de zekering ??? Er zal waarschijnlijk nog een relais tussen zitten en die zit meestal na de zekering en de schakelaar, maar deze kan niet zo moeilijk terug te vinden zijn op het internet en in de handleiding vd auto. Een kapotte relais dat weet je onmiddelijk, je vraagt iemand om op het knopje te duwen vd stoelverwarming en als je geen klikje hoort in de relais, dan kan je er al vanuit gaan dat ie stuk is. En dat is ook gemakkelijk te testen. Je kan de relais eruit halen en gewoon een stuk kabel in de plaats steken, en als je zetels warm worden dan weet je dat het relais stuk is.
OPGELET: je dient wel iets van elektriciteit af te kennen om te weten hoe een relais schakelt en welke 2 contacten je dient rechtstreeks door te verbinden om deze test te doen, anders gewoon aan iemand vragen die iets van auto’s kent. Een standaard relais heeft maar 4 contacten , op 85 en 86 komt de stroom afkomstig vd schakelaar en 30 -87 worden doorgeschakeld.
Opel Mokka , Bouwjaar ???
Mvg
13 februari 2022 om 20:45 In reactie op: Storingsvrije achteruitrijlichten, dat doe je zo !!! #18456630Even een kleine update zoals beloofd. Aftakklemmen verwijdert en alle draden gesoldeerd en voorzien van dubbele laag krimpkous.
Normaal zet je de schroefjes andersom , maar omdat ik geen magneet ter beschikking had staan ze eigenlijk in de verkeerde richting, maar dat maakt niet uit aangezien er niemand met zijn handen in de buurt komt. Wil je de leds terug vervangen door halogeen ( kan me niet voorstellen waarom) dan haal je gewoon de weerstand er vantussen en je isoleerd gewoon de bijgeplaatste kabels. Niet nodig om deze weg te halen. Enige reden waarom ik dat echt zou doen, is als er ooit eens storingsvrije LEDS op de markt komen. Bij deze:
By the way !! :help:
Dien je de batterij los te koppelen om de passagiersstoel uit te bouwen, of moet enkel de connector onder de stoel losgemaakt ?? Niet dat mij hier de een of andere airbag rond mijn oren vliegt :)
Dit is een pdf van de bestuurderszetel en zoals jullie kunnen zien staat de ganse stoel maar met 4 schroeven bevestigd aan de geleidingsrails, dus is het railsysteem te vervangen. Ik heb jammer genoeg de pagina niet meer met de OEM-nummers vd verschillende onderdelen, maar ik ben me vrijwel zeker dat er 3 verschillende onderstellen op stonden. Mocht iemand de nummers hebben, dank u bij voorbaat.
6 februari 2022 om 15:25 In reactie op: Storingsvrije achteruitrijlichten, dat doe je zo !!! #18455731Ik wist dat die opmerking er ging komen :) Dat is ondertussen al opgelost. De aftakpluggen zijn verwijderd en op die plaats is de isolatie verwijderd vd originele kabels. Daarna heb ik mijn kabels die vd weerstand komen op die plaats vast gesoldeerd en terug alles geisoleerd. De weerstanden op de foto zijn ook verplaatst en staan nu op dezelfde plaats maar aan de binnenkant vd plaat vastgemaakt voor optimale warmte-afvoer. :toppie:
Indien iemand hier een foto wil, ff laten weten, dan maak ik het wel snel even terug open en maak er een paar foto’s van.
Mvg.
Ik heb ondertussen toch al LED achteruitrijlichten zonder foutmeldingen, das al een begin. :toppie:
Het is toch ieder weekend prijs in Brussel momenteel. Tis misschien een idee om een betoging op poten zetten aan het europees parlement ?
Ipv corana-maatregelen, het recht eisen op tuning. Das 3-dubbel kassa voor de staat, meer co2, meer bekeuringen en meer belastingen op verkeersinstelling zoals dat hier noemt. De politiekers zullen er wel oor naar hebben om hun corona gaten te stoppen. Dan kan de energiefactuur van de mensen misschien wat omlaag en leveren we nog een goede daad aan de andere mensen rondom ons.
Geduld !! Laat dat nu net één van mijn sterke kanten zijn. :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out:
Das niet persoonlijk op iemand bedoeld he
Tis enkel als ik nu al weet hoe mijn auto in zijn sportstand rijdt, kan ik niet wachten tot er nog eens 50 tot 60nM koppel bij komt. Dat zal dan waarschijnlijk eindigen met 2 tot 3 sets banden per jaar en een paar stevige bekeuringen, but fuck it, you only live once so lets enjoy the ride :toppie:
We want to unleash the beast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey Mark, ik merk dat jij nogal wat kennis hebt inzake Opel, mij lijkt dat toch zo. Ik ben nu sinds 30/12/2021 eigenaar van deze Astra K en daarvoor heb ik een 6 tal maand een Jeep Compass Limited Full Option gehad. Eveneens een 1.4 Turbo opgetuned tot 170pk en 300nM. Bij de jeep kon ik de wagen starten, de deur dicht smijten en de auto sluiten met de afstandsbediening, en dan kon de wagen bij vriesweer lekker warm draaien en ontdooien. Nu bij de Astra lijkt dat niet mogelijk, maar ik heb die vraag ook op het engelse forum gegooid en daar kreeg ik volgend antwoord :
Well, to be honest, GeneralMotors sells/sold some of it´s brands with remote start (Buick, Cadillac) and some without (Opel/VX). Deep inside our cars could be remote started as well. Possibly coding a module would do the trick. I can run my car with doors locked (with retrofitted remote start module). This could be also a solution for discussion starter. For stock car the physical locking with key could be the option to try out.
Met deze foto erbij. Wat is u gedachte hierover, zou het kunnen ??
-
AuteurBerichten