Passagierszetel ophogen ??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450723
    OPC-Line180
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2021

      Gek genoeg staat aan de passagierszetel geen hendel om de stoel iets hoger of lager te zetten. Aangezien ik regelmatig mijn moeder van 71 nog in de auto meeneem zou het handig zijn moest ik de zetel kunnen verhogen zodat ze er zelfstandig kan uitstappen zonder dat ik moet gaan trekken. Niet dat me dat teveel is, maar mijn moeder vind het maar vervelend.

      Graag advies gevraagd vd kenners of opel-technici op dit forum. Wat zijn de mogelijkheden? Ik dank u voorbaat.

      #18450774
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Welke Astra (bouwjaar)?

         

        In sommige auto’s is een passagiersstoel met hoogteverstelling een optie. Je kan dan een stoel mét hoogteverstelling van de sloop halen en inbouwen.

        #18450808
        OPC-Line180
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2021

          Bouwjaar 2019.

          #18451068
          OPC-Line180
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2021

            Ik heb op een engels forum de pdf documenten kunnen zien betreffende de passagiersstoel. Blijkbaar is die stoel verkrijgbaar met 3 verschillende onderstellen. Een 2 traps, 4 traps en 6 traps verstelbaar onderstel. Heeft iemand hier de originele onderdeelnummers ? De nummers stonden erbij maar ik vind de pagina niet meer terug. Ik ga er vanuit dat je dan de stoel kan ombouwen, enkel een andere zijplaat en hendel om de hoogte verstelling mogelijk te maken. Thx

            #18451174
            john-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2012

              Zelf ook bij de hand gehad. Voorlopig een extra kussen op de stoel leggen en niet langs een stoeprand parkeren. Dat scheelt zo 15 centimeter hoogte. Zetel verbouwen lijkt mij best een uitdaging. Succes!

              #18454870
              OPC-Line180
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2021

                @john-opel: ik spreek ook niet vd ganse zetel om te bouwen, maar het railsysteem waar de stoel op gemonteerd is.

                Volgens de pdf-file die ik kwijt ben gespeeld zijn er 3 verschillende varianten van onderstel, 2 weg 4 weg en 6 weg verstelbaar.

                Mvg

                #18455804
                OPC-Line180
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2021

                  Dit is een pdf van de bestuurderszetel en zoals jullie kunnen zien staat de ganse stoel maar met 4 schroeven bevestigd aan de geleidingsrails, dus is het railsysteem te vervangen. Ik heb jammer genoeg de pagina niet meer met de OEM-nummers vd verschillende onderdelen, maar ik ben me vrijwel zeker dat er 3 verschillende onderstellen op stonden. Mocht iemand de nummers hebben, dank u bij voorbaat.

                  stoel Astra-K

                  #18455805
                  OPC-Line180
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2021

                    By the way !! :help:

                    Dien je de batterij los te koppelen om de passagiersstoel uit te bouwen, of moet enkel de connector onder de stoel losgemaakt ?? Niet dat mij hier de een of andere airbag rond mijn oren vliegt :)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.