Chiptuning onmogelijk??

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptuning onmogelijk??

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #18454489
    OPC-Line180
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2021

      Vandaag bij een vriend langs geweest die een garage heeft om mijn 2019 Astra K te laten herprogrammeren, maar blijkbaar zijn de ECU’s van mijn model zogoed beveiligd dat hij er zelfs niet in geraakt, laat staan herprogrammeren??? Nog iemand ervaring hiermee of iemand die hetzelfde te horen heeft gekregen? Mijn maat heeft verschillende bevriende tuners gebeld en die zeggen allemaal hetzelfde, blijkbaar is de ECU voorlopig niet te kraken.

      Alle info is welkom.

      Mvg.

      #18454560
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Vermoedelijk heb jij een E88, en helaas die zijn nog niet te herprogrammeren.

        #18454861
        OPC-Line180
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2021

          Yep, inderdaad een E88. Iemand enig idee hoelang dat nog gaat duren voor die codes vrij komen? Tuners hier in Belgie spreken over 6 mnd tot 1 jaar. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

          20220129_112348_2

          #18454929
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Op dit moment ken ik nog geen tuner die hem kan programmeren, zelfs eds in Duitsland niet, nog niet bekend wanneer dat wel kan

            #18454940
            OPC-Line180
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2021

              @opel-mark:

              Graag een seintje wanneer je de eerste geruchten hoort, kan niet wachten om het beestje zijn volledige vrijheid te geven :yahoo: :yahoo:

              #18455021
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Mocht ik het horen dan geef ik wel een gil, sommige mensen gebruiken een piggyback met een e88, maar onlangs zijn er rollerbank testen gedaan en daar bleek uit dat de piggyback geen verschil uitmaakte, ze zijn aan het onderzoeken of het niet mogelijk is een e80 op de plek van de e88 te gebruiken.

                Er is op facebook een astra K forum.

                https://www.facebook.com/groups/astrakforumnl

                #18455040
                OPC-Line180
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2021

                  Ok thx. Een 80 ipv een 88 dat gaat moeilijk worden vrees ik, aangezien alle software aan de chassisnr vast hangt. Als je dan langs de garage moet heb je meteen problemen met je garantie. Ik heb een Astra Coupe model 2005 gehad waarvan de computer stuk was, ik dacht toen ook om er eentje uit een ongevalwagen ofzo te halen, maar dat was ijdele hoop. 1150 € bij Opel Boden Tongeren voor een nieuwe, en alle software moest gedownload worden via de chassisnr. om zo op de nieuwe ecu geplaatst te worden. Ik hoop dat ze de codes vast krijgen, een andere ecu ben ik niet echt voorstander van. En met een andere ecu zal het ook zeker niet goedkoper worden hé.

                  Alvast bedankt. Je laat maar iets horen als er vorderingen worden gemaakt. :good-job:

                  #18455172
                  OPC-Line180
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2021

                    @opel-mark:

                    Hey Mark, ik merk dat jij nogal wat kennis hebt inzake Opel, mij lijkt dat toch zo. Ik ben nu sinds 30/12/2021 eigenaar van deze Astra K en daarvoor heb ik een 6 tal maand een Jeep Compass Limited Full Option gehad. Eveneens een 1.4 Turbo opgetuned tot 170pk en 300nM. Bij de jeep kon ik de wagen starten, de deur dicht smijten en de auto sluiten met de afstandsbediening, en dan kon de wagen bij vriesweer lekker warm draaien en ontdooien. Nu bij de Astra lijkt dat niet mogelijk, maar ik heb die vraag ook op het engelse forum gegooid en daar kreeg ik volgend antwoord :

                    Well, to be honest, GeneralMotors sells/sold some of it´s brands with remote start (Buick, Cadillac) and some without (Opel/VX). Deep inside our cars could be remote started as well. Possibly coding a module would do the trick. I can run my car with doors locked (with retrofitted remote start module). This could be also a solution for discussion starter. For stock car the physical locking with key could be the option to try out.

                    Met deze foto erbij. Wat is u gedachte hierover, zou het kunnen ??

                    download

                    #18455173
                    OPC-Line180
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2021

                      We want to unleash the beast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      OPC Line

                      #18455174
                      Riesje69
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 March 2012

                        [quote quote=18455173]We want to unleash the beast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OPC Line[/quote]er zijn er meer, veel meer op het Astra K forum op fb.

                        Ook techneuten die veel kunnen alleen inbreken erin lukt gewoonweg niet ik hoop op dit moment. Een E80 computer gaat wel als alle verbindingen aangepast worden en dan de ECU nog aanpassen. Naar wat ik begrepen heb niet te dien in een weekend/week

                        We moeten geduld hebben helaas.

                        Gr. Ries.

                        #18455304
                        OPC-Line180
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2021

                          @Riesje69:

                          Geduld !! Laat dat nu net één van mijn sterke kanten zijn. :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out:

                          Das niet persoonlijk op iemand bedoeld he :-)

                          Tis enkel als ik nu al weet hoe mijn auto in zijn sportstand rijdt, kan ik niet wachten tot er nog eens 50 tot 60nM koppel bij komt. Dat zal dan waarschijnlijk eindigen met 2 tot 3 sets banden per jaar en een paar stevige bekeuringen, but fuck it, you only live once so lets enjoy the ride :toppie:

                          #18455306
                          OPC-Line180
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2021

                            Het is toch ieder weekend prijs in Brussel momenteel. Tis misschien een idee om een betoging op poten zetten aan het europees parlement ?

                            Ipv corana-maatregelen, het recht eisen op tuning. Das 3-dubbel kassa voor de staat, meer co2, meer bekeuringen en meer belastingen op verkeersinstelling zoals dat hier noemt. De politiekers zullen er wel oor naar hebben om hun corona gaten te stoppen. Dan kan de energiefactuur van de mensen misschien wat omlaag en leveren we nog een goede daad aan de andere mensen rondom ons. :good: :good:

                            #18455341
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              [quote quote=18455172] @opel-mark: Hey Mark, ik merk dat jij nogal wat kennis hebt inzake Opel, mij lijkt dat toch zo. Ik ben nu sinds 30/12/2021 eigenaar van deze Astra K en daarvoor heb ik een 6 tal maand een Jeep Compass Limited Full Option gehad. Eveneens een 1.4 Turbo opgetuned tot 170pk en 300nM. Bij de jeep kon ik de wagen starten, de deur dicht smijten en de auto sluiten met de afstandsbediening, en dan kon de wagen bij vriesweer lekker warm draaien en ontdooien. Nu bij de Astra lijkt dat niet mogelijk, maar ik heb die vraag ook op het engelse forum gegooid en daar kreeg ik volgend antwoord : Well, to be honest, GeneralMotors sells/sold some of it´s brands with remote start (Buick, Cadillac) and some without (Opel/VX). Deep inside our cars could be remote started as well. Possibly coding a module would do the trick. I can run my car with doors locked (with retrofitted remote start module). This could be also a solution for discussion starter. For stock car the physical locking with key could be the option to try out. Met deze foto erbij. Wat is u gedachte hierover, zou het kunnen ?? download[/quote]

                              zal er waarschijnlijk diep geprogrammeerd moeten worden, en de vraag is of je daar wel bijkan, ik vrees dat ze dat ook allemaal dichtgespijkerd hebben.

                              ik heb er op de fora weinig over gezien, wel opties tegengekomen om automatisch de spiegels in te laten klappen maar voor de rest is er erg weinig over de astra K te vinden kwa aanpassingen.

                              voor direct meer vermogen kun je denken aan een sportcat of een downpipe zonder kat, heeft alleen maar voordeel als je later wel kan chiptunen.

                              #18455606
                              OPC-Line180
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2021

                                Ik heb ondertussen toch al LED achteruitrijlichten zonder foutmeldingen, das al een begin. :toppie:

                                #18459199
                                OPC-Line180
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2021

                                  Zijn er al vorderingen of geruchten op dit gebied ???? Of is het nog steeds wachten, wachten, wachten, ………………………………………………………………………………………………………..en nog eens wachten :praying02: :praying02: :praying02:

                                  #18459256
                                  opel-mark
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2011

                                    Het is op de fora ernstig stil rondom dat type, Duitse forum heb ik nog niet gekeken, maar dan zou het op het engelse forum ook wel gezet zijn.

                                    #18459261
                                    Riesje69
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 March 2012

                                      Wat ik begrepen heb op het Engelsche forum zitten de automatische spiegels er aan te komen. Daar moeten we geduld voor hebben. Dat moet geprogrammeerd worden in de BCM en niet in de beruchte E88 ECU.

                                      #18459393
                                      opel-mark
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2011

                                        Automatische spiegels is geen probleem, in Duitsland zit een bedrijfje die daar modules voor maakt, moet je enkel geloof ik de schakelaar aanpassen en de module tussen de bedrading solderen.

                                        Voor chiptuning kun je gokken op een piggyback, maar daar ben ik zelf geen voorstander van en met testen van sommige types bleek dat het geen enkel voordeel had.

                                        #18459784
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Remote start is alleen interressant bij auto’s met automaat.

                                          Het werkt niet als je handbak in een versnelling staat (en de handrem niet aangetrokken is).

                                          #18460116
                                          OPC-Line180
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 December 2021

                                            @Corsa_GSi: hoezo is dat enkel nuttig bij een automaat ??? Bij mijn vorige wagen een 2017 Jeep Compass met 6 versnellingen had ik de mogelijkheid om de wagen te starten en nadien met de afstandsbediening gewoon terug te sluiten terwijl de wagen gewoon lekker warm draaide. Dat was verrekte handig als het boeltje na een lange dag werken bevroren was. Bij de Jeep was het wel zo dat als je de start/stop uitschakelde, dat die dan ook effectief uit bleef staan en niet zoals bij de astra waar je iedere rit weer opnieuw op dat knopje moet duwen. Bij de Jeep was het ook zo dat je de automatische handrem kon instellen op ECHT automatisch, dus daarmee wil ik zeggen dat van het moment dat je wagen stil legde, ging onmiddelijk de handrem op zonder dat je aan één of ander knopje moest trekken. Ik snap niet waarom ze bij andere merken niet hetzelfde doen ?? Is toch handig.

                                            Nu ik ben al vd oude stempel en heb in mijn jeugdjaren ondervonden dat het niet altijd handig was om in een strenge winter de handrem op te trekken, vandaar dat ik bevoorbeeld thuis in de garage of in de inrit de wagen gewoon in versnelling laat staan zonder handrem, vooral bij vriesweer.

                                            Enfin: manueel of automaat maakt niet uit, het zou dus handig zijn als je de wagen op afstand kan starten om boven vermelde reden. Het remote starten hoeft voor mij zelfs niet, het zou wel fijn zijn dat ik de wagen op slot zou kunnen doen als ie nog draaiende is, bvb als ik s’morgens op weg naar het werk snel een pakje sigaretten ga uithalen. Van die 30 sec wat de wagen dan langer blijft draaien, zal de wereld ook niet vergaan en je hoeft niet telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw de start/stop uit te zetten. :)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.