Stoelverwarming

Forumindex Forums Modellen Mokka Stoelverwarming

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18456703
    jjplier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2022

      Hallo,

      Enkele jaren geleden is onderstaand bericht hier gepost en zit met juist hetzelfde probleem buiten de zekering 16 (welke 100% ok is)kan ik niets terugvinden:

      Mijn stoelverwarming van de voorstoelen is er spontaan mee gestopt, ook gaan de lampjes van de schakelaars niet meer branden als ik ze indruk. Volgens de handleiding is zekering nr 16 in de zekeringkast, voor de stoelverwarming, maar die is niet doorgebrande.

      Weet iemand, welke zekeringen, of relais eventueel nog meer van invloed hoop kunnen zijn?

      Ik denk nl dat er een stroomtoevoer probleempje is , omdat ook de schakelaars niet gaan branden met indrukken.

       

      #18456923
      OPC-Line180
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2021

        Ja, dat is een moeilijke. Dan zal je bijna het ganse traject vd kabel moeten volgen om te zien tot waar je stroom krijgt. De zekering mag dan al niet kapot zijn, maar krijg ook nog stroom tot aan de zekering ??? Er zal waarschijnlijk nog een relais tussen zitten en die zit meestal na de zekering en de schakelaar, maar deze kan niet zo moeilijk terug te vinden zijn op het internet en in de handleiding vd auto. Een kapotte relais dat weet je onmiddelijk, je vraagt iemand om op het knopje te duwen vd stoelverwarming en als je geen klikje hoort in de relais, dan kan je er al vanuit gaan dat ie stuk is. En dat is ook gemakkelijk te testen. Je kan de relais eruit halen en gewoon een stuk kabel in de plaats steken, en als je zetels warm worden dan weet je dat het relais stuk is.

        OPGELET: je dient wel iets van elektriciteit af te kennen om te weten hoe een relais schakelt en welke 2 contacten je dient rechtstreeks door te verbinden om deze test te doen, anders gewoon aan iemand vragen die iets van auto’s kent. Een standaard relais heeft maar 4 contacten , op 85 en 86 komt de stroom afkomstig vd schakelaar en 30 -87 worden doorgeschakeld.

        Opel Mokka , Bouwjaar ???

        Mvg

        #18456925
        jjplier
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 February 2022

          Bedankt voor de tip was ook aan een relais aan het denken echter welke relais. Heb me al suf gezocht op het internet. Hem testen is geen probleem zit qua opleiding goed. Auto is eigenlijk een 1.4 Trax uit 2013 dus identiek aan de mokka behalve de carrosserie dan😁

          #18456998
          OPC-Line180
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2021

            https://gmk.nl.chevrolet.be/content/dam/Chevrolet/cwd/belgium/nscwebsite/nl/owners/manuals/documents/my13/OM_Trax_EU_KTA-9001_nl_Web_low_res.pdf

            Gaat het lampje op de knop branden als je de stoelverwarming aanzet?

            Inderdaad zekering 16, maar let wel op, hier staat duidelijk vermeld “stoelverwarmingsMODULE”, dus er hangt nog ergens een module tussen. Zoiets als dit dus : 2013-2016 CHEVROLET TRAX FRONT SEAT HEAT HEATER COMPUTER CONTROL MODULE UNIT OEM. Dus als het lampje op de beiden knoppen vd stoelverwarming nog werken, dan wil dat dus ook zeggen dat je nog stroom krijgt tot daar. Dan vermoed ik dat je probleem zit in de module.

            s-l1600

            #18457005
            OPC-Line180
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2021

              Dus als er nog een relais tussen zou zitten, dan gaat ie voor 99% in deze module zitten, dus een relais op de printplaat. Daarom kan je ook nergens een losse relais vinden in de zekeringkast. Enkel een zekering en de module. Bij de dealer of iemand met een goed uitleesapparaat kan dat zien of deze module al dan niet stuk is.

              Mvg

              #18457026
              jjplier
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 February 2022

                Zoals aangegeven in de eerste post werken de lampjes NIET. Daarom dacht ik direct aan F16. Niet dus.Ga volgende week eens laten uitlezen.

                #18457027
                jjplier
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 February 2022

                  Ik denk dat in mijn wagen twee modules zitten ( onder elke voorstoel) zie foto

                  Gezien de lampjes niet branden denk ik dat de fout voor de modules zit

                   

                  a938b4b0be1b4b3e6e8a86db02509922

                  #18463350
                  jjplier
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 February 2022

                    Update

                    Drie stekkers even uitgetrokken van de module(reset dus) en het blijkt weer te werken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.