Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
.
[quote quote=18455243]De limousine uitvoering 180 Pk[/quote]
2016 = Facelifted model = 170 pk.
Hoi, Was je hier nog uit gekomen? Toevallig kwam ik onlangs onderstaande tegen.. Blijkbaar hebben auto’s met elektrische stoelen een instelling ergens in het menu om automatisch in en/of(?) uit te klappen… Wellicht dat je probleem opgelost zal zijn als je die setting uit zet?
(Ik heb zelf geen elek. stoelen, dus ik kan het zelf niet uitproberen)
https://www.motor-talk.de/forum/spiegel-automatisch-anklappen-t6296304.html
Inmiddels zie ik bij mij óók de eerste roestplekken verschijnen. Geen fijn idee. Ik ga ‘m in de lente maar eens laten fixen bij het schadeherstelbedrijf.
[quote quote=18448979]Kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Ik heb eenOpel Insignia 1 6 Turbo 180pk uit sep 2016. Heeft deze een distributieriem of een distributieketting? Alvast hartelijk bedankt.[/quote]
2016 is toch 170pk?
Schijnt inderdaad een bekend euvel te zijn bij de Insignia A. Ik kwam er enkele maanden geleden toevallig óók achter bij mijn 2014 Insignia, zie foto (Is inmiddels erger geworden. Maar gelukkig nog geen roest). Ik zag t vervolgens toevallig in een YouTube voorbijkomen, waarin het genoemd werd als bekend probleem.
Toen ook nog even bij een schadeherstelbedrijf langsgeweest. Die man gaf aan dat ze dat vaker zagen bij auto’s (Niet alleen bij Insignia’s).
Maar als het begint te roesten zou ik het toch wel laten fixen..
Enkele foto’s van onlangs in Frankrijk en Italië…
Snelheidsafwijking vind ik geen punt. Destijds eind jaren ’90 ook een grotere maat onder mijn Astra gezet, en toen was het een kwestie van een keer ijken mbv stopwatch en km paaltjes langs de weg (Toen hadden we nog geen smartphones met gps en zo :-)), en je wist waar je voortaan toe was qua afwijking.
Heb inmiddels toch maar voor 255/35/20 gekozen, wilde het risico van mogelijk aanlopen niet lopen (In Duitsland moet er bij deze maat namelijk officieel eigenlijk al een draaicirkelbegrenzer ingebouwd zijn/worden heb ik begrepen, en die heb ik er niet in zitten en wil ik ook niet, dus nóg hoger durfde ik niet aan).
Lang gezocht naar mooie aftermarket velgen, maar uiteindelijk tóch voor de 20″ OPC velgen gegaan. Dat zijn gewoon de mooiste 20″ velgen voor de Insignia
Niet 11mm maar 12,75mm. Ik bedoel ook inderdaad in verband met de wielkasten: Of ik daar problemen kan verwachten (aanlopen). Bij 255/35/20 lees ik niet echt over dat soort problemen.
Van maat veranderen? Ik wil van velg veranderen (Heb nu suffe 18″ standaard Insignia velgen erop zitten, zie mijn achtergrondfoto). 255/35/20 vind ik voor mijn smaak wat dun uitzien, ik wil wat meer band. Vandaar dat ik 255/40/20 overweeg. Bijkomende bonus-voordelen: Ietsje meer comfort, iets betere opvulling wielkasten, en ietsje minder snel kans op stoepschade.
-
AuteurBerichten