Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo,
Het beste kun je je aanmelden op het Kadett B forum, daar is de kans het grootst dat je een oude eigenaar terug kunt vinden.
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php
Je kadett staat ook wel met foto’s in ons kentekenregister:
http://www.kadett-b20.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=51-30-TH
Via de app van Finnik (op je telefoon) kun je een uitgebreide historie opvragen. Je kadett heeft 18 eigenaren gehad, hier een screenshot ervan:
Volgend jaar op 5 april 2020 dan houden we onze Voorjaarsmeeting in Amersfoort. Dan kun je rond de 50-60 kadettjes tegelijk bekijken.
Groeten Olaf
Hallo,
De vooras van een GT heeft helemaal geen motorsteunen dus die zul je zelf moeten maken. De originele vooras kun je gewoon gebruiken maar de motorsteunen zul je toch echt moeten aanpassen dus lassen.
Groeten Olaf
Hallo,
Een B Kadett met een dikke motor is geheel afhankelijk van je eigen aanpassingsvermogen en je gebruikte basis. Meestal zal de basis bestaan uit een 1.1 met trommelremmen en dan zul je heel wat aan moeten passen.
– Remmen, hier heb je een vooras met schijfremmen van een kadett B of GT nodig.
– Achteras, tot 75/90 pk kun je wel met de standaard achteras rijden maar daarboven zou ik zeker kiezen voor een Kadett B CIH achteras, Kadett C City/Caravan achteras of eentje van een Opel GT 1.9.En dan komen er nog de aanpassingen aan de tunnel en het voorfront bij. Een andere motor en versnellingsbak is sowieso groter dan wat er nu standaard in ligt.
Een 2.0 16V met turbo (230PK), 2.4 CIH met webers (160 PK), gewone 2.0 16V (180 PK) heb ik al wel eens erin zien zitten. Dus er is best wel heel wat mogelijk. Lees maar eens rond hier op het forum of anders op http://www.kadett-b.nl
Groeten Olaf
Klopt helemaal, de E12GV motor.
Groeten Olaf
Deze kadett is gebouwd door een bekende in de kadett B wereld. Hij heeft hier een 1.4i ingelegd met een manta 1.3 versnellingsbak.
Hij heeft de kadett toen verkocht en hij staat op dit moment ergens in Limburg weer te koop (ik weet niet waar).
Groeten Olaf
Inmiddels heb ik al een mengstuk gevonden, met dank aan het opelboertje.
Groeten Olaf
@louwe 16 klepper wrote:
er is nu dacht ik 1 b corsa station in nedrland???
ook n member hierKlopt, in het Corsa gedeelte staat wel een topic hierover:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=182730&hilit=station
Ik vind het echt wel een heel geinig modelletje, best wel jammer dat ie hier nooit geleverd is (aan de andere kant misschien ook wel beter waardoor ie nu zo speciaal is ;) )
Groeten Olaf
Hallo,
Je hebt een achteras nodig van een City of Caravan, die past er zo onder. De schotels zitten volgens mij iets naar buiten maar het dit is niet eens merkbaar. Ik weet dat er meerdere mensen zo met een B-kadett en City-achteras rondrijden.
Bij een sedan of coupe as zul je de torentjes moeten ombouwen in de carrosserie.
Groeten Olaf
@Hulkie wrote:
En wat is het adres waar je lagerschalen/ olieringen enz kunt bestellen?
Kortom een adres voor 2.4 revisieonderdelen?m.v.g.
Ik weet uit mijn hoofd de precieze shop waar ik het besteld heb zo niet meer maar ik heb hem gevonden via ebay.de
Groeten Olaf
Bedankt allemaal, ik ga het uitzoeken.
Groeten Olaf
Hi Jethro,
@jethro wrote:
De zelfde halen die er in zitten, zonder het gat. ;)
Dat was ik ook zeker wel van plan. Echter de lagerschalen zonder het gat, zijn dit dan de normale lagerschalen van de 1.5 tot 2.2 CIH’s? Ik bestel de lagerschalen namelijk in Duitsland dus ik kan ze niet even laten zien aan de leverancier.
Groeten Olaf
:thumb
Gefeliciteerd! Gaaf hoor 192 PK op kenteken.
Groeten Olaf
28 november 2014 om 10:58 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225283Mooi verhaal om te lezen hoe je alles aanpast. Ga zo door en sterkte ermee.
Groeten Olaf
Of misschien een verstopte stationair sproeier? Maar dan wil ie onder de 3000 toeren nog wel lopen, maar veel minder niet meer.
Groeten Olaf
Hoi Arie,
Ik heb je een PM gestuurd.
Groeten Olaf
Inderdaad, een V6 in een B kadett heb ik ook nog nooit gezien. Nou is het wel zo dat een B-kadett minder ruimte heeft dan een C-kadett dus zo’n ombouw vergt wel heel wat aanpassingen (net als bijna elke andere aanpassing).
Groeten Olaf
@hillclimber16V wrote:
Ik zou mijn verbrede set terug willen versmallen naar 7″ breed , waar kan ik terecht in zuid nederland of belgie?
Ik zou deze set verkopen en een gewone set velgen terug kopen. Als je ze versmald moet je ze toch helemaal opnieuw spuiten enzo.
Groeten Olaf
@olafspoolder wrote:
Hallo CIH-rijders,
In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Olaf
Inmiddels heb ik een andere kabel gevonden bij mijn lokale onderdelen leverancier. Door te vergelijken in het schap heb ik er eentje gevonden met een iets andere aansluiting maar die heb ik pas kunnen maken. Vooral de prijs was interessant, € 19,50!
Bedankt voor het meedenken.
Groeten Olaf
Nog een fototje ervan:
Hoi Chriske,
De 4-bak met overdrive van het plaatje en de bak uit de ebay link zijn niet hetzelfde. Het type van de ebay-link ken ik zo niet.
Groeten Olaf
Leuk artikel, ik heb het met veel plezier gelezen.
Groeten Olaf
Dat is een hele nette!
Groeten Olaf
Bedankt voor je antwoord. Ik had Remkaflex zelf ook al gevonden maar ik ga ze dan wel even een offerte laten maken.
Is er niet een andere Opel waar standaard een langere kabel in zit?
Groeten Olaf
Hallo CIH-rijders,
In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?
Graag hoor ik van jullie.
Groeten Olaf
-
AuteurBerichten