Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 182)
  • Auteur
    Berichten
  • #18225271

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7720
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    De melding van het TPS signaal wil dus zeggen dat een van de tps signaaldraden massa maken waardoor er stroom gaat lopen.
    Dus als je weet welke draden van de Automaatbak ECU het tps signaal over gaat. Zou ik deze eens goed controleren. Ergens moet hier iets mis zijn draad verwisseld of dergelijke.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18225272

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7720
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Weet jij het type nummer van de automaakbak ecu?

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18225273

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Hoi Haasje17 Ja die weet ik , dit is wat er op staat

    #18225274

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Heb gisteren iemand aan de telefoon gehad , en die had een ander geholpen met een zelfde soort motorswap in de zelfde Camper als ik heb alleen die hebben er een opel V6 in gebouwd
    Hun liepen tegen het zelfde probleem !
    Nu werd mij verteld dat ik de bedrading van de winterstand en economy het probleem zouden zijn dus deze doorknippen
    In middels weet ik wel dat dit pin 31 en pin 34 moet zijn op de TCU (transmission Control Unit)

    #18225275

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Morgen gaan ik het bovenstaande eens uitproberen ,
    Feitelijk klopt er wel iets van “winterstand” is een antislip regeling en als dat geen of een foutief signaal krijg gaat hij in de noodloop
    en het antislip programma in de TCU wordt gegenereerd door de puls-ringen op de 4 assen(abs)
    Het is het proberen waard baad het niet dan schaad het niet …………….
    Word vervolgd .

    #18225276

    theunm
    • Topics 18
    • Reacties 1681
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    denk dat het in een omega een beetje anders werkt.

    je krijgt je snelheidssignaal uit je abs en je hebt het signaal van je uitgaande as van de automaatbak.
    op het moment dat je wielspin hebt krijgje een delta tussen de 2 signalen.
    en daar de cpu van de automaat op reageren.

    zou eens een vraagbaak van de donor gaan kopen ipv te blijven knoeien met pdfjes.
    dan heb je gelijk een goed schema met kleur code en positie nr aan de computer

    #18225277

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Zou het in de vraagbaak van P.H.Olving staan?

    #18225278

    theunm
    • Topics 18
    • Reacties 1681
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    heb zelf van 4 modellen voorwiel aandrijvers de vraagbaak liggen
    alle boeken hebben uitvouw bladen met schema’s met benaming en kleurcodering van alle componenten en stekkers

    #18225279

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Er gloort weer hoop aan de horizon

    Nu even in de schema`s duiken en hopelijk lukt het nu ……
    Wordt wederom vervolgd

    #18225280

    gose91
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 1054
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 November 2013

    En? Gaat/is dit probleem de wereld uit?

    Ik heb er vandaag één in het eggie gezien (DX – 61 – KD) bij winkelcentrum Kanaleneiland. Had nog bedacht dat jij het zou kunnen zijn, maar helaas. Erg leuke auto, zo met die platgeslagen voorkant en die praktische doos die er achteraan volgt!

    #18225281

    OlafK
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 170
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 November 2013

    En hoe is het met de hoop die gloorde aan de horizon?

    #18225282

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Ben er lichamelijk nog niet aan toe gekomen , maar ga deze week weer een poging wagen
    Maar ben er wel van overtuigd dat het dit keer lukt

    #18225283

    olafspoolder
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 October 2007

    Mooi verhaal om te lezen hoe je alles aanpast. Ga zo door en sterkte ermee.

    Groeten Olaf

    #18225284

    yamke v6
    • Topics 11
    • Reacties 22
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 November 2014

    hou vol mooi om te volgen king:

    #18225285

    manta-senator
    • Topics 11
    • Reacties 159
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2010

    mooie projectjes om te doen, vooral als t op een keer werkt. zo rij ik nu zelf mn opel blitz (’69) 3.0E met n 4 traps automaat. heerlijk. was ook een aardig klussie, maar toen alles werkte voel je je toch wel koning te rijk haha. suc6 kerel

    #18225286

    OlafK
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 170
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 November 2013

    Nog nieuws?

    #18225287

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Nee ben er al een poos niet meer bezig geweest moet met mijn lichaam echt wachten op het betere weer , dan bedoel ik met name de tempratuur
    Dus denk dat ik rond eind maart begin april weer eens een kijkje gaat nemen

    Lukt het dan nog niet dat gaat hij per opbod de deur uit :cry:

    #18225288

    baboe
    Participant
    • Topics 74
    • Reacties 759
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 August 2007

    niet so snel opgeven kom heus wel goed hep ook probleempje van de bak waar ik niet uitkomt maar dat komt ook wel goed ga met andere dingen gewoon verder gr baboe

    #18225289

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    De bak is verder goed, zit alleen te hannisen met de aansturing.
    Denk ook wel dat het goed gaat komen maar met een handicap als ik gaat het niet zo gemakkelijk meer

    #18225290

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Misschien heel misschien kan ik je met een paar dingen uit de brand helpen:
    Ik ben zelf met een motor ombouw bezig (al 4 jaar maar ik moet het ding alleen nog derin hangen) en ik botste tegen dezelfde ellende als jij:
    Vats/Immobiliser die aanstond…
    Geen kilometer teller kabel mogelijk,in een oude auto.
    Bak die ellende geeft en foutcodes spuugt,dit had bij mij een andere reden.

    Mijn motor is een Holden 304 v8 uit australie met een 4L60E 4gang automaat met lock up en die motor heeft een Delco 808 brandstof systeem.

    In Australie heb ik de knommel laten chippen naar 15/20kw meer en gelijk de schakelmomenten laten veranderen zodat de bak veel agressiever schakelt en ook de vats laten uitschakelen.

    Verder ben ik der in europa achter gekomen dat de bak die ik heb helemaal 100% electronisch is en dat:
    Wil deze bak goed functioneren en de rest van de handel ook,deze werkt op de electronische pulsen die bak/aandrijfas maakt,als die pulsen niet voor de dag komen gaat de zaak noodloop,de computer weet dat immers niks…

    Jou computer krijgt geen impuls signaal,anders schakelde de bak wel,maar ik weet niet waar ie het impuls signaal vanaf moet krijgen of bak of abs..

    De oude Omega A Senator B hadden ook de AR25/35 en die pakte de impulsen vanaf het staartstuk net zoals mijn 4L60E doet,dus ik denk dat der iets niet goed is in je bedrading je motronic computer krijgt geen impuls signaal en dan doet de rest van de knommel ook niet mee en gaat vreemde codes voor de dag toveren…

    Kijk de zaak ff na,je motor electronica heeft die impulsen nodig en je bak ook en je abs ook…

    (geen commentaar iedereen is vrij in zijn/haar keuzes maar ben je niet bang dat deze 4cil ook niet veel meer presteert dan de 2,3 aangezien je bij zulk formaat voertuigen meer met koppel te maken hebt dan met paardjes een vrachtwagen heeft immers een motor nodig met koppel en een formule 1 wage iets met pk,s..en dit oogt als een tank…lol)

    #18225291

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Hoi GSE
    Bij mij is de imo uit geprogrammeerd uit de ECU , maar ik denk dat de TCU op de violetdraad een signaal met hebben (want deze had voorheen wel met de imo te maken
    misschien dat een plus al genoeg is maar dat wil ik nog uitzoeken , ik heb wel alle schema’s maar even niet het hoofd er na om er in te duiken .

    #18225292

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Nou mijn bak gaf een hoop storingen maar dat kwam door een paar dingen:

    Als je de auto op contact zet moet je +12v krijgen op de solenoids die in de bak zetten (Bij een USA 4L60E bak in iedersgeval) en een AR25 werkt precies hetzelfde vermoed ik,dwz jou Motronic computer schakelt de solenoids naar -en zodoende worden de olie stromen veranderd in de bak,waardoor ie schakelt.

    Verder had ik een groot probleem met de stekker verbinding die geen contact maakte en zodoende regende het constant fout codes bak gerelateerd.

    #18225293

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Bij mijn geeft hij alleen de fout TPS signal low 01% als ik hem uitlees via de TCU maar,
    Als ik de ECU uit lees dan heb ik geen fouten daarmee weet ik ook dat de trottle position sensor goed werkt
    ik krijg inderdaad ook gewoon +12 op de solenoids maar denk echt dat er een imo signaal moet naar de TCU en als ik weet hoeveel Ohm dat is dan kom ik denk ik een stuk verder weet ook welke draad het is op de TCU (transmission control unit) pin 52 moet dat wezen

    Het punt is alleen dat door mijn handicap ik er nu niet veel aan kan doe moet echt wachten op wat warmer weer :jerry

    #18225294

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Na lang wicken en wegen besloten om niet verder te gaan met dit project :cry , Het is niet zo dat ik het niet wil afmaken maar mijn lichaam heeft deze winter toch weer een slag te verduren gekregen.

    Dus bij deze als er geïnteresseerden zijn stuur mijn een bericht , zoals te lezen is heb ik er een hoop aan gedaan ( niet zoals een vakman zou doen maar na beste bedoelingen van mijn zelf)
    De eerste die 1250€ bied mag hem op komen halen .
    Het is de sleutel erin en hij loopt als een zonnetje , echter rijden doet hij wel maar met automaatbak in de noodloop .
    Weet wel hij rijd nu nog niet het is een project Elektrische schema’s krijg je er bij (origineel Opel garage)

    PS: Vanavond plaats ik hem op het Opel Forum in de rubriek Marktplaats

    #18225295

    RamSwa72
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2014

    Inmiddels staat hij Te-Koop geplaatst hier op het forum


    > buysell/single_ad.php?ad_id=10555

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 182)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.