Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
i.d.d laatst ook gedaan.sensor is hetzelfde als van een single point oldskool gaskleppositiesensor.succes!
voor je claxonstoring is een oplossing…de klem op de cim en een nieuwe bekabeling met stekkers in je stuur van je stuurwielbedienig/claxon.
maar als je zo al tevreden bent is het ook goed.je gordel komt in diverse uitvoeringen met of zonder gordelherkenning,de jouwe is dus zonder,er moet een draadje langs de staalkabel lopen van je slot.
als het goed is,is er een software update voor je climate control probleem..ik heb er vandaag eentje geprogrammeerd met de nieuwe software.
voor je gordel piep moet je ff geduld hebben denk ik,als het probleem bekent is bij opel dan word er naar een oplossing gezocht bij de fabriek.het duurt meestal even voordat er nieuwe software of een andere oplossing voor is gevonden.je dynamo vind ik en beetje een lullig verhaal,je laat je klant toch geen maand wachten op een dynamo?! ze hadden ook even een dynamo van een showroom auto af kunnen halen.en daar later de nieuwe op kunnen zetten.
voor de navigatiesystemen SD600/SD900 (SD cardreader fouten)….. 2012 modellen is een software update voor.en voor je laatste advies!! neem voor je volgende auto maar een volkswagen of audi….dan zie ik je wel weer op de VW Audi forums…haha
die zijn hetzelfde of soms zelf erger..alle systemen worden door dezelfde fabrikanten geleverd en hebben dezelfde fouten of tekortkomingen…succes.de versnellingsbak blijft wel zitten met deze km stand?
en voordat ik het vergeet.een te lage akkuspanning/boordspanning tijdens en na het starten lager dan 12V kan problemen opleveren omdat dan de gevraagde hoeveelheid brandstof niet geleverd kan worden door het systeem.
vooral bij koudere temperaturen merkzaam.een slechte aansluiting of defecte motortemperatuursensor komt ook nog wel eens voor.
kijk daar maar eens naar zit ongeveer naast de akkubak bij de waterslang vanaf de radiateur.problemen valt wel mee,slechte injectoren komen nog wel eens voor,maar bij welke diesel motor niet?
als het onderhoud goed gedaan is dan valt het over het algemeen wel mee. dan is alleen nog de kans dat de koppeling of 2massa vliegwiel een keer de geest geeft.[rquote=1913773&tid=146232&author=insigniadriver]tja accoord…als je goed gaat kijken wat de lijst onderhand is en dat voor dergelijke prijzen dan mag opel onderhand wel wat laten zien!
Ik heb/had lichte tik ook,doch na beurt garage(koppelingsplaten en vliegwiel na 30000km vervangen en geen garantie!!) is het bij mij over[/rquote]heb je opel nederland al aangeschreven,volgens de nieuwe wetgeving over garantie mag een klant er van uit gaan dat de koppeling/vliegwiel toch wel ff langer mee mag gaan dan 30000 km. leg ze dat maar voor.
[rquote=1913773&tid=146232&author=insigniadriver]tja accoord…als je goed gaat kijken wat de lijst onderhand is en dat voor dergelijke prijzen dan mag opel onderhand wel wat laten zien!
Ik heb/had lichte tik ook,doch na beurt garage(koppelingsplaten en vliegwiel na 30000km vervangen en geen garantie!!) is het bij mij over[/rquote]heb je opel nederland al aangeschreven,volgens de nieuwe wetgeving over garantie mag een klant er van uit gaan dat de koppeling/vliegwiel toch wel ff langer mee mag gaan dan 30000 km. leg ze dat maar voor.
9 april 2011 om 20:45 In reactie op: Naar welke garage voor onderhoud regio Den Bosch / Veghel #17850874die 90 euro voor uurtarief zijn geen normale sleuteltarieven,dat zijn eerder tarieven voor zoekklussen en diagnoses .normale sleutel uren voor vervangen van remdelen en uitlaten e.d. liggen lager.
de opel dealers werken met pakketprijzen voor beurten.dus de beurtprijzen vallen wel mee.
en wat betreft de universelen….die zijn zogenaamd goedkoper….
Dan kom je een onderhoudskaartje tegen van een universeel,zetten ze de beurt om de 15 000 km i.p.v. de opel voorgeschreven 30 000 km per jaar.zo kan ik goedkoop zijn komt de klant 2X i.p.v. 1X in de 30000.
dus informeren bij de dealer en bij de universeel,en dan zelf een oordeel maken bij welke je een goed gevoel hebt.heeft iemand al eens geprobeerd om een andere (laatste) softwareversie in het motorstuurapparaat te laten zetten.
het is waarschijnlijk de sotware of een gasklephuis.
de 1.6xel heeft een toerentalregeling d.m.v.de stand van de gasklep dus veel kan het niet zijn.
ik rij zelf ook een astra g met 1.6xel motor.en ik heb het probleem niet.helaas werken er ook “prutsers”die niet zo nauw kijken,maar als ik hem doe weet ik zeker dat ie goed staat.haha
bij dit type radio moet wel alles ingesteld/geprogrammeerd worden zodat de radio ook weet in wat voor auto met wat voor bedieningen die bediend moet worden.met andere woorden de radio moet juist geconfigureerd worden.voordat alles functioneerd.
loopt ie al?
het stuurapparaat boven de aandrijfas is meestel het probleem.daar zit de aansturing voor de pomp op.als je het stuurappaat eraf haalt en met een stanley/hobbymesje door de kit heen snijdt.kun je met een dun schroevendraaiertje het deksel opwippen.dan zie je twee dikke condensatorpinnen in soldeertin uitsteken.die moet je even ontdoen van oude tin en opnieuw goed heet maken en opnieuw vertinnen.door heet worden /belasting op de print laten de contacten los.90% van de gevallen loopt ie dan weer.
zit er wel op alle deuren centrale vergrendeling?
heeft een van jullie wel eens achter in een anwb auto gekeken? daar zit een “speciale” regelkast met meetapparatuur die de juiste benodigde voltage en stroomsterkte geeft.als ze hem goed gebruiken dan moet het geen probleem opleveren.
en dat mooie stukje gereedschap is handig met lassen aan een auto,maar haalt weinig uit als er iemand continu 18/19 volt door je systeem jaagt.let ook even op!! opel gebruikt in de nieuwste modellen een speciaal soort accu (AGM accu).die met een speciale oplader moet worden opgeladen om beschadiging aan de accu te voorkomen.zelfs het testen van deze akku is anders(andere inwendige weerstand),daarom heeft elke opel dealer een nieuwe tester moeten aanschaffen om deze te kunnen testen.
een kleine waarschuwing.bij 1 tand verkeerd bestaat al kans op motorschade.
we hebben toevallig een voorbeeld van verkeerd monteren/afstellen bij ons op het achterterrein staan met kromme klep(pen)
opel heeft niet voor niets een koffer met speciaal gereedschap laten maken om de fijnafstelling van de nokkenassen goed te kunnen zetten.de 1.7 diesels in de corsa is het oude y17dt model motor.en deze staan helaas niet bekend om de “goede”verstuivers.
het zijn 2 traps verstuivers die niet zo heel lang meegaan.
dus pas op met tunen.het kan zijn dat de verstuivers geen goed sproeibeeld hebben en dus geen goed mengsel kunnen maken in de verbrandingsruimte.als je de motor zwaarder gaat belasten d.m.v. tunen kan het zijn dat je motorschade krijgt.
misschien wel verstandig om de verstuivers te demonteren en te laten testen.[rquote=1903090&tid=120646&author=Andre Botter]Het was een stalen pakking maar geen origineel opel:cry dus dat doen we maar niet meer.
[/rquote]gebruik je wel ARP of andere versterkte bouten.
anders is de kans groot dat de kop van het onderblok gelift wordt met flink wat turbodruk:)er is nog een mogelijkheid.
er zijn gasklephuizen met een fout in de carteventilatieboring.
dit geeft een fluitend geluid tussen de 2100 en 2700 min-1 (toerental) en dus bij deellast en lichte acceleratie.die gegevens hebben de opeldealers.
dus ff naar vragen.
je hebt een gewijzigd gasklephuis en blowby slang nodig.
onderdeelnummers staan in de buitendienstoplossing van opel.succes.
[rquote=1889335&tid=144289&author=Heuti]Zo, vandaag even tellerbakje eruit gehaald.
Kwam 1 stekker tegen, deze eraf gehaald en erweer opgezet.
Contact aan, en alles werk weer.Probleem opgelost!!
Gr Heut[/rquote]
komt wel eens vaker voor.
gewoon ff de stekker met een contactspray inspuiten.en misschien wel verstandig om de “klemkracht”van de pinnetjes in de stekker te controleren.even een naaldje pakken en stuk voor stuk de pinnetjes doorprikken.met het er uit halen voel je of hij stroef gaat of soepel.stroef is goed soepel niet[rquote=1891628&tid=144563&author=Marcel28]Hallo allemaal,
Heeft iemand enig idee wat er bij een onderhoudsbeurt gedaan moet worden met een km stand van een ton precies?.
Zat zelf te denken aan:
luchtfilter
pollen / intereur filter
olie + olie filter
remolie.. indien nodig blokken en schijven
Brandstof filter ? (heeft een diesel deze en waar zit tie? )Vraag me ook af of er een ketting of een riem in zit.
Heb me laten vertellen dat de 3.0 v6 cdti beide heeft??
Riem voor aandrijving pomp … ketting voor nokken etc?.hoor graag van jullie
Groetjes
Marcel
[/rquote]de V6 diesel heeft een riem en een tandwielstelsel.
de riem vervangen stelt niet veel voor.hij moet volgens mij om de 10 jaren en/of 150.000 km
en i.d.d. kijk even in je boekje wat de laatste beurt was.
weet je geen history dan gewoon olie,oliefilter,brandstoffilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen.remolie om de 2 jaar vervangen.gewoon een verse start maken met je onderhoud.[rquote=1889480&tid=144204&author=red-bull]hallo,
blijft het nog belachelijk veel hoor 23 ,- voor 5 min werk .
mvrg Rob [/rquote]
vaak wordt er voor het uitlezen van 1 of meerdere foutcodes een vast bedrag gerekend,en daar kan je als dealer mee omgaan zoals je zelf denkt dat het beste is.bij een grote dealer zullen meerdere mensen achter de receptie staan en niet iedere klant zal direct worden herkend als “vaste”klant. bij een kleinere dealer zal dit minder vaak voorkomen.en bij mezelf op het werk hoeft de werkplaatschef niet voor 100% productief te zijn en kan zo voor vaste klanten onder de naam service een foutcode uitlezen of ff snel meerijden om te luisteren.dat werkt bij ons goed.en de klant hoeft niet 2 a 3x terug te komen voor een klacht.
De tijden zijn i.d.d. veranderd…kom ik laatst bij de groenteboer (waar ik al jaren kom) krijg ik ineens mijn gratis appeltje niet meer…oorzaak: ja meneer we hebben huursverhoging van het pand gehad,en een duur personeelslid moeten aannemen want mijn man is ziek,en daarbovenop zijn de verkopen ook nog gedaald.
om maar iets te noemen..
ik werk zelf ook bij een dealer en daar wordt gecontroleerd of iedereen die 8 uur productief is ook i.d.d. wel 8 uur geklokt heeft.en nu wordt daar voor vaste klanten altijd wel soepel mee omgesprongen maar dat veranderd niks aan de situatie dat elke maand positief moet worden afgeloten (geen verlies dus)
je moest eens weten hoeveel klanten er langs komen die vragen kun je ff uitlezen,en er vervolgens zelf mee aan de slag gaan.daar sta je dan met je service.
en voor diegene die al jaren klant zijn en hiermee worden geconfronteerd,TREK JE MOND OPEN !!!!:swear:swear schudt ze ff wakker aan de andere kant van de balie,dat doe ik ook als ik bij een winkel naar binnen stap voor garantie e.d. -
AuteurBerichten