Y22DTR Dieselmotor reviseren & tunen…

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Y22DTR Dieselmotor reviseren & tunen…

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232674
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik ga voor een kameraad z’n Y22DTR 125pk/280nm dieselmotorblok “geheel” reviseren deze beslissing is gemaakt omdat de wagen er al 300.000km op heeft zitten en hij hem net heeft aangeschaft voor een periode van zo’n 5 jaar en de bedoeling is dan ook gewoon dat deze Astra in die periode ook gewoon goed betrouwbaar is vooral omdat de dieselmotor ook gekieteld gaat worden naar 155pk/350nm en dan lijkt me een revisie met zo’n kilometerstand wel op z’n plaats…:)

      Zelf dacht ik aan de volgende onderdelen:

      — Zuigerveren (eventueel nieuwe zuigers & honen mocht dat van toepassing zijn)
      — Verstuivers (testen op openingsdruk/maximale druk en dus eventueel reviseren/vervangen)
      — Brandstofpomp (testen op drukopbrengst/opbouw en dus eventueel reviseren/vervangen)
      — Zwaardere koppelingkit + druklager (ivm hoger koppel)
      — Seals van de kleppen vervangen
      — Distrubutieketting & tandwielen (meten op slijtage en dus eventueel een nieuwe set)
      — Gloeispiralen
      — Vacuümslangen (controleren op broosheid en dus eventueel vervangen
      — Turbo (testen op lekkage en drukopbouw en dus eventueel reviseren/vervangen
      — Uitlaat systeem (controleren op verstoppingen of slechte staat)
      — Lagerschalen

      Kunnen jullie hier nog meer aan toevoegen eventueel en heeft iemand hier op dit forum documentatie over de Y22DTR met name aandraaimomenten van het gehele blok en slijtage toleranties van bepaalde onderdelen? Daar zou ik namelijk heel erg mee geholpen zijn!:wors

      Hij weet dat dit in de papieren kan lopen maar dat ter zijde heeft hij de auto voor een prikkie gekocht en ziet de wagen er verder nog piekfijn uit! :thumbup

      Alvast bedankt voor het meedenken!

      Gr,

      Steven

      #17816060
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Hallo Steven.

        Wat ga je weer een mooi project uitvoeren. Je OPC is een geweldig project geworden. Echt top.

        Groetjes,

        Jos

        #17816061
        O.Z racing
          Lid sinds:
          27 February 2011

          de versnellingsbak blijft wel zitten met deze km stand?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.