Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heeft er iemand voor mij de nederlandse versie inclusief drivers.
Diegene ik heb is in het Engels en zonder driver.
Thx ;)
Dacht dat de gaten van het scharnier bij de ene 6 cm en de andere 8 cm was (afstand)
En hoe zit het met de bekabeling? Is dit plug and play, of moet je andere draden zoeken en daar dan van aftakken?
Garantie heb ik ook wel wat schrik van omdat de astra maar een 2 maanden oud is. Die cd-wisselaar, hoeveel cd’s is deze?Wat over de kwaliteit van dit setje?
thanks voor de info.
Groetjes,
Amai, verschiet er toch vn die roest.
Verwacht dat niet bij de astra GWaarschijnlijk hangende deuren controlleren
Of met het contact het motormanagementlampje werkt en ABSDan valt eigenlijk de coupe nog best wel mee
thanks,
En hoe zit het met de kwaaltjes van de astra coupé, iets specifiek waar ik voor moet op letten?
Waarschijnlijk al niet naar de wielkassen zoals de caliik had 195/40/16 op 7,5 breed met ET35
Corsa was 4 cm verlaagd en gaf met 3 man in de wagen nog geen probleem.Mocht je 7j breed nemen, moet je zorgen dat je ET49 hebt, of ten minste ET45.
Des te minder problemen je gaat hebbenMet 7j op ET49 kan je zelfs zonder problemen 17″ velgen steken
Anders moet je eens proberen de andere deur op slot te doen, bij mij werkt het daar ook.
Dat controlelampje zit bij je sensoren boven de gordel aan de passagierskant.
Deze pinkt rood en is een dikke cm in diameter
Knopje voor binnensensoren uit te schakelen zit aan de andere kant.Ja, die lichtjes waren juist besteld en opgestuurd en een paar dagen later ging morrette blijkbaar op de fles.(2-3 jaar geleden)
Ze stonden juist op internet, maar niet diegene die ik heb.
Nog in ruzie met de verkoper gezeten omdat mijn corsa van 93 was en ik fase 2 bestelling wou maken.
Verschil zit hethem enkel in de frame van de pinkers.Ik zoek hem tussen dit en 2 maanden binnen te doen, dat ik er eens mee op de baan kan. want die staat al 9 jaren stil.
Mocht hem gekeurd zijn (als het lukt want ik ben van Belgie met een C20NE) zal je hem wel meer op meetings zien in Nederland zoals sevenum,…Zal dit weekend eens een foto trekken van hoe het dash er nu uit ziet, volledig geplaatst.
Nee, kraken doet die niet.
Heb wat oude fotootjes opgezocht zodat je iets kan zien van hoe het dash aan het schutbord past.Misschien late reactie, maar misschien wel nuttig.
Ik heb een Astra GSI dashboard in mijn corsa steken.
Gaat wel vrij goed hoor.
Die breedte is het minste vanje zorgen.
Het dash is van karton, dus leeft wat mee.
Ik heb aan elke kant een spietje van de metalen bevestigingen onderaan afgesneden.
Aan de parafaan van je dash moet je aan de zijkanten heel wat wegsnijden.(schutbord)
Omdat het dash van de corsa vele boller staat dan de astra.stuur en beenruimte is ook ineens perfect.
en als het dashboard steekt (de middelste van de bouten moet je wel wat verlengen wil je die gebruiken, aan je schutbord).De roosters van de ventilatie er uit halen en gewoon stevig je deuren sluiten voor een 2 weken. en je dashboard gaat zelf goed van vorm komen.
Qua bedrading heb ik eigenlijk geen last van ondervonden omdat ik een komplete astra GSI 8v gesloopt had en daar dan ook de volledige kabelboom, motor en zetels heb overgestoken.
Het enige probleem dat ik heb is dat de ABS niet aangesloten is.
de fiche van de naftpomp en vlotter heb ik ook moeten overbouwen.(van 2 kleine naar 1 stekker van 4 kabels)
Je hebt dan ook ineens een kompleet werkend MID display.
Kabels van de vlotter remolie en koelvloeistof moet je ook een 10 cm verlengen.
De fiches van je achterlichten moet je ook gewoon versteken.
Zijn dezelfde fiches, maar een andere volgorde.Ik hoop dat dit wat helpvol was.
O ja, die groene, al jaren geleden dat ik die nog gezien heb, maar zou nog bestaan.
Vele stukken in chrome, 18 inch velgen, audi TT zetels.
De middenconsole had hij er niet in zitten (tussen de zetels), maar past bij de corsa wel.Is dit niet mogelijk van een manta B gt/e of B GSI?
Mijn vader heeft nog een originele rode 2000 (dacht dat er ook nog GT bij stond) met 50.000 km van een gepensioneerd koppel.
Is wel maar een 8 klepper met roest aan 1 kant de volledige dorpel.
Hij is aan het twijfelen om die af te breken of op te maken of te verkopen.
Wat is eigenlijk nog de waarde van deze bakken, want vind het spijtig dat hij die gaat afbreken.
C20NE in het rood met 50.000 km met 1 rotte dorpel met 4 elec ramen zonder airco.
Sorry voor deze ‘off-topic’Als ik dat hoor gaat de vec station toch wel wat bijzonders zijn.
Niets bijzonders versta ik enkel aan een beetje verlagen en logos en ramen tinten.
Maar wat jij doe is wel wat meer dan bijzonders.Ben wel benieuwd op het eindresultaat bij de “bijzondere” vec :thumbup
Ondertussen de bougiekabels vervangen.
Amai mijn kl@ten. Duur dat die zijn.
Kosten origineel bij opel over de 300 euro, van dezelfde makers, maar zonder GM logo zijn ze maar 80 euro.Heb ze allemaal vervangen en tot de conclusie gekomen dat de 1e en de 3e bougiekabels defect zijn.
De cali rijdt nu weer zonder schokken.
De 1e gaf als probleem als de motor echt goed warm was, die maar op 3 cilinders draaide in de hoge toeren.
De 3e gaf als probleem bij een kickdown dat hij schoktte.Ben nu van verbruik 1,1 naar 1,0 gegaan.
Is in totaal 0,3 liter minder verbruik per uur.
Ja, ben erop uit gekomen dat het de tempsensor is.
Heb deze uitgekuisd, en ben van verbruik op rollantie van 1,3 naar 1,1 liter gegaan.
Schokken beginnen wel erger en erger te worden.
Heb er voor de rest nog niet veel aan gedaan.Heb ook nieuwe bougiekabels laten bestellen voor de zekerheid en dit weekend ga ik de EGR eens uitkuisen.
Vandaag niets gecontroleerd aan de cali.
Maar voor de LMM zit ook nog een sensor met 2 kabels.
Hoe noemt deze sensor, is dat die temperatuursensor, of zijn jullie zeker dat die in de LMM zit.Heb nog wat zitten surfen en heb misschien iets gevonden.
Bij mij geeft de ecu af en toe de melding P0110 en slaat die dan op.
Deze melding geeft aan dat de inlaattemperatuur te hoog is.
Nu die temp sensor zit in de LMMIk zou het 2e draadje (geel) aan de LMM moeten meten en die zou maximum 0,1v geven.
Deze draad kan het begeven en die loopt normaal naar je ECU.
Dit zou je kunnen oplossen door die gele (kan ook bruine zijn) rechtstreeks naar je – op je bat aan te sluiten.Morgen ga ik dit eens uitmeten.
Keep jullie informed.
Ja, erg veel. Hoe meer gedachtengangen, des te beter
Het probleem bij de mijne is dat het een fase 2 is met de pomp in de tank.
Heb deze problemen bij mijn 91 al moeten vervangen (van de nafttank tot de pomp)De naftfilter is ook al vervangen (voor ik begon te rijden)
Die stond zelfs verkeerd in richting. Had het dubbel gechecked en tegoed gestoken.Ga morgen eens zien of er geen fiche aan de EGR klep hangt, die uit trekken en is een toertje doen.
Ja, alle slangen zijn gechecked, die van voor en na de LMM.
Die pakking van de stappenmotor heb ik niet vervangen, maar wel ingevet en teruggeplaatst.Ga eens proberen een andere stappenmotor te plaatsen
Misschien dat er daar ergens een fit in zit (kan me niet voorstellen, maar dan ben ik zeker)Zal straks is met de GSM proberen filmen.
Zal dan ook de EGR afdoppen.
Tijdens het afhalen van de inlaat had ik de polen ook losgekoppeld, dus de ECU is zeker gereset.Wat ik wel ondervonden heb is het volgende.
Als ik aan de motor gas geef, wilt die eerst niet (alsof die stil valt), en schiet dan pas in gang op toeren.Nu juist in dat begin hoor ik (in de buurt van de gasklep) een zuigend geluid alsof die aan de gasklep ergens lucht neemt.
Is dit normaal of niet, echt een zwaar zuigend geluid.Eerst dacht ik dat het door mijn kelk lag, maar die is vervangen door een originele bak.
Gaat nogal moeilijk. Je moet het voelen, alsof je in schokken rijdt.
Vandaag pakking inlaatcollecteur, gesklep vervangen en alles is goed uitgekuisd.
Probleem is er nog.
Begin mijn geduld te verliezen.Ga maandag temp sesor vervangen en een alle leidingen in water steken om te zien of er geen fitten in zitten.
De leiding van de EGR naar de gasklep zag er mij al niet zo goed meer uit.Vandaag niet veel gedaan.
Nieuwe pakkingen gaan halen van gasklep en inlaatcollecteur.
Heb mijn K&n er af gesmeten en terug de originele luchtfilter geplaatst.
Probleem is er nog, maar iets minder.Morgen alles kuisen en pakkingen vervangen.
LMM is het al niet, geeft dezelfde problemen als de mijne.
Ga morgen (als die binnen is tenminste) de pakking van de gasklep en inlaatcollecteur vervangen (die vriend heeft ook zo al is een probleem opgelost bij een XEV). Terwijl de gasklep en stappenmotor er af zijn ineens opkuisen.
Heb ook wat roet gevonden bij de rail van de EGR, die ga ik morgen ook vervangen.
Ga alles wel stap voor stap doen zodat ik weet wat echt het probleem was.
Ja, de tube zat er nog wel goed op, maar de klem zat niet zo vast meer. Ik kon de tube (dikke van de 2) zo van het kleppendeksel trekken.
Batterij heb ik nog niet ontladen.
Ben juist aan het wachten bij een vriend voor een LMM. Die heeft misschien nog een reserve liggen.Gasklep zag er niet zo vuil uit, maar ga die toch nog wel uitkuisen, samen met de EGR en stappenmotor
-
AuteurBerichten