km/u teller manta a

Forumindex Forums Modellen Manta km/u teller manta a

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211707
    Asko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2008

      Is er een km/u teller van een ander type opel dat in het tellerhuis van een a-manta past en een beetje op de originele lijkt?

      Ik zou er namelijk graag een ritteller/dagteller in hebben die ik kan resetten,
      ook zou het wel leuk staan als ie tot 220 of 240 loopt ;)

      Monza, Commodore of Rekord mischien?

      #17516589
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        :hmmz volgens mij heb ik d’r indertijd eentje uit een Commodore B in gezet, paste niet zomaar, moeste een ander achterplaatje gemaakt worden.

        #17516590
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik had in mijn vorige A-tje een tot 220 met een dagteller, hier zat een kabeltje aan waarmee je hem kon resetten.
          Ik denk dat hij uit een commodore kwam.
          Dit kabeltje was echter te kort om hem op het paneel te monteren, kwam volgens mij links in het midden er uit.
          Ook had ik een ander tandwieletje in de bak gezet waardoor hij weer precies de goede km. stand aan gaf. (achteras was 3,44)
          Auto rijdt inmiddels in Hasselt en heb geen foto’s van de teller.

          #17516591
          lepo
            Lid sinds:
            10 October 2004

            Teller van een A-GTE gaat tot 220.
            Heb ik in m’n A zitten,maar dan zit je weer met een afwijking.
            En dagtellers zijn voor de A nooit geleverd.
            Ik heb nog wel nieuwe klokjes met dagteller liggen.
            Van allelij opels,ben dr zelf ook is mee bezig geweest.

            #17516592
            boyanka
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2005

              :hmmzin m’n dodge heb ik zo’n magneetje met daarop een tellertje als dagteller, na iedere tank beurt zet ik deze op de km stand en weet ik dat m’n tank na 180 mijl weer leeg is.:angel

              #17516593
              Asko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 October 2008

                Ja zo’n ding heb ik nu ook in de manta maar het ding verdraaid altijd en je bent altijd aan het rekenen vandaar dat ik ook wat anders zocht.
                Iemand een foto van een commodore A of B teller?
                Dat ik wat dingen aan moet passen is geen probleem zolang het aanzicht maar redelijk origineel lijkt

                #17516594
                Asko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 October 2008

                  Zal toch het resultaat even posten, ben er erg tevreden mee.
                  Had nog een hele stapel tellers liggen van de manta, blijkt dat de manta A 2 types km/u tellers heeft, het 2e type is makkelijk aan te passen met een commodore B teller omdat de bevestigingspunten in het achterste dekseltje voor de afscherming en de bevestigingspunten van de teller van de commodore exact hetzelfde zijn. Links het dekseltje van het eerste type manta A (wat dus beter niet gebruikt kan worden), rechts die van de commodore:

                  Stukje uit aluminium tellerhuis weggefreest en reset van ritteller opgeschroefd:

                  Stokje van reset verlengd:

                  Dit is de achterzijde van het 2e type teller, tevens het eindresultaat van de ombouw:

                  Nieuw hout motiefje resultaten:


                  #17516595
                  hanzzz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 March 2005

                    Sommige hebben ook het volledige tellerpaneel van een Commodore B geplaatst met een afgezaagde onderkant van de teller cover eronder, maar dit is wel een stuk origineler. :thumbup

                    #17516596
                    neophyterulez
                      Lid sinds:
                      19 July 2004

                      Is dit niet mogelijk van een manta B gt/e of B GSI?

                      #17516597
                      Manta 24V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2004

                        Meteen je toerenteller aangapast voor 5 cil ?:)

                        Nog ff een tip. Deze toerenteller doet het niet op een DIS onteteking :o

                        Verder puik klokkenpaneeltje heur :cool:

                        #17516598
                        Asko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 October 2008

                          Wilde zelf even wat inmekaar solderen wat de vertaalslag maakt van 5 cilinder toerental naar viercilinder toerental. Zodat ik wel de originele toerenteller kan gebruiken.

                          km teller wordt wat lastiger aangezien ik de versnellingsbak van een volvo 960 gebruik en die geen uitgang voor een km-teller signaal heeft (komt van de acheras bij de 960). Een nieuwer type achteras van de volvo 240 heeft ook een opnemer voor dit signaal, moet nog wel een vertaalslag maken van dit signaal naar eventueel een stappenmotortje achter de originele km/u teller.

                          #17516599
                          Asko
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 October 2008

                            Uche,uche…. wat een stof,

                            Om maar weer eens een oud topic op te rakelen,
                            dagteller rijd ik nu bijna drie jaar mee en voldoet super.

                            Voor het andere projectje zou het wel makkelijk zijn een elektronische teller (VDO o.i.d.) aan te passen, Heeft iemand een idee of er bij Opel een elektronische teller is qua inbouwen op die van de manta A lijkt?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.