Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank je! Dat zal ik eens gaan bestuderen. Maar ik begrijp dus goed dat ik, om bij de knop rechts onderin te komen, ik de boel van boven tot beneden moet open maken?
De motoren waren wel stil behalve de 3 pitter bij het optrekken. Denk dat niemand zich ongelukkig hoeft te voelen met welke astra ook want ik vond t beide verder erg fijne auto’s.
Omdat de bijtelling in 2017 omlaag gaat van 25 naar 22% ga ik morgen een 150pk innovation bestellen. Kan niet wachten
150pk 5 deurs en 105pk tourer gereden. Duidelijk verschil en duidelijk persoonlijke voorkeur voor de 150pk. Zeker bij t optrekken heeft de 105 t zelfde grasmaaier geluid als een fiat 500. Wel erg fijne auto’s. Ga nu kijken of mn baas een innovation wil kopen met n december deal
Ga zaterdag de 150pk versie testrijden. Ben benieuwd
Niet zo bijzonder hoor. Heb spoiler laten zitten, uur staan schuren, roest-stoppende lak gespoten, volgende dag afgespoten.
Doel was roestvorming zo veel mogelijk af te remmen. Hoop dat t werkt.
Feauteau:
https://4.bp.blogspot.com/-sfAMPVkzQ1E/Vy-Tgxa208I/AAAAAAAAp8I/VHOy_J_mABoRM2igQwtbG82YzfO4tNy5ACLcB/s1600/IMG_9890.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
De operatie is geslaagd.
Ik heb geen lasapparaat, heb nog nooit gelast en de achterruit er uit halen zie ik niet zitten.
Onderrand motorkap en ruitenwissermotor komen ook aan bod maar deze plek is het ergst. Als ik er aan moet lassen ga ik m te koop zetten want daar heb ik geen zin in.
Als je deze roestplek ziet, verwacht je dan een gaatje? Ik weet niet hoe dik de plaat daar is?
Groetjes,
VincentNou, dat is m dus niet geworden. reservoirtje etc weg zonder problemen maar er loopt n stuk kabelboom achterlangs waardoor ik er bijna geen gereedschap achter krijg. Alles bij mekaar maakt me bang dat ik t niet meer fatsoenlijk in elkaar krijg dus ik heb alles weer teruggeplaatst en dat was dat. Beetje teleurstellend maar ja, nu rijdt ie iig nog…
Ja dat klopt, die moertjes ken ik heel goed. Vroeg me alleen af of de slang aan de onderkant kon blijven zitten zodat ik t vat niet leeg hoef te halen.
Ik heb n nieuwe pakking en een afdekplaatje binnen. Wil m binnenkort gaan afdoppen. Kan het koelvloeistofvaatje ook uit de weg getrokken worden zonder alle slangen los te halen? Laat de slang aan de onderkant dat toe?
Bedankt voor je verhaal! Ik zit liever niet aan benzineslangen maar als t moet…
Jij hebt gewoon je oude klep nog steeds? Kan ook natuurlijk.hoi,
ik moet t zelfde gaan doen. als je n nieuwe egr hebt gekocht, welke? en hoe heb je de achterste schroef bereikt? welk gereedschap past daar?
groeten,
vincentAls tijdens t rijden t lampje gaat branden ivm de egr, gaat ie dan ook weer uit tijdens t rijden of pas als ik de auto uit zet?
lijkt me ook stug maar ze verzinnen t vast niet…
zit er veel kwaliteitsverschil tussen de diverse merken nieuwe kleppen? Zijn er die echt slecht zijn?
hmmm van n brandend mm lampje wordt ik erg zenuwachtig dus dan zorg ik er liever voor dat er weer n werkende klep op komt…
Ja, dat helpt ontzettend want in de ene thread lees je dat je probleemloos dat ding af kan doppen en in de andere lees je dat mensen binnen 2 weken na afdoppen een nieuw blok moesten plaatsen. De noodzaak voor een software aanpassing lijkt me niet nodig omdat ik dat in 1 thread zo letterlijk zag staan maar veel andere iets minder specifieke threads zeggen van wel. En de locatie van de stekker om even te kijken hoe ie loopt zonder egr (en of het lampje er na weer uit gaat) vind ik nergens.
Evengoed bedankt voor je reactie, ik ga verder zoeken
Nou, vandaag na bijna een week stil staan weer op pad geweest. Geen misfires gehad. Stationair koud rond de 1000 stationair warm rond de 800. Is wel wat omhoog gegaan na bijmengen van schoonmaakmiddel.
De gasklep moet ik maar eens naar kijken over n tijdje. Loopt niet heel mooi stationair en bij lage snelheden en weinig gas beetje met horten en stoten.
Maar de bougies en -kabels hebben wel t verschil gemaakt lijkt wel
We zullen zien. Ik heb er voor nu Pro-tec fuel line cleaner ingemikt. Baat ‘t niet dan schaadt ‘t niet
Als ik er makkelijk bij kon zou ik dat doen maar om bij de gasklep te komen moet ik toch t inlaatspruitstuk weghalen en nog wat?
Is er iets bijzonders met nr 4? Daar zat ie idd.
T kan toeval zijn maar direct na koud starten vanochtend weggereden en geen misfires gehad. Benieuwd of t zo blijft.
Vanmiddag ga ik reiniger kopen en dan kijken of ie er beter van stationair gaat lopen en misschien minder horten en stoten bij langzaam rijden.
Als dit lukt dan gaat dit corsaatje een fijn tweede leven tegemoet
Eind oktober vorig jaar is een lekke koppakking vervangen. Ik had toen ook borrelende geluiden. Kan de verkleuring daar nog van zijn?
De x14xe heeft een motor op de throttle zitten. Kan die zo vies zijn dat ie m niet genoeg open trekt?
Dat ding is niet erg bereikbaar als ik mn haynes er op ba sla…Zal die injectorenreiniger eens zoeken.
Nou, gister de nieuwe bougies en kabels geplaatst. Was leuk om te doen, niet moeilijk dus ging prima. Motor had al weer 5 dagen niet gelopen en was lekker koud. Na het vervangen gestart en liep direct redelijk op af en toe een kleine stotter na maar geen misfires.
So far so good.
Dan de oude bougies. Let op nummertje 4 (rechts), die is heel anders ge(ver)kleurt dan 1, 2 en 3.
Vanochtend even door Amsterdam Noord gesjeesd zonder de motor eerst warm te laten worden en ik had wederom geen merkbare misfires meer dus dat geeft hoop
Wel vind ik dat bij stationair draaien de motor niet echt heel soepel loopt. Niet dat ie af wil slaan maar om de 2 seconden vibreert ie effe waarbij het toerental net onder de 750 duikt en dan weer er boven gaat zitten (wat normaal is volgens mij).
Dus nog wel 2 vraagjes:
1) Kan iemand mij iets vertellen over de staat/kleur van de bougies?
2) Wat is de beste zelf uit te voeren stap om de motor soepeler stationair te laten draaien?Groetjes,
Vincent.Dank voor je aanbod Joop maar er is n setje onderweg al. Ik ga morgen ook ff nieuwe bougies halen. Als t daarmee gefikst is spring ik echt n gat in de lucht. Wordt vervolgd…
Die kont is echt doodsaai. Daar hoeven ze dan niks aan te doen iig
-
AuteurBerichten