Achterklep roest

Forumindex Forums Modellen Corsa Achterklep roest

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276502
    MrVinz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2015

      Hoi,

      Op mijn achterklep, bij het puntje van de spoiler zit deze roestplek die ik wil gaan wegschuren en spuiten:

      Ziet dit er uit of dat kan of gaat dit een gat worden als ik het ga schuren? Ik heb een spuitbus rust encapsulator klaar staan waarmee de laatste restjes roest evt genautraliseerd worden.

      Ik hoor graag van mensen die soortgelijke plekken heben behandeld.

      Alvast bedankt,
      Vincent.

      #18318199
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Is een kwaal plekje.. Punten van de spoiler.. Onder aannde rand van de klep en bij de ruitenwissermotor..
        Spoiler erafhalen en opschuren tot je op het metaal zit.. Heb je een gaatje dan achterruit eruit halen en dicht lassen.. Als je de achterruit laat zitten klapt je ruit door de hitte van het lassen

        #18318200
        MrVinz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2015

          Onderrand motorkap en ruitenwissermotor komen ook aan bod maar deze plek is het ergst. Als ik er aan moet lassen ga ik m te koop zetten want daar heb ik geen zin in.

          Als je deze roestplek ziet, verwacht je dan een gaatje? Ik weet niet hoe dik de plaat daar is?

          Groetjes,
          Vincent

          #18318201
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            plaatwerk is vaak 1 hooguit 2 mm dik… maar oppervlakkige roest kan dik opzetten.. dus je kan dit wegschuren en kijken hoever het zit en met roeststop ( novo rox) insmeren om het verder roesten te voorkomen…
            lassen valt opzich mee.. of je kunt kijken voor een sloper/demontage auto met een goede achterklep en de klep overzetten…

            #18318202
            warhamstr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 August 2009

              Als de roest weg is is het zo goed als een gat. Snap alleen niet dat je plannen hebt deze roest grondig aan te pakken, maar even dichtlassen dan te ver gaat…

              #18318203
              MrVinz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2015

                Ik heb geen lasapparaat, heb nog nooit gelast en de achterruit er uit halen zie ik niet zitten.

                #18318204
                MrVinz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 October 2015

                  De operatie is geslaagd.

                  #18318205
                  Corsaliefhebber
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2012

                    Ben erg benieuwd naar de plaatjes, Top dat het gelukt is :thumb :thumb

                    #18318206
                    MrVinz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 October 2015

                      Niet zo bijzonder hoor. Heb spoiler laten zitten, uur staan schuren, roest-stoppende lak gespoten, volgende dag afgespoten.

                      Doel was roestvorming zo veel mogelijk af te remmen. Hoop dat t werkt.

                      Feauteau:

                      https://4.bp.blogspot.com/-sfAMPVkzQ1E/Vy-Tgxa208I/AAAAAAAAp8I/VHOy_J_mABoRM2igQwtbG82YzfO4tNy5ACLcB/s1600/IMG_9890.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18318207
                      warhamstr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 August 2009

                        @MrVinz wrote:

                        Niet zo bijzonder hoor. Heb spoiler laten zitten, uur staan schuren, roest-stoppende lak gespoten, volgende dag afgespoten.

                        Doel was roestvorming zo veel mogelijk af te remmen. Hoop dat t werkt.

                        Feauteau:

                        :thumbup

                        #18318208
                        Corsaliefhebber
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2012

                          Ziet er al een heel stuk mooier uit :thumb :thumb Netjes gewerkt

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.