Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het probleem zomaar uit het niets ontstaan of is het gekomen na een servicebeurt, reparatie of iets anders?
Als die zelf nog start uiteindelijk lijkt mij dat het niet aan de accu ligt (hoewel doormeten natuurlijk nooit kwaad kan) je zou ook eens kunnen proberen een accu uit een andere auto erin te zetten of ff met startkabels eraan. Als die dan nog steeds niet start weet je zeker dat het niet aan de accu ligt. Ik had met mijn Opel Kadett dat deze vooral slecht startte als het koud en vochtig was en vooral als hij een tijdje stil stond, dit bleek toen aan de bougiekabels te liggen, omdat daar dan vocht in trekt als dat rubber wat ouder wordt. Het zou kunnen helpen om deze te vervangen, of om deze in te spuiten met speciale siliconen spray. Dit zorgt dat ze weer goed vocht buiten houden. Daarnaast kan het ook geen kwaad om de contacten van je bobine in te spuiten met contactspray. Die 2 dingen hebben bij mij geholpen in ieder geval en nu start ie altijd prima, ook al het vochtig is.
Hallo Ben,
Een tijdje terug heb ik samen met een maatje zijn Volvo 940 verlaagd, dit hebben we toen gedaan door de originele veren er uit te halen en hier gewoon ring voor ring de veren af te slijpen totdat we het mooi vonden. Ik neem aan dat je de veren eenvoudig onder je Ascona uithaalt om dit te doen. Door de veren te slijpen worden ze niet alleen korter, maar ook stijver. Voor de 940 ziet het er goed uit en verbeterde het het rijgedrag echt significant. Ik zou hierbij echter wel voorzichtig zijn niet te veel er af te halen want dan kan je niet meer terug natuurlijk. Als je het internet wat beter afstruint vind je misschien ook nog wel van andere mensen hoeveel “coils” ze er af slijpen. De nette manier is om natuurlijk andere veren te kopen naar de specificaties die jij wilt (wat overigens ook helemaal niet veel kost). Maar mijn ervaring was dat slijpen ook prima werkte en in een uur of 2 te doen was. Let wel op dat je bij het terugzetten van de ingekorte veren er voor zorgt dat ze niet uit de draagarm kunnen vallen wanneer je een flinke drempel pakt door de veer aan de onderkant met slangklemmen of het liefst een u-bout te bevestigen aan de draagarm
Het kan van alles en nogwat zijn, en het is zonde om dingen te vervangen die nog goed zijn. Wanneer ervaart hij deze problemen?
Is het bijvoorbeeld alleen als het vochtig is of altijd?
Als die al gelopen heeft en je de motor daarna opnieuw start, start de motor dan wel goed?
Draait de startmotor de motor ook langzamer rond dan voorheen?
Als die niet start, start ie dan vanzelf na een paar keer proberen?
Misschien dat de weerstand een verkeerd wattage of weerstand heeft, heb je berekend wat je nodig hebt of heb je er gewoon eentje gekozen? Hoever ben je bekend met elektronica doormeten (met een multimeter) en hier mee rekenen?
Na het vervangen van me brandstoffilter kwam ik er achter dat er veel roest in zat, het roest is ook doorgekomen tot in mijn injectoren en deze zaten daardoor ook verstopt, injectoren in de ultrasoon gegooid en vervolgens doorgespoeld, auto gaat weer als een trein!
van de ECU heb ik een lampje in mijn dashboard dat groen brand bij het aanzetten van mijn contact (Wat volgens mij betekend dat er geen foutmeldingen zijn) Echter zit het blok niet meer in de originele auto maar in een kadett uit ’78. Heb wel mijn brandstoffilter vervangen en deze zat echt helemaal vol met roest, en als ik zeg vol bedoel ik ook echt vol vol. Ga als ik tijd heb me injectoren eruit halen en de filtertjes hierin vervangen en de injectoren ultrasoon reinigen. Hopen dat dat het oplost, maar heb daar opzich wel vertrouwen in.
-
AuteurBerichten