Introductie en verlaging Ascona A

Forumindex Forums Modellen Ascona Introductie en verlaging Ascona A

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372981
    DikerB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2020

      Hallo, ik ben nieuw hier en wil me graag voorstellen. Verder heb ik ook gelijk een vraag.

      Mijn naam is Ben en ik bezit een Ascona A ’74 in originele staat.

      Ik wil hem graag wat lager zetten en twijfel er over hoeveel. Ik heb gekeken naar plaatjes op internet van verlaagde asconas. Ik zie dan wel wat ik mooi vind maar kan dan niet achterhalen met hoeveel mm er verlaagd is. Hebben jullie voorbeelden of suggesties?

      Groet

      Ben

      #18373211
      MR_trax
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2020

        Hallo Ben,

        Een tijdje terug heb ik samen met een maatje zijn Volvo 940 verlaagd, dit hebben we toen gedaan door de originele veren er uit te halen en hier gewoon ring voor ring de veren af te slijpen totdat we het mooi vonden. Ik neem aan dat je de veren eenvoudig onder je Ascona uithaalt om dit te doen. Door de veren te slijpen worden ze niet alleen korter, maar ook stijver. Voor de 940 ziet het er goed uit en verbeterde het het rijgedrag echt significant. Ik zou hierbij echter wel voorzichtig zijn niet te veel er af te halen want dan kan je niet meer terug natuurlijk. Als je het internet wat beter afstruint vind je misschien ook nog wel van andere mensen hoeveel “coils” ze er af slijpen. De nette manier is om natuurlijk andere veren te kopen naar de specificaties die jij wilt (wat overigens ook helemaal niet veel kost). Maar mijn ervaring was dat slijpen ook prima werkte en in een uur of 2 te doen was. Let wel op dat je bij het terugzetten van de ingekorte veren er voor zorgt dat ze niet uit de draagarm kunnen vallen wanneer je een flinke drempel pakt door de veer aan de onderkant met slangklemmen of het liefst een u-bout te bevestigen aan de draagarm

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.