C20XE stottert

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE stottert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372813
    MR_trax
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 March 2020

      Toen ik vorige week aan het rijden was merkte ik bij het optrekken (met warme motor) dat ik van het ene op het andere moment een heleboel vermogen mistte. Heb de ANWB laten komen en die zei dat het komt door een kapotte/vieze klepstoter die ik al een poosje hoor tikken.

      Het blok loopt ontkoppelt bij het leveren van weinig vermogen best netjes, echter wanneer ik gewoon aan het rijden ben en het gas intrap dan valt vanaf zo een 2000 toeren gewoon 1 van de cilinders weg. Ik heb de bougies en brandstoffilter nu al vervangen (stond sowieso al op mijn planning) wat niet hielp. Verder heb ik compressie gemeten en dat was op elke cilinder netjes 16 bar. Nu ga ik dinsdag met een timing light van een vriend kijken of ik een probleem kan vinden, maar ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of iemand anders vergelijkbare problemen heeft gehad en hoe dat toen afgelopen is en of mensen nog tips hebben.

      #18372918
      Febe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2004

        ECU al uitgelezen?

        #18372921
        MR_trax
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 March 2020

          van de ECU heb ik een lampje in mijn dashboard dat groen brand bij het aanzetten van mijn contact (Wat volgens mij betekend dat er geen foutmeldingen zijn) Echter zit het blok niet meer in de originele auto maar in een kadett uit ’78. Heb wel mijn brandstoffilter vervangen en deze zat echt helemaal vol met roest, en als ik zeg vol bedoel ik ook echt vol vol. Ga als ik tijd heb me injectoren eruit halen en de filtertjes hierin vervangen en de injectoren ultrasoon reinigen. Hopen dat dat het oplost, maar heb daar opzich wel vertrouwen in.

          #18373208
          MR_trax
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 March 2020

            Na het vervangen van me brandstoffilter kwam ik er achter dat er veel roest in zat, het roest is ook doorgekomen tot in mijn injectoren en deze zaten daardoor ook verstopt, injectoren in de ultrasoon gegooid en vervolgens doorgespoeld, auto gaat weer als een trein!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.