Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 december 2015 om 22:08 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304252
http://link.marktplaats.nl/m986284893″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hij lekt omdat die schade heeft, en niet omdat die veer te slap is. Dus ik zie geen reden om hem strakker te zetten. Als die schade dalijk is weg gehaald, zou een nieuwe keering gewoon moeten voldoen. Of je moet er heel veel vanaf polijsten, maar dat lijkt me sterk. Ik heb zelf nog nooit die veer aan hoeven passen iig.
Maar neem 1 tip van me aan: laat hem nou echt warm draaien in een motorbok als je blok er naast staat, want als je hem inbouwd en hij lekt weer/nog steeds moet je weer het hele spul eruit halen aangezien jij met dat 4×4 zit, en dan is de lol er gauw vanaf hoor.
Dan is het helemaal makkelijk, dan laat je hem gewoon in een motorbok draaien. Heb ik ook gedaan bij mijn eigen xe. Zodat ik zeker wist dat die er lekvrij in ging
@Fearless wrote:
Jou ombouw naar penbobines met gebruik van de rotor. Zeer benieuwd. Nog niet eerder gezien
+1
Ik heb dit ook laatst gehad met een XE. Ik heb toen met linnenschuurpapier die ik onderdompelde in de motorolie, die kras helemaal weg gepolijst. Duurde wel een half uur en had geen vingertoppen meer over, maar het lukte wel. Vervolgens heb ik toen WEER een nieuwe keering geplaatst met speciaal gereedschap en toen het blok laten draaien zonder bak en uitlaat met een poot onder het karter. Zodat ik zeker wist dat die niet meer lekte voordat ik de boel dicht bouwde. Als je het op deze manier doet, laat hem dan niet alleen stationair draaien, want sommige lekkage’s van die keerring komen pas op hogere toeren. Wel moet je dit voorzichtig opbouwen en niet ineens een dot gas geven, want je motor staat op een poot he! :vertag
:D
C20NE heeft geen klopsensor, :vertag !
Dat groene draadje uit die stekker moet je niet hebben. Je moet het groene draadje pakken die in een enkele stekker zit die vanuit je kabelboom thv de bobine komt(sowieso in en Calibra boom). Of een groene draad in je ronde stekker. De jij nu pakt is denk ik voor je BC. Ik ben er ook een keer mee bezig geweest. Als je die 2 groene beide aan je multimeter legt, is er ook geen verbinding, en tussen die groene wat ik net zeg en je – op je bobine wel. En als je deze stekker niet kan vinden kan je ook altijd nog een draad vanaf je bobine zelf trekken, dan MOET die het sowieso doen, maar via de originele stekker is mooier ipv als die losse draadjes
Precies. Alleen dat kogeltje krijg je er NOOIT meer uit. Dus bedenk goed dat je niet meer terug kan van dis naar rotor. Heb er zelfs een keer een setje voor moeten verkopen aan iemand die wel dis had. :swear
Kijk, dus toch die temp sensor, ;) . In jou geval dan de bedrading maar komt op hetzelfde neer. Mooi dat het is opgelost.
Opgelost of al iets verder?
Ik heb precies hetzelfde gehad bij een c20ne. Die liep met de pomp aan ook niet. Bij mij was het toen een KV temp sensor die gaar was, dan houdt de ecu een waarde aan van ik meen -40c. Dus dan gaat die zoveel inspuiten waardoor die verzoop. Maar waarom die nou draaide zonder pomp heb ik nog steeds geen verklaring voor. Alsof die het zelf aanzuigt ofzo. Ik kreeg hem toen ook nauwelijks op toeren ( onbelast ). Want rijden ging helemaal niet.
2 augustus 2015 om 07:09 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684756@Fearless wrote:
Als er bijv laswerk aan de vloer moet gebeuren, moet heel de vloerbedekking los, om bij de leidingen te komen.
dat is het enige punt wat mij een beetje tegen houd……Ben ik met je eens, maar je bouwt die auto nu van A tot Z opnieuw op, dus eerder dat het weer tijd is voor laswerk, heb je die auto waarschijnlijk al lang en breed verkocht. En anders over een jaar of 15 die vloerbedekking nog een keer omhoog mocht je er dan wel laswerk aan hebben. ;)
Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, ook hou ik van die kleine (grappige) details zoals bv dat stikkertje op je bobine wat niet alleen super makkelijk is maar ook geinig omdat je er een soort van “DANGER” doodskoppen bij heb geplakt, hahaha. :afro
Ga je Sevenum halen, en zo ja, ga je dan ook?
@Fearless wrote:
Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup
Ik zeg; DOEN :D
Ziet er zeker netjes uit. Misschien is het nog een idee om de letters op je klepdeksel ook rood te maken. Ik denk dat dat helemaal dik staat
Zet de electrodeafstand van je bougies maar iets kleiner. Heb precies hetzelfde gehad. Ik heb ze met fase 3 nu op 0,4/0,5 staan.
Precies. :thumb
Zitten de slangetjes op je amal valve niet verkeerd om? Foutje wat wel vaker gemaakt word en je dan dus ook boost problemen krijgt
Kan van alles zijn. Zo eerst het mechanische uitsluiten ipv met chips te gaan klooien. Misschien staat er wel een blow off open of een slecht sluitend membraam, slangentje los of lek enz enz
Ik heb ook aan de inlaat as van een xe in me let, geloof alleen niet dat het daar aan ligt. Je kan de slang op je wase gate actuator er even 2 tellen af halen om te kijken wat die dan doet. Maar dat is puur om eenmalig te testen, want met een beetje goeie turbo tik je zomaar 1.7 bar aan en heb je dat dus uitgesloten.
Dikke radio hoor, helemaal icm die VEMS app dalijk. Mooier dan zo kan niet. 10x beter dan met zo losse tablet of zo klein crisis schermpje van een telefoon. :thumb
@kadett4x4 wrote:
nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtf
Hoe bedoel je? Bereik je maar de helft van de druk die je normaal heb?
En let nou op dat je je keerringen er niet weer uit druk zonder die klep of afdopping. Want anders sta je weer (de helft van je) turbodruk je karter in te stampen en blijft je keerringen VV tot dat ze bij Opel op zijn.
Kan best Vinci dat het te maken heb met het boostverhoging. Maar zo is die van Gerwin ook niet. En als je klep kapot is op 0,6 bar is dat natuurlijk al de helft minder als 1,2 bar. Verder is mijn blok gewoon vers. Maar goed, ieder moet voor zichzelf weten wat die wil. Bij een xe zou ik het opboren en laten en bij een LET afdoppen.
Verder on topic maar weer.
Die klep gaat om de haverklap kapot en heb je weer hetzelfde probleem. Of je moet zin hebben om na iedere rit die k*tklep te controleren, :hmmz .
Die LET van mij had hetzelfde probleem, bleef maar keerringen en pakkingen eruit drukken en olie lekken, logisch als je 1.2 bar je carter in staat te drukken, :argue .
Afgedopt en weg is het probleem.
3 juni 2015 om 05:37 In reactie op: C20XE slaat af onder rijden en start vervolgens niet meer #18286383Lijkt idd op krukassensor. Op het moment dat die niet wil aanslaan, zie je dan tijdens het starten wel je toerenteller iets omhoog komen? Je kan hem ook met een led spanningzoeker doormeten! Tijdens het starten moet het ledje dan heel snel en zwak knipperen
-
AuteurBerichten