Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304252
    Mr. Bone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2009

      http://link.marktplaats.nl/m986284893″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302473
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Hij lekt omdat die schade heeft, en niet omdat die veer te slap is. Dus ik zie geen reden om hem strakker te zetten. Als die schade dalijk is weg gehaald, zou een nieuwe keering gewoon moeten voldoen. Of je moet er heel veel vanaf polijsten, maar dat lijkt me sterk. Ik heb zelf nog nooit die veer aan hoeven passen iig.

        Maar neem 1 tip van me aan: laat hem nou echt warm draaien in een motorbok als je blok er naast staat, want als je hem inbouwd en hij lekt weer/nog steeds moet je weer het hele spul eruit halen aangezien jij met dat 4×4 zit, en dan is de lol er gauw vanaf hoor.

        In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302468
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Dan is het helemaal makkelijk, dan laat je hem gewoon in een motorbok draaien. Heb ik ook gedaan bij mijn eigen xe. Zodat ik zeker wist dat die er lekvrij in ging

          In reactie op: COP bobines ombouw gelukt!!! #18303077
          Mr. Bone
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2009

            @Fearless wrote:

            Jou ombouw naar penbobines met gebruik van de rotor. Zeer benieuwd. Nog niet eerder gezien

            +1

            In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302465
            Mr. Bone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 September 2009

              Ik heb dit ook laatst gehad met een XE. Ik heb toen met linnenschuurpapier die ik onderdompelde in de motorolie, die kras helemaal weg gepolijst. Duurde wel een half uur en had geen vingertoppen meer over, maar het lukte wel. Vervolgens heb ik toen WEER een nieuwe keering geplaatst met speciaal gereedschap en toen het blok laten draaien zonder bak en uitlaat met een poot onder het karter. Zodat ik zeker wist dat die niet meer lekte voordat ik de boel dicht bouwde. Als je het op deze manier doet, laat hem dan niet alleen stationair draaien, want sommige lekkage’s van die keerring komen pas op hogere toeren. Wel moet je dit voorzichtig opbouwen en niet ineens een dot gas geven, want je motor staat op een poot he! :vertag

              In reactie op: Afdraaien vliegwiel C20XE #17816757
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                :D

                In reactie op: Start soms niet en houd in #18298355
                Mr. Bone
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 September 2009

                  C20NE heeft geen klopsensor, :vertag !

                  In reactie op: Toerenteller werkt niet C20XE M2.8 DIS #18297023
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Dat groene draadje uit die stekker moet je niet hebben. Je moet het groene draadje pakken die in een enkele stekker zit die vanuit je kabelboom thv de bobine komt(sowieso in en Calibra boom). Of een groene draad in je ronde stekker. De jij nu pakt is denk ik voor je BC. Ik ben er ook een keer mee bezig geweest. Als je die 2 groene beide aan je multimeter legt, is er ook geen verbinding, en tussen die groene wat ik net zeg en je – op je bobine wel. En als je deze stekker niet kan vinden kan je ook altijd nog een draad vanaf je bobine zelf trekken, dan MOET die het sowieso doen, maar via de originele stekker is mooier ipv als die losse draadjes

                    In reactie op: nokken 2.5 en 2.8 #18283778
                    Mr. Bone
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 September 2009

                      Precies. Alleen dat kogeltje krijg je er NOOIT meer uit. Dus bedenk goed dat je niet meer terug kan van dis naar rotor. Heb er zelfs een keer een setje voor moeten verkopen aan iemand die wel dis had. :swear

                      In reactie op: Brandstof probleem #18292795
                      Mr. Bone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 September 2009

                        Kijk, dus toch die temp sensor, ;) . In jou geval dan de bedrading maar komt op hetzelfde neer. Mooi dat het is opgelost.

                        In reactie op: Brandstof probleem #18292793
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          Opgelost of al iets verder?

                          In reactie op: Brandstof probleem #18292790
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            Ik heb precies hetzelfde gehad bij een c20ne. Die liep met de pomp aan ook niet. Bij mij was het toen een KV temp sensor die gaar was, dan houdt de ecu een waarde aan van ik meen -40c. Dus dan gaat die zoveel inspuiten waardoor die verzoop. Maar waarom die nou draaide zonder pomp heb ik nog steeds geen verklaring voor. Alsof die het zelf aanzuigt ofzo. Ik kreeg hem toen ook nauwelijks op toeren ( onbelast ). Want rijden ging helemaal niet.

                            In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684756
                            Mr. Bone
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 September 2009

                              @Fearless wrote:

                              Als er bijv laswerk aan de vloer moet gebeuren, moet heel de vloerbedekking los, om bij de leidingen te komen.
                              dat is het enige punt wat mij een beetje tegen houd……

                              Ben ik met je eens, maar je bouwt die auto nu van A tot Z opnieuw op, dus eerder dat het weer tijd is voor laswerk, heb je die auto waarschijnlijk al lang en breed verkocht. En anders over een jaar of 15 die vloerbedekking nog een keer omhoog mocht je er dan wel laswerk aan hebben. ;)

                              In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684751
                              Mr. Bone
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 September 2009

                                Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, ook hou ik van die kleine (grappige) details zoals bv dat stikkertje op je bobine wat niet alleen super makkelijk is maar ook geinig omdat je er een soort van “DANGER” doodskoppen bij heb geplakt, hahaha. :afro

                                Ga je Sevenum halen, en zo ja, ga je dan ook?

                                In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684738
                                Mr. Bone
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 September 2009

                                  @Fearless wrote:

                                  Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup

                                  Ik zeg; DOEN :D

                                  In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684736
                                  Mr. Bone
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 September 2009

                                    Ziet er zeker netjes uit. Misschien is het nog een idee om de letters op je klepdeksel ook rood te maken. Ik denk dat dat helemaal dik staat

                                    In reactie op: inhouden en klappen uit uitlaat #18291126
                                    Mr. Bone
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 September 2009

                                      Zet de electrodeafstand van je bougies maar iets kleiner. Heb precies hetzelfde gehad. Ik heb ze met fase 3 nu op 0,4/0,5 staan.

                                      In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494934
                                      Mr. Bone
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 September 2009

                                        Precies. :thumb

                                        Zitten de slangetjes op je amal valve niet verkeerd om? Foutje wat wel vaker gemaakt word en je dan dus ook boost problemen krijgt

                                        In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494932
                                        Mr. Bone
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 September 2009

                                          Kan van alles zijn. Zo eerst het mechanische uitsluiten ipv met chips te gaan klooien. Misschien staat er wel een blow off open of een slecht sluitend membraam, slangentje los of lek enz enz

                                          In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494930
                                          Mr. Bone
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 September 2009

                                            Ik heb ook aan de inlaat as van een xe in me let, geloof alleen niet dat het daar aan ligt. Je kan de slang op je wase gate actuator er even 2 tellen af halen om te kijken wat die dan doet. Maar dat is puur om eenmalig te testen, want met een beetje goeie turbo tik je zomaar 1.7 bar aan en heb je dat dus uitgesloten.

                                            In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684721
                                            Mr. Bone
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 September 2009

                                              Dikke radio hoor, helemaal icm die VEMS app dalijk. Mooier dan zo kan niet. 10x beter dan met zo losse tablet of zo klein crisis schermpje van een telefoon. :thumb

                                              In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494921
                                              Mr. Bone
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 September 2009

                                                @kadett4x4 wrote:

                                                nu nog even zoeken waarom de turbo halverwege stopt :wtf

                                                Hoe bedoel je? Bereik je maar de helft van de druk die je normaal heb?

                                                En let nou op dat je je keerringen er niet weer uit druk zonder die klep of afdopping. Want anders sta je weer (de helft van je) turbodruk je karter in te stampen en blijft je keerringen VV tot dat ze bij Opel op zijn.

                                                In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494911
                                                Mr. Bone
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 September 2009

                                                  Kan best Vinci dat het te maken heb met het boostverhoging. Maar zo is die van Gerwin ook niet. En als je klep kapot is op 0,6 bar is dat natuurlijk al de helft minder als 1,2 bar. Verder is mijn blok gewoon vers. Maar goed, ieder moet voor zichzelf weten wat die wil. Bij een xe zou ik het opboren en laten en bij een LET afdoppen.

                                                  Verder on topic maar weer.

                                                  In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494908
                                                  Mr. Bone
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 September 2009

                                                    Die klep gaat om de haverklap kapot en heb je weer hetzelfde probleem. Of je moet zin hebben om na iedere rit die k*tklep te controleren, :hmmz .

                                                    Die LET van mij had hetzelfde probleem, bleef maar keerringen en pakkingen eruit drukken en olie lekken, logisch als je 1.2 bar je carter in staat te drukken, :argue .

                                                    Afgedopt en weg is het probleem.

                                                    Mr. Bone
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 September 2009

                                                      Lijkt idd op krukassensor. Op het moment dat die niet wil aanslaan, zie je dan tijdens het starten wel je toerenteller iets omhoog komen? Je kan hem ook met een led spanningzoeker doormeten! Tijdens het starten moet het ledje dan heel snel en zwak knipperen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 767)