Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank voor uw reactie ik heb de buis schoongemaakt en de pijpje van de gasklephuis met een luchtpistool in gespoten ik moet wel zeggen dat ik na een rit van 350 km dit keer geen melding kreeg van checkoliepijl maar toen ik de volgende dag olie ging peilen toen waren er 2 lege blokjes terwijl die op max stond ik reed wel constant tussen de 120 en 140 had begrepen dat de oorzaak de lekkende oliefilterhuis want hij lekt daar die ga ik binnenkort vervangen en hopen dat de olie verbuik hierna minder wordt want het is zo een heerlijke auto dat ik er mee op vakantie wil maar heb geen zin om 10 liter olie mee te nemen.
Iemand nog suggesties
Beste Johan thanx voor je reacties, de temperatuur meter is op de snelweg altijd benenden bij koud in de stad of file is hij altijd in het midden maar zodra ik op de snelweg rijd dan zakt hij weer dit heb ik bij al mijn benzine auto’s gehad
[quote quote=18369852]
Bij veel korte ritten komt de motor nooit echt op temperatuur en verzamelt zich water (condens) in de motorolie. Hierdoor lijkt het of er geen olieverbruik is, want oliepeil blijft gelijk of stijgt soms zelfs. Dit is mij ooit uitgelegd door een kenner. Dit gebeurt ook met je remvloeistof en in de benzinetank, als het lang stilstaat komt er water in. jouw lange rit van 200 kilometer heeft de motor goed op temperatuur gedraaid en al dit water uit de olie doen verdampen en verdwijnen en daardoor opeens een te laag oliepeil. Als je enkel bijvult en nooit alles ververst is dit de enige verklaring die ik heb, samen met de punten uit Haynes die ik al noemde.
ik vul soms geen druppel bij echt heel af en toe als ik de olie ververs dan vul ik mischien 1 keer beetje bij tot de volgende 15.000 km olie wissel en dit zijn bijna altijd korte ritjes woon werk verkeer van in totaal 20 km 5 keer per week moet dit even in de gaten houden deze auto heb ik nu 6 jaar en nooit pech mee gehad het is zo een heerlijke auto dat ik er eigenlijk mee op vakantie wil voor het eertst dus ik moet dit even in de gaten houden thanx voor alle reacties[/quote]
trouwens ik ververs wel maar vul bijna nooit bij denk dat je het verkeerd opschreef maar wel goed bedoelde
[quote quote=18369850]Bij veel korte ritten komt de motor nooit echt op temperatuur en verzamelt zich water (condens) in de motorolie. Hierdoor lijkt het of er geen olieverbruik is, want oliepeil blijft gelijk of stijgt soms zelfs. Dit is mij ooit uitgelegd door een kenner. Dit gebeurt ook met je remvloeistof en in de benzinetank, als het lang stilstaat komt er water in. jouw lange rit van 200 kilometer heeft de motor goed op temperatuur gedraaid en al dit water uit de olie doen verdampen en verdwijnen en daardoor opeens een te laag oliepeil. Als je enkel bijvult en nooit alles ververst is dit de enige verklaring die ik heb, samen met de punten uit Haynes die ik al noemde.[/quote]
ik vul soms geen druppel bij echt heel af en toe als ik de olie ververs dan vul ik mischien 1 keer beetje bij tot de volgende 15.000 km olie wissel en dit zijn bijna altijd korte ritjes woon werk verkeer van in totaal 20 km 5 keer per week
moet dit even in de gaten houden deze auto heb ik nu 6 jaar en nooit pech mee gehad het is zo een heerlijke auto dat ik er eigenlijk mee op vakantie wil voor het eertst dus ik moet dit even in de gaten houden
thanx voor alle reacties
Helmaal boven kan ik me helaas niet herinneren maar er zat nog wel genoeg olie in als ik de olie peil bij een koude moter dan is het wel goed en ja ik heb de originelepeil die is met blokjes toch? Dit heb ik alleen met lange ritten en die heb ik niet zo vaak normaal gesproken vul ik bijna nooit olie bij omdat het meestal korte ritten zijn en hoge motortempratuur heb ik nog zeker niet op de snel weg dan blijft de meter helemaal onderaan staan bij koud hij word alleen warm als ie lang stationair draait ik gooi er trouwens 5w40 in
Helmaal boven kan ik me helaas niet herinneren maar er zat nog wel genoeg olie in als ik de olie peil bij een koude moter dan is het wel goed en ja ik heb de originelepeil die is met blokjes toch? Dit heb ik alleen met lange ritten en die heb ik niet zo vaak normaal gesproken vul ik bijna nooit olie bij omdat het meestal korte ritten zijn en hoge motortempratuur heb ik nog zeker niet op de snel weg dan blijft de meter helemaal onderaan staan bij koud hij word alleen warm als ie lang stationair draait
Hoi,
Bedankt voor je reactie mijn radio werkt prima het is geen fabrieksradio maar een die van de mediamarkt komt maar ik heb er nooit problemen meegehad.
Ik merk nu dat de boordcomputer soms wel goed werkt als ik de accu weer erop zet maar als ik de motor uitdoe gaat ook de boordcomputer uit als ik dan later terug kom is ie weer aan alleen zonder datum heel vreemd ben bang dat het toch de boordcumputer is
PS heel af en toe als ik de ramen dicht doe of de verwarming aanzet zie je af en toe de datum weer terug komen en weer weggaan.
herkent iemand deze problemen
ik had de dealer gebeld en die gaf aan om eerst de boel te laten invetten bij de dealer en dat ga ik binnenkort doen ik heb helemaal geen tijd gehad daarvoor maar ik hou jullie zeker op de hoogte
ik zou het echt niet weten had toevallig een spuitbus staan in de schuur maar goed om te weten hoop dat ik niks stoms gedaan heb
ik heb inmiddels de pookhoes los gekregen het zag er allemaal wel erg droog uit omdat ik geen vet bij de hand had heb ik met wd 40 gespoten alleen was het geen grote witte bal wat ik kon vinden maar een klein witte gevalletje om het zo maar te noemen ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar er is geloof ik een heel klein beetje verbetering maar dat durf ik niet zeker te zeggen binnenkort invetten anders olie verversen want daar moet ik even tijd voor vrij maken
de schakelstang kan ik die dan makkelijk invetten of is dat een hele klus??
is dat lastig om het te repareren??
zal ik doen thanx voor de reacties allemaal
suggesties blijven welkom
nee het is het zelfde hoge toren of lage toeren dat maakt niets uit wel heb ik gemerkt gister toen ik de auto lekker warm liet draaien dat het wel veel beter ging dus ik weet echt niet waar ik moet beginnen
bedankt voor julle reactie’s ik ga denk ik eerst de bakolie verversen/bijvullen kijken wat er dan gebeurd en dan laat ik jullie weten hoe dat is gegaan.
Suggesties blijven welkom
nee helemaal geen speling de rest van de versnellingen gaan heerlijk het gaat puur alleen om de 2e wat ik heel raar vind maar er is totaal geen sprake van speling
iemand nog suggesties??
Hoi cobus,
Dat heb ik al geprobeerd maar tevergeefs ik vermoed dat het de cilinder is maar bedankt voor het mee denken.
-
AuteurBerichten