carterventilatie

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) carterventilatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371827
    mohamed
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2014

      Beste mede opel rijders,

       

      ik weet dat er al een aantal topics hierover zijn maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is welke van de 2 buizen de carterventilatie is de dikke of de dunne. Ik vermoed de dunne en loopt die ook naar het pijpje van de gasklep huis? is dat het pijpje die bedoeld wordt om op te boren ivm olie verbruik. ik heb laatst wel dat dunne buisje even doorgeprikt zonder het helemaal uit te halen alleen van de kleppen deksel verwijderd en ik voelde toen al dat de auto beter reageerde dus ik wil hem nu helemaal eruit halen en ook dat pijpje doorprikken maar ik weet niet zeker of dat de juiste is. Dus beste mensen moet ik de dikke of de dunne buisje hebben en als alles goed schoon is wordt dan het olie verbruik ook verminderd? het betreft een Zafira 1.8 met 125pk uit 2001.

      hoor graag jullie reacties

      #18371844
      robert64
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 December 2018

        Die dunne die naar je gasklep loopt. Daar moet je de gasklep opboren en de pijp schoonmaken. Je kan die andere ook schoonmaken.  Die heeft soms ook troep erin. Mvg

        #18371971
        mohamed
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2014

          Dank voor uw reactie ik heb de buis schoongemaakt en de pijpje van de gasklephuis met een luchtpistool in gespoten ik moet wel zeggen dat ik na een rit van 350 km dit keer geen melding kreeg van checkoliepijl maar toen ik de volgende dag  olie ging peilen toen waren er 2 lege blokjes terwijl die op max stond ik reed wel constant tussen de 120 en 140 had begrepen dat de oorzaak de lekkende oliefilterhuis want hij lekt daar die ga ik binnenkort vervangen en hopen dat de olie verbuik hierna minder wordt want het is zo een heerlijke auto dat ik er mee op vakantie wil maar heb geen zin om 10 liter olie mee te nemen.

          Iemand nog suggesties

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.