Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zolang er geen stekker in zit is de stroomkring niet gesloten, dus zal die ook geen stroom verbruiken ( of iniedergeval zo weinig dat het verwaarloosbaar is). Dus als er niks in zit is er ook niks aan de hand.
En zolang de batterij maar goed is zul je er ook niks van merken als je hem toch eventjes gebruikt met de motor uit.
Als er inderdaad constant een stekker in zit en je batterij is wat slechter dan heb je kans dat de batterij na een goed nachtje zegt doe het zelf maar
Brezan (of andere klein onderdelen winkels) willen de schroefjes ook nog wel eens hebben, of een alternatief hierop.
Voor het raam zou ik beginnen met stroom meten in de kabelboom, hoe dit precies werkt weet ik ook niet. Mijn broer doet dit soort dingen altijd voor mij.
Als die gewoon stroom doorgeeft is het waarschijnlijk je mechanisme, zo niet is het waarschijnlijk de kabelboom
Die flush doet wonderen, heeft mijn autootje echt wonderen voor gedaan.
Ik kreeg daardoor ook een olie lek een een blikje leak-stop (kun je vaak een combopack flush en leak-stop van krijgen) erbij gooien en 300km verder merk je er niks meer van.
Heb je achter trommelremmen of remschijven? Is het echt alleen bij het inparkeren of heb je er ook last van bij het gewoon achteruit rijden.
Ik lees dat de remmen er zo goed als nieuw uit zien, zijn ze nog niet zolang geleden ook vervangen? Kan namelijk zijn dat ze bij het monteren niet precies goed gemonteerd zijn waardoor ze in sommige situaties piepen/geluid maken (ze lopen inprincipe aan in die situaties) kan verder niet heel veel kwaad en is een kwestie van even af laten stellen. Ze slijten soms alleen net iets sneller dan normaal, maar ook niet overdreven
Dank voor de reactie, wd40/siliconenspray kan ik nog proberen :) jammer dat ik niet kan testen of het geholpen heeft aangezien het niet altijd gebeurd, word dan een weekje in de gaten houden en hopen :rolling:
Zal zelf is even op zoek gaan naar een soortgelijk filmpje, als ik iets vind zal ik hem wel even delen.
Ook even gelijk naar het lampje gekeken, niks te vinden dus blijkbaar al verwijderd voor de aanschaf, maar bedankt voor de tip.
Overigens geen foutcodes helaas.
Heb het ook gehad, bleek de voorvelg minimaal krom te zijn. voorvelgen omgeruild met de achtervelgen en nergens meer last van gehad. (Later wel een keer nieuwe lm velgen gehaald :happy02: )
Even wat filters vervangen, en de koelvloeistof vervangen. En daarna ook maar is begonnen met die roestige remmen weg te werken.
[IMG]http://i64.tinypic.com/25k5v6r.jpg[/IMG]
[IMG]http://i64.tinypic.com/30nays1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i63.tinypic.com/vpkj1e.jpg[/IMG]Van de week nog even de achterkant doen en dan zijn die ook weer klaar.
hier een video, ze doen het wel met een machine dan ben je zo klaar. Met de hand kan ook op dezelfde manier maar duurt een stuk langer :D
Even de auto polijsten, is het waarschijnlijk zo weg,
Interieur wat opgefleurt met wat subtiele tinten blauw (blauwe strips en blauwe raam slingers). En daarna maar even een goeie wasbeurt gegeven :D
[IMG]http://i64.tinypic.com/w2uzt.jpg[/IMG]
[IMG]http://i68.tinypic.com/289bku9.jpg[/IMG]Bobine is het niet denk ik, daar krijg je over het algemeen wel een foutcode van. als ik het zo lees zou ik beginnen met de hogedrukpomp, meeste ‘symptomen’ lijken daar naar te wijzen.
Ik zou zeggen dat de cilinder vastloopt op hoge toeren door of te weinig of te veel benzine, maar kan ook door te vuile of te dikke olie komen.
Check even de kwaliteit van de olie en daarna zou ik beginnen met de hogedrukpomp.
Kijk even of de accu nog op de juiste spanning is na een dag stil staan, kan zijn dat die dan langzaam leegloopt op den duur. Dan heeft die er ook nog wel eens moeite mee.
Als je net gereden hebt is doe volledig opgeladen en dan heeft die er geen moeote mee natuurlijk.
Accu loopt altijd langzaam leeg, als je de accu oplaat en een jaartje (of 2) in de garage zet is die toch leeg als je hemde weer wilt gebruiken. Als de accu ouder word kan dit proces versnelt worden
19 april 2017 om 12:32 In reactie op: Zwarte rook bij doortrekken/gaspedaal volledig ingedrukt #18342376Wynn’s diesel +plus+ treatment is er eentje (dit is trouwens eentje die voor zowel de motor als de uitlaat is)
Deze word vooral gebruikt als onderhoud, dus als dit nog niet gebruikt is kun je beter voor een wat ‘agressievere’ kiezen (weet de naamauto niet maar kun je zo bij de brezan halen) om echt te reinigen en dan om de 10.000 km deze er ff ingooien.
19 april 2017 om 12:05 In reactie op: Zwarte rook bij doortrekken/gaspedaal volledig ingedrukt #18342373Probeer wat dingetjes uit te sluiten. Ik zou beginnen met de motor inwendig reinigen.
Even de olie flushen en verversen, even een goedje halen wat je bij de diesel kan gooien of v-power of iets dergelijks paar keer tanken (hier zit dat goedje al in verwerkt) en om de uitlaat te reinigen bestaat ook een middeltje, tijdje op stationair laten draaien en dan komt er een heleboel rook uit je uitlaat, zodra dit weg is is de uitlaat schoon.Heeft voor mijn auto ook wonderen gedaan en de motor loopt nu weer als een zonnetje. Mocht het nog niet opgelost zijn ligt het niet aan de vuiligheid, maar is je motor wel weer schoon en dat bespaart brandstof.
Als de garage al aangeeft dat er iets niet klopt na het chippen dan is die niet goed gechipt, dan moet het opnieuw gedaan worden of eruit gehaald worden. Ik denk dat dat ook al wat oplost ;)
Als ik goed naar je profielfoto kijk, dan heb je een hatchback en geen sedan. Maar het zoeken misschien wat makkelijker en grote kans dat de achterklep wel past als je er een gevonden hebt ;)
Ik zou niet zo nauw kijken op de kleur, zolang de motorkap los is is deze zeer makkelijk zelf te spuiten en zelfs als je de zelfde kleurcode hebt gevonden is er een kans dat het nog niet klopt
Thanks voor de reacties
Heb alles goed met een staalborstel bewerkt, en is redelijk schoon geworden. De bout kreeg ik er ook wel uitgedraaid totdat die afbrak, dus hij zit niet vast door roest maar gewoon heel strak. Middendemper is anderhalf jaar geleden (net voordat ik hem kocht) al vervangen, dus die flens die erop zit moet nog goed zijn.
probleemkind wrote:
2-4 puntjes lassen is goed, hoef je geen diploma voor te hebben gaat je zeker lukken.Ik zal het eens proberen, het hoeft natuurlijk ook niet super mooi. Word toch weggegooid.
Jaa die schermpjes verliezen nog wel eens hun pixels, op de sloop kun je ze vaak goedkoop krijgen en vervangen kost nog geen 10 min. Mocht je je er ooit aan irriteren. (Ergens op het forum is er een topic voor ledscherm van de mid, die gaan wat minder snel stuk)
Mocht je echt een specifiek deel nodig hebben van de handleiding stuur maar even een pm, dan wil ik er wel een foto van maken. Ruim 300 pagina’s word me iets te veel van het goede :)
Thanks, dat lassen had ik nog niet aan gedacht. Misschien omdat ik niet zo’n held ben met lassen, maar vast wel even iemand voor te vinden.
Naar die beugels ga ik even op zoek, enige tips waar het beste te beginnen?
Die setjes zijn alleen leuk voor de diesel en de turbo’s. Kosten zijn minimaal 300,- als je een goedkope kan vinden. Opbrengst: wel geteld 4pk, daarvoor is het niet de moeite waard vind ik. Maar zoek even goed op google inderdaad, er zijn bedrijven die ze leveren maar veel bedrijven doen het niet vanwege te weinig opbrengst.
Als je op zijn minst de motorcode kan delen (bij mij is dat x16szr) dan kunnen we je aldat veel beter helpen en advies geven. Met 1.6 benzine zijn er nogsteeds 4/5 opties met welke motor je hebt.
Er zijn inderdaad motoren die aardig smullen van de olie, maar volgensmij zijn dit alleen de wat grotere motoren. Met de 1.6 heb ik er in ieder geval geen last van, zelfs met een olielek zag ik hem niet teruglopen. Drie maanden geleden gerepareerd olie ververst en tot nu toe ongeveer op het zelfde niveau.
Voor de handleiding even goed zoeken, er staat vast wel ergens een pdf’je online. En anders gewoon even een middagje mee spelen dan leer je het vanzelf
Het is vrij normaal, benzine meter en temperatuur zijn niet accuraat. Probeer het is zelf uit te rekenen wat je verbruik is, geeft je veel meer inzicht dan die meter
Ik had zelfde probleem, beetje tikken bij gas geven, had ook het gevoel geen vermogen verloren te hebben maar dit was wel degelijk zo.
Boosdoener, een van de cilinder liep niet 100%.
Oplossing: paar keer getankt met excellium (van de total, vergelijkbaar met de v power) dat reinigt ook de benzine omloop en de injectoren. Heb het daarna niet meer gemerkt.21 maart 2017 om 12:43 In reactie op: Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter #18340887Mitchelvm-1.6-17″-15
Ik heb wel een astra g, maar eerlijk gezegd merk ik wel een verschil tussen 15 (origineel) en 17 inch. Het verschil is echter wel minimaal (nog geen 0,5) dus ik zou de keuze er niet op laten leiden.
(Edit: heb een keer ergens gelezen dat je de inch maat kunt instellen met opcom, dat scheelt ook)
Klein vraagje, ik wil de logo’s eraf halen spuiten en er weer opzetten, nu is het afhalen geen probleem (met een visdraadje) maar wat is het beste om ze er weer op te zetten?
Daarnaast zit er een logo van een bedrijf op die ik er maar al te graag af wil hebben, helaas kom ik er met een visdraadje niet achter, hoe kan ik deze het beste eraf halen zonder de lak te beschadigen.
Ik zouheb dr gewoon mee twrug gaan, het kan zomaar zijn dat er iets niet helemaal goed gedaan is bij de grote beurt waardoor dit veroorzaakt is. Zeker als het vlak daarna begonnen is. Waarschijnlijk valt het dan ook nog binnen de garantie.
Ik heb hier verder zelf geen ervaring mee, het klokje als ik het moet gokken kan een indicatie zijn dat de auto toe is aan een beurt, dan hebben ze hem waarschijnlijk niet gereset, voor de zekerheid even de auto uit lezen met een opcom :)
-
AuteurBerichten