Opel Astra G Cabrio Raam Rechts voor

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Cabrio Raam Rechts voor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344869
    Kokkie20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2017

      Beste leden,

      Ik heb een opel astra G Cabrio uit 2003 alleen er is 1 probleempje mee…
      De raam aan de passagierskant (Voor) wilt niet naar beneden toe,
      Niet met de knop aan de bestuurderskant, ook niet met de knop aan de passagierskant en ook niet wanneer het dak open gedaan wordt.
      Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor geen motortje ratelen of iets dergelijks…
      Op internet lees ik allemaal dingen wat het zou kunnen zijn maar snap er eerlijk gezegd de helft niet van…
      1 zegt raam mechanisme, andere zegt weer dat je complete kabelboom moet vervangen? Andere zegt zekeringen (Snap alleen de zekeringen niet, want de achterraam gaat wel naar beneden toe)

      *Let op, ik ben echt totaal niet technisch/elektrisch weg gelegd met auto’s dus graag een beetje jip en janneke taal waar ik wat moet zoeken :applause02:

      Alvast bedankt :rose:

      P.S. Weten jullie ook toevallig of een opel dealer ook losse schroeven verkoopt? Mis er blijkbaar 2 bij de asbak van de middenconsole…

      #18344873
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Voor de schroefjes heb je bij een donor auto en/of sloperij meer kans.. denk niet dat de dealer zulks heeft. ;) :yes:

        #18344876
        mitchelvm
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2016

          Brezan (of andere klein onderdelen winkels) willen de schroefjes ook nog wel eens hebben, of een alternatief hierop.

          Voor het raam zou ik beginnen met stroom meten in de kabelboom, hoe dit precies werkt weet ik ook niet. Mijn broer doet dit soort dingen altijd voor mij.

          Als die gewoon stroom doorgeeft is het waarschijnlijk je mechanisme, zo niet is het waarschijnlijk de kabelboom

          #18344890
          Kokkie20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2017

            Ok dan maar ff wat autoslopen langs gaan hier in de buurt voor de schroefjes :)

            Wat betreft de kabelboom daar heb ik ook geen kaas van gegeten met doormeten en alles.
            Iemand toevallig in de buurt van Arnhem/Ede die er verstand van heeft en mij eventueel zou willen helpen hiermee?

            #18344891
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Kokkie20

              Kijk eens eert even naar de rubberen tule tussen de deur en de post, je kan het rubber even weg schuiven, controleer de draden!
              Friemel er even mee terwijl een ander persoon de knop bedient, dat kan een hoop ellende en geld uitgeven besparen,
              vaak is het een eenvoudige draadbreuk!, soms zie je dat de draden compleet door zijn, en soms moet je even ontdekken, welke draad de storing geeft.
              Als dit allemaal weer in orde is!, kan je altijd nog een motor of andere onderdelen vervangen.
              Dit is een kwaaltje, eendaags krijgt iedere Opel rijder hier mee te maken.
              Een complete draadboom halen is niet nodig!, de breuk op sporen en er een draad tussen solderen!

              Ik ken genoeg mensen, die een hoop vervangen hebben, en later blijkt er gewoon maar een draad door te zijn.

              #18344895
              Kokkie20
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 June 2017

                Dank je voor je reactie, zal er even naar kijken!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.