Sludge Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Sludge Astra G

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344748
    OpelAstra166
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2017

      Hallo,

      Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met onderhoud inhalen voor onze Opel Astra (X16ZSR)

      Ter inspectie het kleppendeksel losgehaald.. De nokkenas is droog, gegroefd, verkleurd en alles zit onder een dun laagje teer. Is dit een bekend probleem en is hier een goeie oplossing voor? Motor heeft nog geen 100.000 km en loopt niet helemaal goed stationair.
      SLudge

      Bij voorbaat dank.

      http://imgur.com/a/UFlZM

      #18344805
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Foto ziet er feitelijk nog niet eens zo slecht uit.
        Wellicht bij de volgende oliewissel, eerst een flush gebruiken:http://www.oliehandel.nl/product/engine-flush-500ml-85306?gclid=Cj0KEQjwyZjKBRDu–WG9ayT_ZEBEiQApZBFuKC8glq6E6Nm9_FTptcMfSbnyifnyES7WP9LwQQmP2AaAuaz8P8HAQ
        Vervolgens oude olie aftappen en kwaliteits-olie gebruiken !
        Goede olie heb je voor ca. 5 euro per liter. :applause02:

        #18344808
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          geen sludge te zien.. wil je weten wanneer je echt sludge hebt.. vraag een foto van wim-v6 z’n combo whaha dit is gebruikelijk..maar zoals gezegd je kunt flushen.. let wel op dat je eventueel lekkages kunt verwachten op plekken waar de lekkage dicht geslipt is.. want die worden namelijk weer gereinigd.. en dan een bij je nieuwe oliefilter gewoon een kan van 5 liter olie aanschaffen.. is iets goedkoper dan 5 losse liters.. plus mocht je in de loop van het jaar iets bij moeten vullen heb je wat over B-)

          #18344818
          mitchelvm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2016

            Die flush doet wonderen, heeft mijn autootje echt wonderen voor gedaan.

            Ik kreeg daardoor ook een olie lek een een blikje leak-stop (kun je vaak een combopack flush en leak-stop van krijgen) erbij gooien en 300km verder merk je er niks meer van. :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.