Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stadslicht blijft toch branden tijdens het voeren van dimlicht dus lijkt me dat ook geen optie?
Om dit uit te zoeken had ik bij de passagierskant de CV module gevonden (wat sommigen de “kiekert” noemen), daar met een multimeter gemeten wanneer er kortstondig een stroompje veranderd en welk draadje dat is (telkens op het vergrendelen/ontgrendelen knopje drukken). Deze draadkleur heb ik bij de bestuurderskant opgezocht in die groene kabelboom stekker (waarom hier? omdat het dichter bij de zekeringkast is en daar wou ik mijn module ook hebben), op dat draadje heb ik de coming home module op aangesloten.
Ik meen dat het negatief “-” aangestuurd was maar weet zo niet meer welke kleur dat kabeltje had sorry.
Raamrubber onderin er af halen en dan moet de paravan er uit kunnen als je ruitenwissers er al af hebt.
@Tommy, deze sproeiers sproeien een nevel en niet 2 straaltjes uit een enkel kopje. De nevel heeft als gevolg dat je hele raam ineens besproeid wat in mijn ogen een beter resultaat geeft bij het schoonmaken van de ruiten.Heb net op je topic gereageerd, tis echt frotten ja, stekker multitimer zit rechts van zekeringkast, dat langwerpig zwarte ding.
Als ik zo zie zijn de afmetingen van de zekeringkasten gelijk dus moet wel lukken.
heb ik net gepost in een ander topic ;)
@Mirrage wrote:Ik ben het met wim-v6 eens, heb bij een aantal auto’s zwarte draden van de relais naar de mistlampen zien gaan.
Zekeringkast los halen vond ik best wel een lastig karwei, hoop gepriegel omdat je er zeer slecht bij kunt.
Hoe ik het gedaan heb is boven in zie je 2 torxs zitten, die los halen, andere kant zit een lip, die trek je naar je toe en dan hangt de zekeringkast als goed is al een beetje los. Dat zwarte kunststof waar die 2 torxs doorheen zitten kan je van je zekeringkast af schuiven naar beneden toe, let op, deze haakt in het midden nog wel vast aan de zekeringkast. Wanneer je het zwarte kunstoffen ding er helemaal uit hebt heeft de zekeringkast al meer bewegings ruimte, ik heb daarna nog de stekker van de multitimer er af gehaald en weg gestopt zodat het niet meer in de weg zat, stekker van multitimer zit helemaal rechts op jou eerste foto, aan de zijkant van de wit/grijse zekeringkast. Dan kan je hem behoorlijk laten zakken en als goed is door de opening eronder heen krijgen. Je moet behoorlijk trekken en duwen want het is ook zo stug met die hele kabelboom er achter maar het moet te doen zijn!Ik ben het met wim-v6 eens, heb bij een aantal auto’s zwarte draden van de relais naar de mistlampen zien gaan.
Zekeringkast los halen vond ik best wel een lastig karwei, hoop gepriegel omdat je er zeer slecht bij kunt.
Hoe ik het gedaan heb is boven in zie je 2 torxs zitten, die los halen, andere kant zit een lip, die trek je naar je toe en dan hangt de zekeringkast als goed is al een beetje los. Dat zwarte kunststof waar die 2 torxs doorheen zitten kan je van je zekeringkast af schuiven naar beneden toe, let op, deze haakt in het midden nog wel vast aan de zekeringkast. Wanneer je het zwarte kunstoffen ding er helemaal uit hebt heeft de zekeringkast al meer bewegings ruimte, ik heb daarna nog de stekker van de multitimer er af gehaald en weg gestopt zodat het niet meer in de weg zat, stekker van multitimer zit helemaal rechts op jou eerste foto, aan de zijkant van de wit/grijse zekeringkast. Dan kan je hem behoorlijk laten zakken en als goed is door de opening eronder heen krijgen. Je moet behoorlijk trekken en duwen want het is ook zo stug met die hele kabelboom er achter maar het moet te doen zijn!@ AstraG5
Pin 11 verhaal gaat over de tellerbak, daar moet in pin 11 dus een draadje zitten naar je relais om het lampje van je mistlampen daar te schakelen.Om bij de kabels te komen zou je zekeringkast los moeten halen en aan de kabeltjes trekken om te zien waar ze heen gaan. Op de relais zit bij jou een dikke en een dunne zwarte kabel? die dunne gaat naar tellerbak, die dikke gaat naar het schutbord via een connector de motorkap in. Aangezien jij nieuwe kabels getrokken hebt naar de mistlampen zou ik de plus van de mistlampen laten liggen, de rest mag er wel uit als je dat beter vindt. die plus sluit je rechtstreeks aan op de dikke zwarte kabel vanaf de relais. dan zou het moeten werken want als ik het zo lees heb jij alles wel voorbereid maar niet in de motorkap..
@AstraG5
Zekeringkast vond ik zelf ook lastig om los te halen, heb die torx los gehaald, dat klipje waar die torx in zitten eraf geschoven en de stekker van de multitimer los gehaald. Hierna kon ik hem met enige moeite naar beneden krijgen en door het gat laten hangen bij de pedalen.Ik heb plus van mistlampen ook nog niet aangesloten maar het mistlamp lampje in de tellerbak brand wel als ik hem in schakel.
@Ik heb een astra g Club bj2000, ik heb ook die grote zekeringen in m’n kast zitten.
Ik heb mijn mislampen nog niet binnen dus ook nog niet aangesloten maar mijn lampje in dashboard gaat wel branden als ik de mistlampen voor aan zet, ookal heb ik nog geen mistlampen!
Ik lees net dat je wel 2 zwarte kabeltjes op die pin van de relais hebt en die rode ook. Dan zou ik voor de zekerheid eens goed kijken of je bij de kabelboom achter je bumper geen losse stekker meer hebt zitten zowel wat links als rechts in de hoeken van de bumper. Zit in dezelfde kabelboom als waar je koplampen kabels uit komen!
Als die kabels er niet zijn dan is het precies andersom bij jou als bij mij!
Owja, zekeringkast zou je er wel helemaal uit moeten halen. Ik had hem onder bij de pedalen hangen want anders kom je er nooit bij! Ik vond het nog vrij lastig om die zekeringkast er uit te krijgen, heb nog last van m´n vingers van dat gepriegel! :swear
@Thereaper
Het signaal draadje van de lichtschakelunit naar de multitimer zit bij de multitimer ook naast de mistlampen achter, dus als je even kijkt welke kleur het bij de lichtschakelunit is dan zoek je die kleur bij de multitimer ook op en dan doe je naast dat kabeltje de kabel voor mistlampen voor. Even een tekeningetje voor duidelijkheid, als goed is zat het bij mij zo:
@AstraG5
Ik heb jouw topic net ook even snel gelezen…
Als ik het goed heb had jij niet 2 van die blauwe stekkers wat ik eerder in mijn topic geplaatst heb achter jouw bumper. Nu heb jij zelf een kabelsetje getrokken die alleen voor de mistlampen zijn met stekker achter de bumper voor de mistlampen. Dus voor stadslicht en dimlicht etc. gebruik jij gewoon je originele lichtschakelaar neem ik aan.
Je laat gewoon die kabelset wat jij geplaatst hebt liggen..Ik heb ook gelezen dat wanneer jij een relais plaatst op de zekeringkast op de plek van mistlampen voor, en de lichtschakelaar op stadslicht zet, en op mistlampen voor knop drukt je de relais hoort en misschien ook voelt schakelen/tikken?
Zo ja, dan heb je al een signaal kabel van lichtschakelaar naar multitimer en dat scheelt een hoop..Gaat er op dat moment ook al een lampje in je tellerbak branden die aangeeft dat mistlampen voor aan staan?
Zo nee, dan moet je vanaf de relais een zwart kabeltje naar de tellerbak connector trekken en op pin 11 aansluiten (wat wim-v6 ook zei) Als je die pin niet hebt zou je 1 van de sloop moeten halen, ik had die ook niet en heb netjes zo’n metalen pin er uit gesloopt en die kon ik thuis er zo inschuiven nadat ik de nodige borging van de connector eraf gehaald had.Van dezelfde pin van de relais moet je een (origineel, zwarte) kabel verbinden met de kabel die rechtstreeks naar je mistlampen + gaat, dus daar moet GEEN relais of zekering tussen zitten.
In je zekeringkast moet je ergens een zekering kunnen plaatsen speciaal voor je mistlampen, deze is 15 amperè. Waar dat is staat of in de boekjes, maar in mijn geval stond het aan de buitenkant van het opbergvakje die je er uit haalt om bij de zekeringen te komen. Als je daar geen zekering in kan plaatsen, dus niet voorbereid is ( wat bij mij het geval was, drukte zekering op die plek er in maar viel er zo weer uit doordat de schoentjes en kabels niet aanwezig waren en de zekering dus nergens in klemde ) moet je dat zelf nog maken en aansluiten op de bovensten pin van de relais.. Jij krijgt ook een tekeningetje van me, deze heb ik ook voor jou speciaal gemaakt in paint :D hier staat ook op van die zwarte draden:
Ik heb dus ook een club en bij mij was dit niet voorbereid :( heb ook nog zo’n oude zekerkingkast met die grote zekeringen, wel airco maar geen elektronisch gaspedaal
Ik ben zojuist bezig geweest met het aansluiten van mistlampen voor op mijn astra g ’00 saloon en heb de kabels in de bumper zitten maar bij de zekeringkast en lichtschakel unit was helemaal NIETS voorbereid, er was geen schoentje in de connector van de lichtschakelaar met een kabeltje naar de multitimer, geen voeding met zekering naar de relais en geen schakel + naar de tellerbak en de kabels in de bumper. Ook had mijn tellerbak geen pinnen leeg zoals pin 11 dus heb die zelf van de sloop gehaald en er in gezet net als bij de multitimer die op de plek van de mistlampen voor ook leeg was.
Ik had dus een pech gevalletje, wou het even melden dat het niet altijd zo makkelijk en dat het niet 100% vanzelfsprekend is dat alles voorbereid is ;)
Heb het opgelost, heeft behoorlijk wat tijd gekost, en was priegelwerk, maar het is me gelukt! Op de sloop kabeltjes gehaald, gekeken hoe het precies zat en na gebouwd in mijn eigen auto, van zekeringkast naar de motorkap heb ik nieuwe kabel getrokken en aangesloten op de de bestaande kabel van de mistlampen omdat ik niet bij de stekker van de kabelboom kan komen. king:
Nu alleen nog mistlampen kopen en gaten in bumper zagen! Bedankt voor de steun mensen! :wors
Trouwens, zit er verschil in originele mistlampen en imitatie?
Groeten!
Ik heb zekeringkast er onder hangen en de lichtschakelaar heb ik er ook uit. Het geval is dat er geen kabel loopt vanaf de schakelaar naar de multitimer. Als ik de kabel volg van de “mistlampen achter” gaat er vanaf de schakelaar een “zwart blauwe” kabel naar de multitimer.
2 pinnen van de relais zitten verborgen in de multitimer en de andere 2 hebben gewoon kabeltjes ernaar toe, de bovenste pin heeft een rode voedings draad direct van de accu al wel afgezekerd erop, die andere pin heeft 2 “zwart blauwe” kabeltjes op die ene pin ( voor engelse auto moet mist achterlicht rechts natuurlijk branden, die kabel ligt er al maar is niet in gebruik ).1) Nu weet ik als het goed is hoe het zit, maar moet nog de zwarte en bruine kabel van achter de bumper voor “mistlampen voor” vinden. en deze verbinden met de vrije pin op de relais.
Komt die misschien bij bestuurders zijkant bij de voeten in die connector? Weet iemand precies welke dat is?
2) Ik moet een kabeltje van “lichtschakelaar” naar de multitimer hebben, ik neem aan dat de multitimer wel volledig is want deze heeft alle pinnen wel maar de “connector aan de kabel op de multitimer” heeft een aantal vrije openingen zonder kabeltjes, weet iemand welke voor ingang voor de mistlampen voor zijn? Iemand een elektrisch schema van de multitimer?Dus heb nog die 2 vragen, hoop dat iemand mij kan helpen king:
Bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Ik zal er zo snel mogelijk weer 1 onder zetten :thumb
Maar weet iemand hoe ik de kabeltjes moet trekken? Gaat hij van de schakelaar direct naar de mistlampen? Of eerst zekering dan relais of welke volgerde ook?
Ik moet dus weten waar de kabels die nu achter de bumper liggen bij de auto binnen komen, zodat ik die kan doorverbinden naar: Of de schakelaar–>zekering–>voeding, of een andere volgorde.
Kan iemand mij dit vertellen?
Oké, ja idd mis die plaat wel, maar is niet zo’n groot probleem toch? keer op sloop 1 mee nemen.
Kan iemand mij vertellen van waar ik kabels moet trekken? zekering–>relais–>lichtschakelaar? en en waar in de lichtschakelaar en de relais aangezien er 2 polen ongebruikt zijn bij de relais.Even deze topic kapen.. Hoop dat dit geen probleem is?
Ik heb een astra G ’00 saloon dus 4 deurs, en heb voor wel elektrische ramen maar wil ze achter ook graag, uiteraard heb ik CV op afstandbediening.Zouden de kabels voor de elektrische ramen achter ook aanwezig zijn?
Mvg Mirrage
Mooi dat het opgelost is. Ik wens je vele veilige kilometers! :D
Het mooist is even met op-com laten uitlezen, geeft precies aan waar storing zit.
Kan ook zijn dat 1x een verkeerde weerstand heeft plaats gevonden en dit lampje blijft altijd branden totdat hij gereset worden, ookal is er geen probleem meer.Velen op dit forum hebben een op-com uitlees stekker waaronder ikzelf en daarmee kan hij ook gereset worden en kijken of storing terug komt. ( Misschien iemand in de buurt met OP-COM ? Ik woon in omgeving Emmen).
Moet ook bij de dealer kunnen maar heb zelf geen ervaring mee, alleen resetten bij dealer lijkt me eurootje of 20?Oh jah, of het APK afkeur is weet ik niet maar zou er niet te lang mee rondrijden aangezien je airbag en gordelspanner compleet uitgeschakeld zijn wanneer het lampje brand.
Mvg Mirrage
26 augustus 2011 om 15:33 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891679De module via ebay.de besteld, en heb hem aangesloten op de stadslichten voor en achter maar aangezien ik geen mistlampen heb, schakeld bij mij het dimlicht ook om de grond te verlichten voor de auto.
Ik zal even een kleine how-to maken, die volgt later.
Mvg Joël
Vaassen, als je de vanaf de radio via RCA met de versterker hebt verbonden en vanaf de versterker met nieuwe kabels naar de speakers dan werkt idd je Parrot niet over de boxen.
De parrot zet je namelijk tussen de ISO-stekker van de auto en de radio, het enige wat de parrot doet met de radio is hem muten, en dan neemt de parrot de verbinding met de luidsprekers over en dat gaat niet via de radio dus rechtstreeks naar de boxen.
Als je de originele kabels van je boxen nog hebt hangen maar niet aan een speaker aangesloten is hoor je dus niets!
20 augustus 2011 om 08:25 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891676Het is me gelukt, alles werkt, nu nog ff netjes opbergen en vast zetten!
GTS Power bedankt voor de ondersteuning ;)18 augustus 2011 om 19:22 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891674Ja idd, pfff alweer zoeken naar kabels… :hmmz
18 augustus 2011 om 18:44 In reactie op: Coming home + Leaving Home lights met licht sensor #17891672Heb de signaal kabeltjes gevonden! Zit nu met het volgende probleem..
Ik moet de kabeltjes hebben waar de lampen van de auto op geschakeld zijn. In het schakelschema staat dat het uit 2 delen bestaat. De autolampen Links en autolampen Rechts. Het is dus de bedoeling dat het licht van de auto zowel voor als achter gaat branden, klopt het dat de verlichting van een Astra G bj 2000, links en rechts apart zijn voeding krijgt? Zo ja, waar kan ik die kabels vinden voor de verlichting links en rechts?
Heb geen mistlampen, dus wil gewoon dat het dimlicht en de achterlichten gaan branden.
Hier foto van het elektrisch schema:
-
AuteurBerichten