Uitdaging; het zoeken naar de juiste draden

Forumindex Forums Modellen Astra Uitdaging; het zoeken naar de juiste draden

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242234
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Goedemiddag,

      uit verveling heb ik me zelf weer wat aangepraat en wil ik een coming home+leaving home module installeren op m’n astra G. Dit relaiskastje schakelt de koplampen/mistlampen + achterlichten aan zodra je via de AB de auto op en dicht maakt. Daarnaast wil ik ook m’n mistlampen aansturen zodra ik grootlicht aanzet, maar dan niet dat het grootlicht gaat branden als ik de mistlampen aanzet). Is niet zo ingewikkeld dit, maar ik moet hiervoor wel weten welke draden er op die lampen zitten.

      Ik dacht vrij eenvoudig dus het relais- zekeringkastje uit het dashboard te monteren om zo via de zekeringen te achterhalen welke aders ik moet gebruiken voor de aansluiting van de coming home module. Echter viel dit tegen en hier dus mijn eerste vraag.

      Weet iemand hoe je het zekeringkastje kan demonteren zodat je bij de aansluitingen kunt komen op de achterkant? En kun je dan op de achterkant zien welke draden op welke zekeringen/relais gaan?

      Voorkant van m’n zekeringkastje, wat iedereen zo kan zien:

      Achterkant van het zekeringkastje (het zwarte kunststof met ronde gaatjes en de draden erachter)

      Weet iemand waar onderstaande connectoren eigenlijk voor zijn?

      Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen zodat wij weer verder kunnen hobbyen.

      laters!

      #17927861
      derartz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2011

        ik heb nog wat zitten zoeken:

        wim-v6 legt uit hoe je de multitimer kunt losmaken. is dat een apparaat wat aan je zekeringkast vast zit? het staat hier beschreven
        viewtopic.php?f=6&t=77060&hilit=multitimer+vervangen

        dat groene lipje had ik er namelijk niet uitgetrokken toen ik m’n zekeringkast wilde loshalen.

        weet iemand of de fasse (plus kabel) naar je mistlampen een zwarte kleur heeft? dat las ik hier ook ergens…

        #17927862
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Het kan goed zijn dat er zwarte draden vanasf het mistlamp relais komen, zwart is geschakelde + namelijk.

          willem

          #17927863
          derartz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            is het na demontage dan mogelijk om te kunnen herkennen welke draden aan de relais en zekeringen hangen? b.v. met aansluitnummerstjes ofzo

            #17927864
            Mirrage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 March 2010

              Ik ben het met wim-v6 eens, heb bij een aantal auto’s zwarte draden van de relais naar de mistlampen zien gaan.

              Zekeringkast los halen vond ik best wel een lastig karwei, hoop gepriegel omdat je er zeer slecht bij kunt.
              Hoe ik het gedaan heb is boven in zie je 2 torxs zitten, die los halen, andere kant zit een lip, die trek je naar je toe en dan hangt de zekeringkast als goed is al een beetje los. Dat zwarte kunststof waar die 2 torxs doorheen zitten kan je van je zekeringkast af schuiven naar beneden toe, let op, deze haakt in het midden nog wel vast aan de zekeringkast. Wanneer je het zwarte kunstoffen ding er helemaal uit hebt heeft de zekeringkast al meer bewegings ruimte, ik heb daarna nog de stekker van de multitimer er af gehaald en weg gestopt zodat het niet meer in de weg zat, stekker van multitimer zit helemaal rechts op jou eerste foto, aan de zijkant van de wit/grijse zekeringkast. Dan kan je hem behoorlijk laten zakken en als goed is door de opening eronder heen krijgen. Je moet behoorlijk trekken en duwen want het is ook zo stug met die hele kabelboom er achter maar het moet te doen zijn!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.