Schakeldraden Centrale Deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Astra Schakeldraden Centrale Deurvergrendeling

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242368
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Hallo,

      Weet iemand over welke draad in de auto (astra G uit 2003) signaal loopt van de centrale deurvergrendeling. Dus de draad waar spanning op komt te staan bij het open en dicht maken van de auto. Welke kleur is dit, en is dit gewoon 12volt +?

      bedankt!

      #17929543
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waar heb je het voor nodig. Anders zou ik namelijk die gebruiken van de binnenverlichting. En anders is het volgemsij een blauw zwarte draad maar weet het niet zeker.

        #17929544
        derartz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2011

          ik wil graag een coming home module installeren. deze schakelt zo”n 20 sec de lampen zodra de auto open en dicht gemaakt wordt.


          @haasje17
          , had jij niet al vaker met die cv besturing gehobbyed? iets van draadje ergens op aansluiten dat je ramen ook automatisch mee dicht gaan, of was jij dat niet. zit er op dat cv kastje niet een draad waar een 12 volt puls op komt te staan?

          #17929545
          Mirrage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 March 2010

            Om dit uit te zoeken had ik bij de passagierskant de CV module gevonden (wat sommigen de “kiekert” noemen), daar met een multimeter gemeten wanneer er kortstondig een stroompje veranderd en welk draadje dat is (telkens op het vergrendelen/ontgrendelen knopje drukken). Deze draadkleur heb ik bij de bestuurderskant opgezocht in die groene kabelboom stekker (waarom hier? omdat het dichter bij de zekeringkast is en daar wou ik mijn module ook hebben), op dat draadje heb ik de coming home module op aangesloten.

            Ik meen dat het negatief “-” aangestuurd was maar weet zo niet meer welke kleur dat kabeltje had sorry.

            #17929546
            derartz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2011

              @Mirrage wrote:

              Om dit uit te zoeken had ik bij de passagierskant de CV module gevonden (wat sommigen de “kiekert” noemen), daar met een multimeter gemeten wanneer er kortstondig een stroompje veranderd en welk draadje dat is (telkens op het vergrendelen/ontgrendelen knopje drukken). Deze draadkleur heb ik bij de bestuurderskant opgezocht in die groene kabelboom stekker (waarom hier? omdat het dichter bij de zekeringkast is en daar wou ik mijn module ook hebben), op dat draadje heb ik de coming home module op aangesloten.

              Ik meen dat het negatief “-” aangestuurd was maar weet zo niet meer welke kleur dat kabeltje had sorry.

              Goeie tip!
              wat houdt dat precies in? negatief “-” aagenstuurd worden? Had jij de min van je multimeter tijdens het meten op de draden dan gewoon op de massa aangesloten?

              Als het allemaal af is, zal ik er wel eens een howtow van maken

              #17929547
              thereaper
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 March 2011

                ik heb een schema van de kiekert gevonden met de draadkleuren, deze is van een astra g maar wel een uit 1998 of iets uit die richting,
                dus weet niet of het nog helemaal klopt maar ik denk dat je wel een eind komt zo,
                zet hem wel ff op de pm ;)

                #17929548
                derartz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 January 2011

                  het schakelsignaal van het centrale vergrending systeem is volgens veel mensen negatief gestuurd.
                  Weet iemand wat dat betekend, negatief gestuurd? Meet je dan tussen dat signaal en de massen -12volt met je multimeter?

                  ik begrijp het niet helemaal.

                  #17929549
                  thereaper
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 March 2011

                    Nee, je meet dan tussen een plus 12v en je signaal, 12v als je hem aanstuurt anders 0v
                    als je je signaal aan massa hangt gaan je deuren open/dicht

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.