Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt, doet die van mij ook en uitprogrameren heb het ook gevraagd omdat in het begin de start/stop systeem niet goed kon functioneren vanwege een verkeerd aangesloten black-box
Afgelopen week de standaard halogeen lampen in mijn koplampen van mijn Astra K vervangen voor led lampen 6000K. Dit was zeker geen overbodige luxe, het lichtbeeld met halogeen was echt slecht. Met de led is het een stuk beter.
Heb ik met mijn Astra K ook gehad (1.6 110 pk cdti). Tot 2 maal aan toe, garage kon niks ontdekken
[quote quote=18354626]Hoi, Moet gewoon werken. Bij onze Astra K sep 2016, werkt het perfect. Auto wordt veel gebruikt met kleine stukjes. Je zet de versnelling in vrij stand voet van de rem af, en dan gaat ie naar rust modus. Mits de motor op de juiste temperatuur is. Airco etc blijft gewoon draaien (draait iets minder hard dat gaat automatisch). En als de “stop” te lang duurt gaat de motor weer aan.[/quote]
Hoeft niet eens in zijn vrij te zetten hoor. Gewoon je koppeling en de rempedaal ingedrukt houden en als alle voorwaarden opdat moment goed zijn werkt je start/stop systeem gewoon.
Bericht even op de topic starter: ik heb sinds juli 2016 een Astra K 1.6 ecoflex bussines edition welke helaas ook onder de categorie valt van een maandagmorgen model. Meen dan ook echt uit grond van mijn hart dat ik maar wat blij ben dat het een ‘lease’ auto is waardoor alle problemen voor mij kostenloos zijn opgelost.
Ook bij mijn auto is binnen een jaar tijd de stabilisatiestang aan de voorzijde vervangen, deze begon steeds meer herrie te maken tijdens het rijden totdat het echt metaalachtig klonk bij het maken van stuurbewegingen, maar ook is bij nog geen 24K op de teller de distributieketting vervangen, hier zat af fabriek een fout in. Hiervoor heb ik ooit ergens gestaan na al uurtje of 2 gereden te hebben om wat materiaal op te halen. Bij vertrek richting de klant wilde de auto niet meer starten. Wel alles aan, needle sweep e.d. maar starten ho maar. Enigste wat je hoorde was het schakelen van het start relais. Daar is de oorzaak nooit echt van gevonden.
Ook heb ik problemen gehad met de airco, die wilde niet koud worden. Dt is inmiddels ook wel verholpen gelukkig. Wat ook wel fijn was het feit dat de microschakelaar in contactdoos bij de trekhaak bleef plakken, hierdoor dacht de auto dat er nog een aanhanger achter hing terwijl het in de praktijk toch echt niet meer zo was.
Het is wel jammer dat al deze gebreken het vertrouwen in de auto niet echt goed doet, terwijl nu op dit moment de auto gewoon naar behoren werkt en best fijn rijdt, maar als iemand mij op de man zou vragen zou je mij zo’n Astra aanraden om zo als particulier te gaan rijden zou ik het afraden.
Mijn Astra (ophaald 1-7-2016) staat op dit moment wederom bij de garage. Lijkt wel een maandagochtend model :s. Sinds ik de wagen rij heb ik de volgende zaken al gehad:
– parkeersensoren welke storing gaven;
– na 1800 km op de teller motormanagement storing;
– niet meer starten (enkel het startrelais hoorde je schakelen)
– airco die niet koud werd;
– 1,5 week geleden weer motormanagement storing: toen bleek er wat mis te zijn met de distributieketting, waarvoor die nu sinds maandag bij de garage staat.Dit allemaal binnen een half jaar en met inmiddels iets meer dan 24K op de teller. Betreft een 1.6 cdti met 110PK.
Vooruit een fotootje dan maar :P Hier staat de oude en huidige bedrijfswagen netjes naast elkaar.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn ST mogen ontvangen van de dealer. Deze Astra is een wagen van de zaak en is begin maart besteld. Het betreft dan ook een 1.6 CDTI met 110 PK, handbak met 6 versnellingen en qua uitrusting is het een business edition. Hier zit onder andere de navi 900 op. Het is een fijne reisgenoot. Sinds afgelopen vrijdagmiddag al 500 kilometer op de teller gezet. De wagen is uiteraard voorzien van een trekhaak.
-
AuteurBerichten