HMI Module / Scherm uitval Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra HMI Module / Scherm uitval Astra K

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18329906
    brutes2016
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2016

      Hoi, Wie heeft er nog meer problemen met beeldschermuitval in de Astra K?
      Bij onze Opel Astra K Sports Tourer 3 maanden oud, 2000 km gelopen, is het scherm uitgevallen.

      Volgens de garage is de HMI (Human interface Module ) kapot.
      Onderdeel staat in Backorder sinds 2 weken, en wordt eind dec verwacht.

      Zijn veel problemen dus, ook als ik een Duits forum bekijk. En komt het steeds meer boven water.

      Hoor graag

      gr

      #18329915
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18329906]Hoi, Wie heeft er nog meer problemen met beeldschermuitval in de Astra K?
        Bij onze Opel Astra K Sports Tourer 3 maanden oud, 2000 km gelopen, is het scherm uitgevallen.

        Volgens de garage is de HMI (Human interface Module ) kapot.
        Onderdeel staat in Backorder sinds 2 weken, en wordt eind dec verwacht.

        Zijn veel problemen dus, ook als ik een Duits forum bekijk. En komt het steeds meer boven water.

        Hoor graag
        [/quote]
        Heb een keer gehad dat mijn scherm niet op kwam bij starten hoorden wel de radio naar korte rit de auto
        stilgezet daarna auto helemaal afgesloten en weer opnieuw gestart kwam het scherm weer in beeld

        gr

        #18329917
        brutes2016
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2016

          Op dit moment kan ik het scherm niet eens gebruiken. Geeft continu een afbeelding update gevraagd….. Met zeer vel licht. Enigste wat de garage kon doen is het scherm afkoppelen…..

          #18329920
          jgcramer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2016

            Hier gelukkig nog geen last gehad. Wel dat het systeem ‘vast’ liep met een irritante piep, na herstart was dit weg.

            8500km op de teller.

            #18329950
            Frank75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2016

              Allen,

              16-8-2016 heb ik mijn splinternieuwe astra K ST opgehaald, tijdens de uitleg van de dealer bleek het infotainment systeem niet (meer) te werken. “Waiting for update media”. Inderdaad zou de HMI module kapot zijn, inmiddels staan er (volgens opel dealer Eindhoven) al meer dan 220 in backorder. Tot nu toe rijd ik dus al rond zonder: navi, telefoonkoppeling, camera, + allerlei instellingen die ik niet kan doen.

              Vooralsnog is er geen datum bekend, ik kan niet meer doen dan wachten.
              Er gaat wel een discussie volgen met de aankoopdealer, aangezien ik maandelijks genoeg betaal voor een auto met al deze opties (bijna full-options innovation) waarvan de helft niet werkt…

              #18329955
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                [quote quote=18329906]Hoi, Wie heeft er nog meer problemen met beeldschermuitval in de Astra K?
                Bij onze Opel Astra K Sports Tourer 3 maanden oud, 2000 km gelopen, is het scherm uitgevallen.

                Volgens de garage is de HMI (Human interface Module ) kapot.
                Onderdeel staat in Backorder sinds 2 weken, en wordt eind dec verwacht.

                Zijn veel problemen dus, ook als ik een Duits forum bekijk. En komt het steeds meer boven water.

                Hoor graag
                Ben benieuwd hoe opel hiermee omgaat als je maanden je display niet kunt gebruiken dus ook geen wifi , navi en mobiel o.a. zakelijk niet handig zou men wel een coulante regeling verwachten via de dealer en dit via opel nederland claimt

                #18329958
                Mike Astra ST
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2016

                  Mijn Astra (ophaald 1-7-2016) staat op dit moment wederom bij de garage. Lijkt wel een maandagochtend model :s. Sinds ik de wagen rij heb ik de volgende zaken al gehad:

                  – parkeersensoren welke storing gaven;
                  – na 1800 km op de teller motormanagement storing;
                  – niet meer starten (enkel het startrelais hoorde je schakelen)
                  – airco die niet koud werd;
                  – 1,5 week geleden weer motormanagement storing: toen bleek er wat mis te zijn met de distributieketting, waarvoor die nu sinds maandag bij de garage staat.

                  Dit allemaal binnen een half jaar en met inmiddels iets meer dan 24K op de teller. Betreft een 1.6 cdti met 110PK.

                  #18330073
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    Ik heb wel al vocht in het scherm gehad, een behoorlijk beslagen plek in display.
                    Na een langere tijd door de warmte weer verdwenen.

                    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                    #18334754
                    Frank75
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2016

                      Zojuist nog maar eens contact gehad met de dealer, er is nog steeds geen leverdatum bekend van de HMI module.
                      Het aantal ‘in backorder’ is opgelopen tot meer dan 500.
                      Hopelijk ben ik de eerste ;)

                      #18334974
                      brutes2016
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 November 2016

                        Afwachten dus. Klinkt niet goed. Slechte getest dus door Opel voordat de auto werd gebouwd. Ik krijg ook geen duidelijke antwoorden van Opel. Waarschijnlijk tussen kerst en oud en nieuw. En ondertussen rij je met een auto zonder USB muziek, navigatie-een Radio die uitvalt. Tevens kun je veel instellingen van de auto niet aanpassen wijzigen.

                        #18335146
                        Telco
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2016

                          18-11-2016 in het bezit. 19-11-2016 scherm uitval. 21-11-2016 Nieuw display.

                          #18335154
                          brutes2016
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 November 2016

                            Het scherm was kapot? Wat is er vervangen? HMI module of het scherm?

                            #18335487
                            brutes2016
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 November 2016

                              Deze week is HMI module vervangen, alles werkt weer normaal :-)

                              #18336061
                              Frank75
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 November 2016

                                Vandaag gaat er een HMI module vervangen worden, na meer dan 4 maanden.
                                Ben benieuwd, hopelijk kan ik snel melden dat hiermee het probleem inderdaad verholpen was.

                                …update: probleem verholpen, goddank!

                                #18336285
                                Martijn66
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 January 2017

                                  Gefeliciteerd Brutes2016 en Frank75,
                                  Ik ben blij voor jullie!
                                  Ik heb vanaf 19 november vorig jaar geen navi en radio op mijn k sports tourer 6mnd oud, 19k.
                                  Bij mij is ook de HMI module defect gegaan en sta ik sindsdien ergens op een wachtlijst bij de dealer in Almere.
                                  Vooral het volledig ontbreken van informatie en de snelheid van het oplossen van het probleem door de importeur is iets wat mij ergert.
                                  Het lijkt wel alsof ze liever een nieuwe auto verkopen dan zich te bekommeren over een al binnengehaalde klant.
                                  Kan allemaal wel wat netter afgehandeld worden!

                                  #18336302
                                  aapje1963
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 July 2006

                                    Opel zou zich sieren als ze de tijd die je mist omdat je geen WiFi end kan gebruiken, extra zouden geven zodat je toch hebt waar je recht op hebt
                                    Maar ik denk waarschijnlijk te simpel….

                                    Te erg toch eigenlijk.

                                    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                    #18336345
                                    pjotter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2013

                                      [quote quote=18336302]Opel zou zich sieren als ze de tijd die je mist omdat je geen WiFi end kan gebruiken, extra zouden geven zodat je toch hebt waar je recht op hebt
                                      Maar ik denk waarschijnlijk te simpel….

                                      Te erg toch eigenlijk.
                                      as Dinsdag naar de dealer ivm controle uitval scherm astra K regelmatig geen beeld zwart display wel radio geluid maar bediening niet mogelijk
                                      na rit auto gestopt en auto afgesloten daarna weer geopenend en gestart alles weer normaal op display en bediening

                                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                      [/quote]

                                      #18337203
                                      Martijn66
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 January 2017

                                        Laatst nog even gevraagd aan de dealer, maar wederom geen indicatie gekregen wanneer de Hmi-modules geleverd zullen worden.
                                        Opvallend is wel hoe weinig Astra k Sports-tourer’s er nu rond rijden.
                                        Zou toch een “hit” moeten zijn of zien jullie ze wel bij bosjes rondrijden?
                                        Misschien, gezien het verleden dat GM/Opel nog steeds de financiën niet op orde heeft en problemen heeft met toeleveranciers.
                                        Het schiet in ieder geval niet op!
                                        Gr, Martijn.

                                        #18337220
                                        snellejelle1985
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 November 2016

                                          [quote quote=18337203]Laatst nog even gevraagd aan de dealer, maar wederom geen indicatie gekregen wanneer de Hmi-modules geleverd zullen worden.
                                          Opvallend is wel hoe weinig Astra k Sports-tourer’s er nu rond rijden.
                                          Zou toch een “hit” moeten zijn of zien jullie ze wel bij bosjes rondrijden?
                                          Misschien, gezien het verleden dat GM/Opel nog steeds de financiën niet op orde heeft en problemen heeft met toeleveranciers.
                                          Het schiet in ieder geval niet op!
                                          Gr, Martijn.

                                          [/quote]

                                          Mij viel het eerst ook tegen maar begin ze steeds vaker te zien!!

                                          #18337222
                                          pjotter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2013

                                            Ben naar dealer geweest ivm uitval alleen de software ge update maar heeft niet geholpen nieuwe afspraak gemaakt om dit verder op te lossen
                                            hopelijk hoeft mij scherm niet worden vervangen of zal dit straks toch als resultaat worden uitgevoerd als ze niks kunnen vinden

                                            #18337324
                                            ZWOLLE2007
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 December 2016

                                              (Even afkloppen….) Ik heb tot nu toe geen hinder dat mijn scherm uitvalt ofzo..
                                              Ik zie dagelijks meerdere ST’s rijden, zo langzaamaan zijn het er wel meer, maar ik let er natuurlijk ook wel extra op sinds ik de mijne heb..

                                              #18337666
                                              ardebr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 November 2016

                                                [quote quote=18337203]Laatst nog even gevraagd aan de dealer, maar wederom geen indicatie gekregen wanneer de Hmi-modules geleverd zullen worden.[/quote]
                                                Ook bij mijn Astra moet de HMI-module vervangen worden. Deze stond inderdaad sinds november vorig jaar in backorder. Deze week echter een telefoontje van de dealer. De module was binnen en wordt a.s. dinsdag vervangen.

                                                Even los van het bovenstaande ben ik wel tevreden over mijn nieuwe Astra Sports Tourer. Ik heb de auto nu ruim 2 maanden en met 10.000 km op de teller heb ik wel een aardig beeld/gevoel van deze Opel gekregen. Het rijden gaat heerlijk en de meeste opties werken ook prima.
                                                Buiten het probleem met de HMI-module, het feit dat de spiegels niet automatisch inklappen en dat de ontwaseming van de vooruit erg traag gaat (had in mijn vorige auto voorruitverwarming!), ben ik eigenlijk alleen erg ontevreden over het navigatiesysteem en de lichtautomaat. Het navigatiesysteem was al bij aflevering sterk verouderd. Een update is mogelijk maar kost dan 179 Euro. Ongelooflijk, dat in een tijd dat je gratis met Googlemaps overal naar toe kunt navigeren dit bij een auto van ruim 30.000 Euro niet mogelijk is. Ook de lichtautomaat is een ramp. Een tuinlamp van een bouwmarkt werkt beter dan de sensor op mijn Astra. Als ik een tunnel in ga, gaat het licht aan. Kom ik uit de tunnel dan duurt het soms wel 30 minuten voor het licht weer uit gaat. Soms ook gewoon bij prachtig weer/zon gaat het licht aan en blijft dan constant aan. Ik snap niet dat zoiets simpels, zeker in vergelijking met de wel goedwerkende IntelliLux-verlichting, zo slecht werkt!

                                                #18337945
                                                Martijn66
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 January 2017

                                                  Ik heb vandaag eindelijk na twee en een halve maand weer een werkende Intellilink.
                                                  Vanochtend heeft de garage de hmi-module omgewisseld zodat de navigatie, hands-free, radio, achteruitcamera en alle instellingen weer toegankelijk zijn.
                                                  Blij dat het toch een defecte hmi-module was en niet zoals Broekhuis in Lelystad wist te vertellen een defecte radio module.
                                                  Ze hadden daar dus hoogstwaarschijnlijk een verkeerd onderdeel besteld waardoor ik nog veel langer had kunnen wachten.
                                                  Goeie keuze geweest om naar Van Voorden in Almere te gaan die wel meteen een goeie diagnose hebben gesteld.
                                                  Maar goed, alles is gelukkig achter de rug en ben ik af van alle (onveilige rondslingerende) noodvoorzieningen.
                                                  Nu nog kijken of er wat gedaan kan worden aan wat kleine dingetjes zoals de krakende schokbrekers en de niet geheel afsluitende ventilatie recirculatie.

                                                  #18341164
                                                  Telco
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 December 2016

                                                    Sinds 4mnd in het bezit van Opel Astra Sports Tourer
                                                    Problemen tot nu;

                                                    1. 1e dag in gebruik. Het display valt uit (zwart ) is niet meer op te starten en moet vervangen worden. (duur levering enkele dagen)
                                                    2. Na vervangen werkt Wifi niet naar behoren. Verbinding valt regelmatig uit en er is minimale sterkte (1 of 2 Streepjes)
                                                    3. Begin maart valt Wifi geheel weg. De “Hotspot” is niet meer traceerbaar en Wifi is niet meer via het scherm in te stellen (optie is weg)
                                                    4. Wifi en Onstar zijn bij de koop aangegaan voor drie jaar. Krijg vorige week de melding dat Wifi proefperiode per 25 maart 2017 verloopt.
                                                    5. Wifi per vandaag verlopen en instructie hoe nieuw abonnement aan te schaffen. Heb tot dan geen gebruik kunnen maken van Wifi. Totaal niet zichtbaar of instelbaar. Abonnement aanmaken niet mogelijk.
                                                    6. 26-11-2016 aangeschaft. Tijdens bestelling Android Auto werkend gezien. Geen Navigatie besteld. Navigatie via Google Maps. Bij levering geen Android Auto meer beschikbaar. Nieuwe versie wordt niet ondersteund in NL.
                                                    7. Auto op Android Auto gekocht inclusief houder voor Telefoon. Tot op heden geen Navigatie via Maps van Google (geen Internet) en geen Navigatie in auto aangeschaft omdat Android Auto zou werken.
                                                    8. Als Koerier een behoorlijk probleem wat dan ook extra kosten heeft meegebracht voor een extra Navigatie systeem.

                                                    Wat is hier aan gedaan;
                                                    1. Contact opgenomen met Onstar. Antw. Alle instellingen staan goed. Wifi moet werken. Zien geen bijzonderheden. Schakelen de Technische dienst in en bellen u terug.
                                                    2. Er belt geen technische dienst terug. Nogmaals contact met Onstar. Verontschuldiging ik kan de Technische dienst ook zelf bellen en krijg telefoonnummer.
                                                    3. Technische dienst. Wij kunnen u zo niet helpen. Ondersteunen alleen de Dealer u moet via de Dealer contact opnemen. Kom hier dus niet verder.
                                                    4. Naar de Dealer. Software update. Na geen resultaat harde reset (Accu). Allemaal geen resultaat. Hiervoor meerdere keren naar de Garage terug geweest.
                                                    5. Dealer besluit de Hotspot te vervangen (begin maart en nog steeds niet binnen)
                                                    6. In de periode maart zie Pt 3 problemen.
                                                    7. Start vandaag nogmaals de auto en wat schets mijn verbazing, er is een volledig (5 pinnen)verbinding en alle aanduidingen zijn weer zichtbaar op het display.

                                                    Verklaring Onstar; Geen
                                                    Ga maandag terug naar de Dealer.

                                                    #18343768
                                                    Ronny Roethof
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 April 2017

                                                      Ik heb op 6 mei 2017 mijn nieuwe Astra Sports Tourer opgehaald in Apeldoorn en vandaag, 19 dagen later… valt inene het scherm van mn infotainment uit..
                                                      Geen enkele knop reageert meer, stuurbediening doet niets meer, maar de laatste actieve zender hoor je nog wel.. het maakt niet uit wat ik probeer.. aan/uit zetten, etc..

                                                      Nee toch, nog geen 3 weken oude leasebak en nu al gezeik ?
                                                      Morgen bellen met Broekhuis Lelystad en zsm laten nakijken, ze gaan niet blij zijn met me, ben veeleisend :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.