Start Stop Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Start Stop Astra K

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354490
    trucker59
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2016

      Het startstopsysteem werkt niet meer door onvoldoende spanning in de AGM accu. Ook na een rit van 575 km geen startstopsysteem beschikbaar.

      Wie herkent dit ook en is er een oplossing voor. Dan bedoel ik niet de accu vervangen.

       

      Gr. Richard.

       

      #18354494
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Rijd je kleine stukjes met veel stroom verbruikers?…

        Probeer eens een afstand om deze accu..s  bij te laden

         

        Verder weet ik het niet… ik gebruik het nooit… ik weet ik ben  geen millieu voorbeeldje haha

         

        #18354495
        eppo61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2017

          575 km ritje lijkt me voldoende om de accu op te laden…… Er zijn echter wel nog andere randvoorwaarden voor S/S. Als ik de AC (CC) heb aan staan, gaat ie ook niet uit. Indien hij echter nu niet meer uitschakelt, terwijl dat onder identieke omstandigheden voorheen wel gebeurde, zou ik contact opnemen met de dealer.

          #18354497
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Ik heb wel getest af en toe maar ook met clime control en airco werkt het gewoon indien motor warm en niet alles op full speed… de ventilator end

            #18354626
            brutes2016
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 November 2016

              Hoi, Moet gewoon werken. Bij onze Astra K sep 2016, werkt het perfect. Auto wordt veel gebruikt met kleine stukjes.

              Je zet de versnelling in vrij stand voet van de rem af, en dan gaat ie naar rust modus. Mits de motor op de juiste temperatuur is. Airco etc blijft gewoon draaien (draait iets minder hard dat gaat automatisch). En als de “stop” te lang duurt gaat de motor weer aan.

               

               

              #18354801
              Mike Astra ST
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2016

                [quote quote=18354626]Hoi, Moet gewoon werken. Bij onze Astra K sep 2016, werkt het perfect. Auto wordt veel gebruikt met kleine stukjes. Je zet de versnelling in vrij stand voet van de rem af, en dan gaat ie naar rust modus. Mits de motor op de juiste temperatuur is. Airco etc blijft gewoon draaien (draait iets minder hard dat gaat automatisch). En als de “stop” te lang duurt gaat de motor weer aan.[/quote]

                 

                Hoeft niet eens in zijn vrij te zetten hoor. Gewoon je koppeling en de rempedaal ingedrukt houden en als alle voorwaarden opdat moment goed zijn werkt je start/stop systeem gewoon.

                #18354802
                suurtje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 September 2010

                  Ik heb juist het idee dat het start stop systeem z’n eigen leven lijdt. Vaak als ik afrem voor een kruising of een voorganger dan gooit ie de motor af. Daarom schakel ik dit gelijk uit na het starten bij de Opel dealer vragen of ze dit permanent uit kunnen schakelen maar ben bang van niet

                  #18354874
                  Mike Astra ST
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2016

                    Klopt, doet die van mij ook en uitprogrameren heb het ook gevraagd omdat in het begin de start/stop systeem niet goed kon functioneren vanwege een verkeerd aangesloten black-box :unsure:

                    #18512117
                    hans190
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 September 2011

                      vraag,ik heb een uit Duitsland geimporteerde Astra K uit 2015,die zou,volgens het kenteken,een start/stop systeem hebben,maar ik heb daar nooit iets van gemerkt,en als dat wel zo was,had ik het zsm uitgeschakeld.Nu moet ik binnenkort de accu vervangen,maar de garage heeft het over een AGM accu want de auto zou een s/s systeem aan boord hebben,zit er op het dashboard hiervoor een herkenbare knop,ik heb die in de handleiding gezocht,maat niet gevonden,terwijl andere autotypes vaak een herkenbare s/s knop op het dashboard hebben zitten,bedankt voor jullie reactie

                       

                      #18512346
                      Nick-GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @hans190

                        Bij de toerenteller staat auto stop tussen de 0 en 1. En er zit voor de pook een knop die hierop lijkt: @

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.