Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb vandaag het matje verwijderd en de plaat ook. op de wielophanging zit vooral oppervlakteroest met dank aan de dikkere plaat gelukkig. ik heb die plaat in de RX5 gezet en ga zo met karton in de weer om een mal te knippen voor de nieuwe plaat.
de huidige situatie:
tevens de dorpel in de rx5 gezet.
Die bovenste rotte plek in de voetenbak is wat erger dan alleen dat gat daar. Onder de motorkap zie je vooral wat
Er aan de hand is. Bovenop de kokerbalk bij het brandschot, daar komen iets van vijf platen bij elkaar, daar zit roest
Tussen de platen. Daar kun je niet bijkomen zonder hem heel ver te strippen. Ik zal vanavond even een foto postendat is wel een beter idee idd, maar dan wel de zwaardere combo banden eronder?
op de een of andere manier roept iedereen in mijn omgeving altijd maar dat we de oude opels gewoon weg moeten gooien, met het argument, BMW´s dat zijn pas auto´s. bullshit, als wij onze opeltjes behouden en onderhouden dan worden ze vanzelf geld waard. met dit topic kunnen we er onderling ook voor zorgen dat we zo goed en kwaad als het kan de auto´s ook kunnen behouden. ik moet zeggen, ik ben ook bij volvo actief en het vandalisme aan auto´s is bij opel veel hoger dan bij welk merk dan ook. net alsof opeltjes erom vragen ofzo. maar ik denk altijd maar zo, hoe harder men aan opel bashing doet, hoe meer ik me ervoor inzet om mijn kadettje te behouden. ook mijn dettje is gestolen geweest en als we op deze manier leden kunnen helpen is dat alleen maar mooi.
het lager is inmiddels afgesteld, ik heb ook nog naar de remmen gekeken maar dat is werkelijk om te huilen zo slecht. aan de linkerkant ging de trommel er met veel moeite van af om te ontdekken dat de remschoenen louter poeder waren geworden, tevens hele diepe groeven in de trommel en op de remschoenen. rechts kreeg ik de trommel er niet eens af.
ik heb besloten nu ik in een periode zit die precies valt tussen school en een eerste baan en dus bijna geen geld heb, om de kadett voorlopig te schorsen en met mijn volvo te rijden, dan is de kadett weer aan de beurt als er euro´s zijn. de volgende uitdaging steekt hierbij de kop op. de kadett mag niet rijden en mijn gratis opslag ligt in friesland. hier in leiden stallen betekent 80 euro per maand betalen voor een auto die anders misschien 15 euro p/m aan verzekering kost.
de vraag: weet iemand waar ik de kadett veilig en goedkoop kan stallen in of in de buurt van leiden, ik schat voor de duur van een maand of drie tot de reparatie´s en aangezien hij in de winter niet zo lekker rijd en oldtimer is een stalling voor de winter. hij moet in ieder geval van de openbare weg af binnen een maand
ik denk niet dat het een lambda sensor kan zijn, dr zit een 1.2 sc motortje met valstroomcarburateur, niks geen controlecomputer met sensors, cat heeft ie ook niet.
mijn kadettje is van 86 en heeft aan beide zijden spiegeld, echter, in de kofferbak trof ik een blindplaat aan voor de passagierzijde. dus het kan zijn dat ze die als optie hebben genomen.
hmm ik had wat gepost maar dat is blijkbaar niet aangekomen, als ik het lager wil opsluiten/aandraaien, dan moet ik aan de kroonmoer draaien?
ik denk dat ik toch maar nieuwe remcilinders probeer te ritselen want geklier met een oude remcilinder die je probeert te fixen heb ik al wat ervaring mee op een wartburg. wat een kloteklus was dat.
als ik pech heb dan moet in de volvo het differentieel uit elkaar, als ik geluk heb hoeft alleen de aandrijfas eraf.
de kadett heeft wel in de dorpel links een gaatje, dus die moet komend jaar gefixt worden. overigens heb ik volgens mij geen cat eronder hangen, tis een 1.2sc dus motorisch niet te slopen wat dat betreft.
de voorbanden zijn alleen aan de binnenkant afgesleten dus volgens mij staan de voorwielen niet helemaal goeddat is zeker zonde, jammer dat er weer en kadettje weg is. het valt me wel op dat negen van de tien keer dat een kadettje verongelukt het een getunede gsi is. en bijna altijd in friesland. dit geld ook voor de golf 2 trouwens. af en toe word ik wel eens ingehaald op die smalle tweebaanswegen door dat soort auto´s en het kan allemaal net.
in ieder geval een geluk dat de bestuurder niks heeft.
ik zie op die foto van je stuuras, dat de houder van het lager en de schakelaars scheef staat, mogelijk is je stuur ook nog krom of al vervangen, dit slopen ze door hard aan het stuur te trekken of een hefboom in het stuur te steken en dan die dikke pen te breken. heb ik ook nog plezier van gehad in mijn kadett.
1.2 motor is zeer betrouwbaar, daar ga je vele kilometers plezier aan beleven, niet de snelste en de sterkste, maar het werkt altijd.
nog een tip mocht je ergens in een stad parkeren, investeer in een startonderbreker en een stuurslot (autolok 2000) bijvoorbeeld, die kunnen ze niet openzagen namelijk. als ze die zien laten ze hem wel met rust. (hier in leiden moet je dit wel hebben op een kadett)
wat erg goed werkt om van die zwarte puntjes weg te halen (hars waarschijnlijk) is Diadeem allesreiniger van Procar. zo heb ik mijn kadett ook schoongekregen, op een andere manier ging het er gewoon niet af
1 mei 2011 om 10:14 In reactie op: weer en nieuwe aanwinst er bij te koop in onderderdelen. #17756582je kan dr ook een mad max project van maken, gedeukt en gebutst is hij toch al :)
maar serieus, zonde. zeker als je ziet hoe hij was
10 april 2011 om 21:16 In reactie op: Slecht Nieuws Gsi turbo in de brand gestoken Nu met FOTO #17852728dat is erg vervelend zeg, ik moet zeggen dat het wel lijkt alsof juist de kadett vaak het doelwit is van vernielingen en diefstal. hebben mensen dan echt zo’n hekel aan deze auto? als ik de mijne sta te wassen vraagt de hele buurt waarom, toch niks waard en niet interessant. kan je beter naar de sloop brengen. ik word dat soort dingen ook een beetje zat.
overigens, een uitgebrande auto weer opbouwen is het slechtste wat je ermee kunt doen, je veiligheid en kreukelzones onstaan doordat bij de fabricage het staal geperst en gevouwen wordt op een bepaalde manier, er zitten bepaalde spanningen in het materiaal die ervoor zorgen dat krachten worden opgevangen en afgevoerd door de carroserie en niet door jouzelf. een auto die in brand gestaan heeft is totaal spanningsloos gegloeid. dat betekend dat hij opvouwt als een blikje bij een aanrijding, ik zou zeker met zo’n sterke motor niet in een spanningsloze carroserie rijden, hij word waarschijnlijk daar alleen al krom van.
vergelijk het maar met het harden en ontlaten van metalen.
het is hard maar een andere carroserie is de enige optie die je hebt.
leuk bericht, sinds vandaag is mijn e kadett 1.2 sedan officieel oldtimer, ben ik erg blij mee want dat scheelt veel geld.
ik heb een keer een digidash van de sloop uit een kadettje gehaald en direct met stekkers en al afgeknipt. moet hem alleen nog ooit eens installeren maar ik heb nog geen pulsgever. weet ook nog niet echt of deze goed telt met de 1.2 motor. maar alles is pas te maken
mijn vader had een grijze driedeurs station met de 1.2 motor kenteken: NS-21-TY, helaas is die naar de sloop verdwenen. daarna had hij een bordeaux rode vijfdeurs station met een 1.6 motor kenteken: YH-47-PP, deze is ook naar de sloop gegaan nadat de motor ermee ophield.
ik heb wel gezocht naar een driedeurs station, maar heb toen een vijfdeurs sedan gekocht bij gebrej aan de stations.
ik kan er momenteel ook geen kopen omdat ik een nieuw project gekocht heb, het ombouwen van een volvo 740 naar een post apocalyptische mad max auto
ja, maar is het is de hele vatting, zijn die zo universeel dan?
ik ga morgenmiddag even kijken
ik heb ze in mijn kadett gewoon zitten, ik heb ze toen uit een 1,4 gehaald die op de sloop lag
wat er niet werkt is het relais wat vast zit, het kroonwiel trekt zich zeer langzaam terug en als hij warm is zit hij gewoon klem
dan zijn er in ieder geval voldoende onderdelen om de nog rijdende kadetten rijdend te houden laten we maar zeggen, maar idd wel zonde.
hallo Allemaal,
ik ben inmiddels zover dat ik nu wel tijd heb om aan de kadett te werken, ik ben vandaag naar de opel dealer geweest en ja hoor exact zoals ik verwachtte bij een bedrijf in dokkum, ze hebben weer eens niet wat ik nodig heb.
dus nogmaals: heeft iemand in de buurt van dokkum (of Morra) een startmotor van een 1.2 sc motor, ik wil het liefst een bosch en geen delco remy, die heb ik al en die is niet zo goed.
waar je ook naast roest goed op moet letten is hoe de motor zich gedraagt, ik ben er zelf ingetrapt een auto te kopen die 3 jaar had stilgestaan, dan heb je binnen de kortste keren geen koppakking meer (in mijn geval dan). dan ben je zo weer 500 euro verder. overigens rijd mijn kadett nu als een droom en vandaag weer een jaartej apk gekregen, komend jaar moeten echter de wielranden en de rechterdorpel gedaan worden, let dus zeker bij een kadett op roest. das in eerste instantie belangrijker dan de motor. met name de oude 1.2 sc motor is heel betrouwbaar.
waarom wil je een kadett op een bmw met golf 3 lampen laten lijken?
de laatste kadett combo die ik hen zien rijden was 4 jaar geleden in de buurt van dokkum, het zou met niets verbazen als die inmiddels op de sloop ligt, hij was toen als aardig roestig
-
AuteurBerichten