startmotor kadett 1.2 sc

Forumindex Forums Modellen Kadett startmotor kadett 1.2 sc

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209679
    Menerik
      Lid sinds:
      6 July 2008

      Hallo Allen,

      ik ben voor mijn kadettje op zoek naar een startmotor voor een 1.2 sc motor, ik heb momenteel een delco remy startmotor, maar het relais werkt niet goed meer en als hij warm is blijft hij hangen en kan dan dus niet starten, bij een koude start doe ie het wel, maar je hoort het kroonwiel heel langzaam terugtrekken van het vliegwiel af.

      nu is mijn vraag, heeft iemand voor deze motor een nieuwe of een gereviseerde startmotor van Bosch, ik wil absoluut geen goede gebruikte want ik ben het gezeur met moelijk starten kotsbeu.
      uiteraard voor een nette prijs natuurlijk

      de startmotor is vooral belangrijk omdat om de 3 a 4 maanden hij niet meer stationair kan lopen door troep in de tank, als ik dan de sproeiers even doorblaas is alles weer goed, maar op het moment dat hij iedere keer bij het stoplicht aflslaat en de startmotor werkt niet, dan sta je ineens vooraan in de file.

      #17480118
      vincent23
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2005

        doe je startmotor gewoon inruilen voor een gereviseerde.

        koste mij voor een 2.0 16 gsi rond de 100,- euro.

        dus ik neem aan dat het voor jouw 1.2 een stuk goed koper is.

        enne als je een gereviseerde neemt dan heb je gewoon garantie :)

        en voorwat die troep in je tank betreft…..

        haal je tank er is af en maak m schoon scheelt een hoop gedoe.

        suc6

        gr vincent.

        #17480119
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          Gaat het gewoon om een 12S motor die ook geleverd in de D kadett, zoja dan heb ik er nog wel 1… ohw wacht :’) ik lees net pas dat je geen goede gebruikte zoekt. sorry !

          #17480120
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            origineel gepost door GlennGSI
            Gaat het gewoon om een 12S motor die ook geleverd in de D kadett, zoja dan heb ik er nog wel 1… ohw wacht :’) ik lees net pas dat je geen goede gebruikte zoekt. sorry !

            De 1.2S in de Kadett-D is een 12ST bovennokker (ohc) toch??

            de 1.2 SC is een ondernokkertje (ohv / gietstalen cilinderkop).

            Willem

            #17480121
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              origineel gepost door wim-v6

              origineel gepost door GlennGSI
              Gaat het gewoon om een 12S motor die ook geleverd in de D kadett, zoja dan heb ik er nog wel 1… ohw wacht :’) ik lees net pas dat je geen goede gebruikte zoekt. sorry !

              De 1.2S in de Kadett-D is een 12ST bovennokker (ohc) toch??

              de 1.2 SC is een ondernokkertje (ohv / gietstalen cilinderkop).

              Willem

              Nope de 12S in de D is ook een onderliggende nokkenas ( OHV, overhead valves idd ) 60pk motortje…

              #17480122
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ow, dan zal ik hier wel allemaal vreemde eenden hebben gehad.

                heb ze namelijk alleen maar gehad met 12ST (op kenteken) met boven nokkertjes erin (van die olieboten)

                misshcien leeftijd afhankelijk, namelijk alleen aan de facelift modellen liggen sleutelen met dit type motoren.

                heb ze wel met een 12NC gehad, das wel een ondernokker

                Willem

                #17480123
                GlennGSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2007

                  origineel gepost door wim-v6
                  ow, dan zal ik hier wel allemaal vreemde eenden hebben gehad.

                  heb ze namelijk alleen maar gehad met 12ST (op kenteken) met boven nokkertjes erin (van die olieboten)

                  misshcien leeftijd afhankelijk, namelijk alleen aan de facelift modellen liggen sleutelen met dit type motoren.

                  heb ze wel met een 12NC gehad, das wel een ondernokker

                  Willem

                  De 12NC is idd ook een ondernokker 40kw als ik me niet vergis. Ik heb een D kadett uit 83 en 84 allebij origineel 12Sjes en allebij ondernokkers :P misschien waren die Dtjes die jij hebt gehad ooit al es voorzien van een ander torretje

                  #17480124
                  Menerik
                    Lid sinds:
                    6 July 2008

                    hallo Allemaal,

                    ik ben inmiddels zover dat ik nu wel tijd heb om aan de kadett te werken, ik ben vandaag naar de opel dealer geweest en ja hoor exact zoals ik verwachtte bij een bedrijf in dokkum, ze hebben weer eens niet wat ik nodig heb.

                    dus nogmaals: heeft iemand in de buurt van dokkum (of Morra) een startmotor van een 1.2 sc motor, ik wil het liefst een bosch en geen delco remy, die heb ik al en die is niet zo goed.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.