Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zijn de dieselmotoren inderdaad afkomstig van Fiat en ook verkrijgbaar in andere producten uit de Fiat stal.
Sent using Tapatalk HD
31 augustus 2012 om 08:48 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979787Dit is het nummer waaronder dit probleem bekend is bij Opel.
@nicocorsa wrote:
hallo even vertraging maar heb de fout code tsb melding
tsb 2692
voorwielophanging trilling
is voor insignia’s vanaf 2009
klacht is lichte trillingen van 110-140 km/h
oorzaak opeenstappeling van tolerantiesoplossing vervang de achterste ophangings bussen van de voorste voorwielophanging.
de specifieke nr’s staan er ook bij maar dat is voertuig verschillende
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@opelde wrote:
Hoe is het met de wielophanging afgelopen?
Heb ook al 2 maal de melding “service wielophanging” in display gehad, en dit met al 5.000 km op de teller.Opelde
En vandaag zegt mijn vrouw dat ze precies dezelfde melding heeft gekregen in het display. Even in de gaten houden.
Sent using Tapatalk HD
Hpp, ik heb dezelfde optie en bij mij werkt hij probleemloos. Als de kinderen soms voor het parkeren per ongeluk de gordel afdoen, dan begint hij te piepen of als ik begin te rijden en ze hebben de gordel niet om, dan piept het systeem ook naar behoren.
De werking zoals jij aangeeft komt bij mij niet bekend voor.
@Hans,dit is een optie icm de zijairbags achterin.Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
25 augustus 2012 om 09:06 In reactie op: Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! ) #17879360Gisteren mijn auto opgehaald bij de dealer. Ze hebben drie zaken gedaan:
– nieuwste motormanagement software geïnstalleerd
– uitlijnen
– software update van de airco. Ik had er niet eerder opgelet, maar bij mij blies de airco bij 18 graden hard en heel koude lucht en bij 19 graden zacht en warmere lucht. Nu is de overgang tussen 18 en 19 graden veel geleidelijker en aangenaam. De software update doet zo op het eerste gezicht dus perfect zijn werk!Sent using Tapatalk HD
Opelde,
Ik heb geen oplossing voor het geluid, maar voor de melding dat hij je usb apparaat niet herkent: gewoon sticky eruit halen en er weer in stoppen lost het probleem op. Is mij misschien ook een keer of twee gebeurt, maar zie ik niet echt als probleem.
Succes!
Sent using Tapatalk HD
20 juli 2012 om 20:45 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979785Vandaag mijn auto opgehaald nadat ik hem weggebracht had voor het onbalans probleem. De auto was bij de onderhoudsbeurt uitgebalanceerd, maar dat lostte het probleem niet op. Nadat een monteur met mij meereed gaf hij aan dat inderdaad de bussen vervangen moesten worden onder het eerder genoemde tsb-nummer. Nu is het probleem van de trilling VOLLEDIG weg! De auto rijdt geweldig! Het probleem is bekend en er is een oplossing. Tip: laat een monteur meerijden om het probleem te ervaren en geef vooral aan dat als de bussen zijn vervangen ze ook een proefrit moeten doen om te checken of het probleem echt is verholpen.
Sent using Tapatalk HD
Jan350,
Daar worden we vrolijk! Dealers waarbij goed klantcontact en klantvriendelijkheid centraal staat en helemaal als het tegen een goede prijs is, zijn helaas meer uitzondering dan regel. Daar moeten we dus zuinig op zijn ;-). En van genieten, hahahahahahaha!
Sent using Tapatalk HD
Volgens mij kan dit ook niet. Misschien helpt het als je een telefoon uitschakelt en doorschakelt. Het Blue&Me systeem op mijn Alfa 159 die ik voor de Insignia had as hierin veel beter. Maar ja, dat is dan ook Windows LOL!
Sent using Tapatalk HD
John,
Stuur me even een pm met je emailadres. Ik moet hem nog mailen, dus dan kan ik net zo goed twee afzenders tegelijk opnemen ;-).
Sent using Tapatalk HD
24 mei 2012 om 18:52 In reactie op: verbruik 2.0 CDTi ecoFLEX Start/Stop 6-bak 96kW (130pk) #18012097Mijn maximale actieradius tot nu toe was 1250 kilometer op een tank. En daarna ging er 67 liter in. Dat is volgens mij 5,36 liter op 100 km.
Vorige week ben ik naar Berlijn geknald en terug: 1050 km op een tank. Veel Autobahn kilometers icm met werkverkeer en ook de regelmatige stau. Daarna ging er 66 liter in. Dat is volgens mij 6,3 liter op 100 km.
Ik heb een SportsTourer 160pk diesel met Start/Stop.
Sent using Tapatalk HD
Jos,
Ik heb je een pm gestuurd.
Gr,
Melgi
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Relfie, wat een goed begin! Mooi om te horen dat de overstap zo bevalt! Ik ben zelf overgestapt van een Alfa 159 SW naar de Insignia ST en ben nog elke kilometer super blij met de Insignia. Niet dat ik de 159 niet goed vond (sublieme auto), maar ik heb in ieder geval geen spijt van de overstap.
Ik ga volgende week naar Berlijn, dus ik kan voor het eerst de Insignia goed uitlaten!
Heel veel veilige kilometers met de BiTurbo en zoals velen al aangeven: foto’s!
Sent using Tapatalk HD
Misschien kun je die vraag aan GM-Tuningparts (Eugene) stellen. Hij verkoopt namelijk ook allemaal lampjes etc. Ik heb laatst ook bij hem led kentekenverlichting en blauwe bochtverlichting gekocht.
Sent using Tapatalk HD
@mr.slowmo wrote:
Ik heb inderdaad navigatie in de Cosmo uitvoering, de Navi900 op SD
Dan kun je het zeker instellen. Gewoon in het configuratie menu Voertuiginstellingen->Vergrendeling->Automatische vergrendeling->Ja.
Volgens mij, succes!
Sent using Tapatalk HD
@mr.slowmo wrote:
Trotse eigenaar van een nieuwe Insignia Sports Tourer 1.4T start-stop Cosmo uitvoering in een Maghony kleurtje.
Wel even wennen aan de benzine motor als je van een Vectra 1.9Diesel met 150pk komt… maar dat heeft zijn tijd nodig.Ben al bezig geweest met de config maar kan 2 interessante settings niet vinden:
1. Spiegels inklappen bij het sluiten van de auto via de afstandsbediening. Staat op pag. 110 Spiegels in bij vergr. Op afst.
2. Automatisch vergrendelen van de deuren wanneer je start met rijden Staat op pag. 111
Beide lijken me best handing, maar ik kan ze nergens vinden op de display. Iemand een idee?Slowmo (coole nickname ),
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe bolide. Vwb je vragen:
1). Dit is volgens mij niet meer beschikbaar of alleen icm lederen bekleding, elektrische stoelverstelling en geheugen.
2). Dit kun je gewoon instellen in het menu bij Voertuiginstellingen. Is volgens mij standaard (bij elke combi van radio/navigatie), maar weet het niet zeker. Heb jij navigatie in je auto?Sent using Tapatalk HD
Eugene,
Ziet er erg gaaf uit! Ik wilde ook wel zo’n sportstuur. Maar ja, ik heb een lease auto
Sent using Tapatalk HD
Jeetje! Ik hoop niet dat dit komt door die flitspalen update? Ik begrijp het niet, bij mij werkt het wel goed. Zijn er anderen die de poi’s hebben ingelezen en wel geluid hebben?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@j.van.de.brink wrote:
Bedankt het werkt ik zie de flitspalen alleen een geluid komt er niet bij, maar ik zie ze in ieder geval. :D
Dat is gek, want bij GM-Tuningparts werken de POI’s ook goed, maar hij krijgt ook geen geluid. Bij mij juist wel met geluid! Iemand misschien een tip hoe het geluid werkend te krijgen?
Sent using Tapatalk HD
@steffiem wrote:
@mist59 wrote:
AI AI dat werkt niet (file is leeg) ! nieuw adres : http://www.2shared.com/file/jjMWTlb7/Bezienswaardigheid_12.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Sorry hiervoor.Deze ‘link’ werkt volgens mij ook niet… valt niet te downloaden
Heb zelf ook wat zitten knippen/plakken, deze versie is met trajectcontroles. Melding bij flitspaal: Let op! Flitspaal / Melding bij trajectcontrole: Begin Trajectcontrole en Einde Trajectcontrole. Vandaag getest, werkt perfekt!
Met de beschrijving van Melgi helemaal top zo! (met camera icoontje).
J.v.brink,
Bijgevoegd vind je een bestand waarin de drie eerder genoemde bestanden zijn samengevoegd tot 1 bestand.
Sent using Tapatalk HD
@Corsaliefhebber wrote:
:jerry :jerry
Goed, we kunnen nu dus starten en sturen. Dan komen we bij een iets moeilijker onderdeel,
namelijk het rijden. Dit kunnen we onderverdelen in: (1) het wegrijden en (2) het doorrijden.
We beginnen met (1).(1) Het wegrijden:
U zit in de auto. De motor draait. U heeft het stuur stevig vast. Nu tilt u de rechtervoet iets op en beweegt hem tastend naar voren, terwijl u door de voorruit over de motorkap heen in de verte kijkt. U tast net zolang tot u drie pedalen voelt. U zet uw voet stevig op het rechterpedaal en drukt dat tot de bodem in. Het geluid van de motor verandert hierdoor van toonhoogte. Dat is goed, want dat moet. De brullende motor duidt erop dat u gas gegeven heeft, zoals dat in vaktermen heet. Het rechterpedaal heet dan ook het gaspedaal. Nu zet u uw linkervoet op het linkerpedaal. Dit is de koppeling. Behalve als u in een auto met automatische versnellingsbak zit, dan is het de rem. En dan is de kans ook groot dat de wagen vooruitgestoven is en u inmiddels de grootste moeite heeft om op de weg te blijven, aangezien u nog steeds uw rechterpedaal tot de bodem ingedrukt houdt, tenzij u natuurlijk alweer iets geraakt heeft.Voor de anderen is het de koppeling. Die drukken we ook tot de bodem in. Nu komt er een gevaarlijk onderdeel: u moet een hand van het stuur halen en hiermee de versnellingspook vastpakken. Dat is dat ding rechts van u, met die H-vorm erop getekend en die cijfertjes erop. Linkshandigen zijn hier enigszins in het nadeel, maar na enig oefenen zullen zij spoedig in staat zijn ver genoeg over te hellen om te kunnen schakelen zonder in de knoop te raken. De rechterhand, die nog steeds het stuur vasthoudt, zit hen hierbij wel een beetje in de weg, maar het is onverstandig dan maar beide handen van het stuur te nemen, vooral onder het rijden, en dan met name in bochten. Helaas zijn er nog geen auto’s speciaal voor linkshandigen ontwikkeld, maar er gaan geruchten dat er in het laboratorium van de Universiteit van Milwaukee (USA) op dit gebied grote vorderingen zijn gemaakt, met een bewonderenswaardig gering verlies aan proefdieren.
We staan nu met loeiende motor klaar om weg te rijden. U beweegt de pook zover mogelijk naar links en duwt hem naar voren. De wagen staat nu hopelijk in zijn één. Tenzij hij in zijn achteruit staat, maar dat merkt u vanzelf. U tilt langzaam de linkervoet op. Als u de voet hoog genoeg opgetild heeft, zal de wagen beginnen te rijden. Aangezien u de andere voet nog steeds op het gas heeft, moet u goed sturen. Hiervoor heeft u, vooral in het begin, beide handen nodig. Om te oefenen rijdt u een parcours met zoveel mogelijk bochten erin, bijvoorbeeld tien keer om het huis, of een slalom door het bos. Als u het gevoel heeft dat het goed gaat, laat u met een hand het stuur los. U herhaalt het parcours terwijl u met een hand stuurt. U blijft gas geven, er is geen enkele reden om dat niet te doen. Nu kunt u proberen ook de andere hand van het stuur te nemen en het parcours met losse handen nog een keer te rijden. Verstandig is dit niet.Nu gaan we iets spannends doen: we gaan schakelen onder het rijden. U pakt de pook vast, drukt met de linkervoet de koppeling tot op de vloer en hoort hoe de motor begint te gieren. Snel trekt u de pook naar achter en laat de koppeling los. Dit oefent u tot het soepel gaat. De derde versnelling is nu makkelijk te vinden (pook rechts naar voren) en de vierde ook (pook rechts naar achteren). De plattegrond staat er ook niet voor niets opgetekend, bestudeert u die dus. Dat kunt u misschien het beste doen voor u wegrijdt, zodat u tijdens het rijden op de weg kunt blijven kijken. Dat komt het weloverwogen sturen ten goede. En onthoudt: hoe harder u rijdt, des te beter moet u sturen. Dit vergt enige training. Ons uiteindelijke doel is elke bocht met topsnelheid te kunnen nemen, zodat wij ook wanneer wij op koopavond door het voetgangersgebied rijden niet hoeven af te remmen.
Wij hebben per slot van rekening de auto aangeschaft om ons snel van A naar B te begeven, anders hadden we verdorie ook wel kunnen blijven fietsen.
:jerry :jerry
Ik pis in mijn broek van het lachen! Ik kom niet meer bij! Deze post is EPIC!
Sent using Tapatalk HD
Richieee,
Dat zou bij de Insignia ook zo moeten werken. Per sleutel worden de voorkeuren onthouden. Staat ook in de handleiding. Ik heb zelf geen elektrische stoelen, maar misschien dat iemand anders bovenstaande kan bevestigen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
@steffiem wrote:
Ik had foto’s alleen in de root gezet en dat werkte prima.
Steffiem, dan is dat in ieder geval de oplossing.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Hebben jullie de foto’s in een directory genaamd FOTOS geplaatst? Ik zag dat ik op mijn USB-stick de foto’s zowel in de root als in de directory FOTOS heb staan. Weet alleen niet meer welke methode nou werkt.
Jongens,
Let wel even op als je door Frankrijk rijdt met navigatie die flitslocaties aangeeft. Je kunt een boete krijgen van €1500,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (geen grap). Het europese commissie (geloof ik) gaat nu onderzoeken of dit uberhaupt mag en niet tegen europese regels is.
Sent using Tapatalk HD
-
AuteurBerichten