Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Auke,
Ja, dit heb ik ook gemerkt bij mijn 1.4T. Het leek een beetje op een naaimachine motertje ;) echter ik denk na ongeveer 8 a 10 duizend kilometer niet meer gehoord.
Flink doorrijden dus :D@inzichtnieja wrote:
Op veler verzoek nog 1 keer de laatste versie van de poi’s: http://www.filedropper.com/mypois
Nog even een update over mijn ervaring met de np aankondiger: werkt eigenlijk prima. Ik heb gemerkt dat de waarschuwer niet werkt bij een aantal palen (bv 1 op de A9). Dit komt echter niet door de navi maar door het bronbestand. De coördinaten zijn in een aantal gevallen niet helemaal accuraat. Ik hoop dat flitsservice.nl op korte termijn de poi’s gaat aanbieden.
Hallo Inzichtnieja,
Allereerst mijn dank voor jouw draadje over de de flitspalen op Navi 900.
Ik kon myPIOs gelijk laden, en kwam ook tot de ondekking dat er op de A9 een flitspaal wordt aangegeven die er al 2 jaar weg is uit de middenberm en verplaatst is naar de rechterkant van de snelweg.
Omdat ik daar elke dag rijd, heb ik dit probleem alsvolgt opgelost:
POI zakelijk1 bestand geopend met Kladblok en gezocht naar de flitspalen op de A9.
Vervolgens de coordinaten omgedraaid ingevuld op Google maps en de flitspaal van middenberm naar rechterberm verplaatst door de coordinaten te veranderen en uit te lezen. Vervolgens weer omgedraaid en weer ingevoerd in POI zakelijk 1.
Werkt Perfect :thumb
Hierbij de gewijzigde coordinaten: 4.84250, 52.30472, “A9”, “[NH][AMSTELVEEN-003]A9”
Tja met vereende krachten kunnen de Insignia rijders de Nederlandse veldwachters net te slim af zijn ;)
Ik ben trouwens ook benieuwd welke flitspalen er nog meer niet werken.
Groet, Martin.Bedankt mensen, ik zal zwaaien naar jullie in al die Insignia’s die ik tegenkom op de weg ;)
Nog even voor de duidelijkheid, een 1.4T moter levert “ongechipt” 140 PK. Een “gechipte” versie levert 170PK.
Mijn Insignia is ongechipt.Greetz,
13 november 2011 om 18:46 In reactie op: Insignia voor moeder de vrouw (Eindelijk met foto’s) #17940096Hoi El Warrior,
Proficiat, en geniet ervan. Laat ook ons even meegenieten met :kewlpicsVeel schadevrije en comfortabele kilometers gewenst.
@D-Funk wrote:
Geweldige wagen! Onlangs heb ik ook even in een 1.4T mogen sturen. Rijd boven verwachting goed!
Kan ik alleen maar onderschrijven. :D
Ook gebruik ik het start/stop systeem nu wat vaker, maar alleen als de moter op temperatuur is. De moter slaat af als de versnelling in z’n vrij gezet wordt en de koppeling losgelaten wordt. Alle andere funkties zoals verlichting, ventilatie blijven aan. Als de koppeling ingetrapt wordt start de moter weer.
Dit geeft volgens het informatie display een benzine besparing van 0,8 liter/uur. :agent
Ja, je moet wat over hebben voor het milieu ;)En, is dit probleem al opgelost?
Mijn vrouw wist dit ook één maal voor elkaar te krijgen ;) ikzelf heb er tot opheden nooit last van gehad.
Indien dit blijvend is toch even langs de dealer rijden.Nu al dik 2000 km op de teller en dik tevreden. Gemiddeld verbruik 7,3 liter/100km, wat ik best goed vindt voor een auto van dit formaat en moter inhoud.
Ik heb wel een beetje moeite met de precise besturing op de snelweg. Het lijkt alsof het millimeter werk is met het stuur om hem op snelheid rechtdoor te laten rijden.
Hierbij nog de beloofde plaatjes:
21 oktober 2011 om 07:32 In reactie op: Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu #17928806Hallo Robinsoe, Jaaaaa, dat is het :thumb
Net nog even geprobeerd, auto gestart en hopla, het hele menu is weer terug :D Waar zouden we zijn zonder dit forum :D
Ik had vannochtend de Opel dealer al gebeld en het verhaal gedaan en werd uitgenodigd om maandag de software te laten corrigeren.
Is niet meer nodig lijkt mij, hoewel SAP telefoon connectie niet zichtbaar is in het menu. Misschien dan toch een telefoonhouder nemen?20 oktober 2011 om 19:00 In reactie op: Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu #17928803Nog even ter aanvulling; Ik stond vanavond een uur stil bij Amstelveen, dus nog even in de config settings gekeken.
Ik mis in de comfort instelling zo beetje alles zoals spiegels inklappen bij sluiten met afstandsbediening, uitstap stand van de bestuurdersstoel en nog een hele reeks andere zaken die er eerst wel inzatten. De spiegels klappen ook niet meer in.
Morgen maar weer eens koffie drinken bij de Opel dealer :???:20 oktober 2011 om 15:41 In reactie op: Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu #17928802Ik ben vandaag bij de Opel dealer geweest.
De eindconclusie van het verhaal: de setting “apparaat met SIM toegang (SAP) toevoegen” is alleen zichtbaar indien een speciale telefoon houder gebruikt wordt.
Ik heb zelf twijfels hierover als ik op pagina 128 van het infotainment manual lees “Let op, de mobiele telfoon moet geactiveerd zijn voor bluetooth en op zichtbaar ingesteld staan”. Hieruit begrijp ik dat het hier toch een bluetooth verbinding betrefd. Waarom moet de telefoon in een houder? Ja misschien om op te laden, misschien ook voor SAP? Ik weet het niet. :???:19 oktober 2011 om 10:56 In reactie op: Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu #17928799Hallo Mohammed,
Ik heb contact gehad hierover met Opel Assistance en GM hoofdkantoor in Breda.
Ze hebben er notitie van genomen, maar hebben geen kant en klare oplossing op dit moment.
Ik ben doorverwezen naar een Opel dealer, welke ik dan ook één dezer dagen met een bezoek ga verblijden :wink:Ik heb nog even gekeken naar de telefoon koppeling. In eerste instantie de telefoon gekoppeld met de Handsfree koppel mogelijkheid.
De telefoonlijsten bleven toen leeg. Bij deze eerste keer koppelen was er in het config menu de mogelijkheid om te koppelen met Sim Acces Protocol (SAP). Echter dit is uit het menu verdwenen. Ik heb een setting reset gedaan, het telefoon toestel uit de lijst gehaald, maar de SAP koppelings mogelijkheid blijft ontbreken.
Heeft iemand dezelfde ervaring met de DV900?
Nou weet ik van mezelf dat ik vrij onhandig ben met PC’s, maar hoe voeg ik op dit forum wat foto’s toe? :-?@Melgi wrote:
Martin85, gefeliciteerd met je auto! Ik heb met mijn Galaxy SII exact hetzelfde probleem. bluetooth koppeling gaat perfect, contacten worden gekopieerd (althans, ik krijg de vraag dit te bevestigen), maar vervolgens bij voicedialing krijg ik de melding lijsten leeg. Ik las in de handleiding dat je de telefoon op twee manieren kunt koppelen: handsfree-modus en SIM access profile modus. Die laatste moet ii nog proberen. En volgens mij zijn de inklapbare spiegels alleen in te stellen op Insignia’s met elektrische stoelverstelling met geheugen (optie die ik niet heb). Ik kan de betreffende optie nergens in het instellingenmenu vinden.
Hallo Melgi,
Ja de SIM acces profile modus heb ik nog niet geprobeerd, ik moet er nog even voor gaan zitten met het manual om op deze manier te koppelen. Zoals beschreven klappen de spiegels in, als de sluiten knop op de afstands bediening ingedrukt gehouden wordt.
Astraman, In z’n 6 met 2000 toeren 100km per uur, ik denk dat de turbo druk bij dit toerental net begint op te bouwen. Het duurt dan wat langer voordat het sneller gaat. De 6e is toch een echte “overdrive”. Ter informatie, een Opel dealer wist mij te vertellen dat ze de 1.4T al “gechipt” hadden en er nu 170PK uitkomt.
Ik vindt deze Insignia echt heel comfortabel rijden, volgens mij “de beste auto die ze ooit gebouwt hebben” :thumbInmiddels heb ik er een paar honderd kilometer opzitten en heb ik wat meer feeling met de Insignia.
Mijn vorige auto was een Suzuki Grand Vitara 2.0 . Deze blonk niet uit in koppel en moter vemogen.
De 1.4 Turbo overklast deze Vitara op alle fronten. Het motervermogen is ruim voldoende om vlot weg te rijden, echter het toerental moet wel boven de 2000 toeren gehouden worden. Ik merk niets van schokkerig in komen van de turbo, zoals hier op het forum wordt vermeld voor de 1.6T. Geen fluitende turbo te horen. Zoals eerder vermeld 100Km/uur in de 6e met 2000 toeren, heerlijk rustig.
Genieten dus van het Infinity sound system. Het zal aan mij liggen maar dit klinkt voor CD weergave fantastisch. Het fluctueren van volume (nog) niet waargenomen. De radio ontvangst in kwalitatief minder dan de CD weergave maar dat is ook zo met een 2K receiver.
Het AFL systeem werkt fantastisch.De koplampen sturen netjes mee in de bochten en houden het verticaal prima onder controle.
De stoelen zitten prima. Ik heb even de uitstap setting in config aangezet om het uitstappen te vergemakkelijken maar dan wordt de stoel wel heel erg ver naar achteren gezet. Het was even zoeken naar het inklappen van de buitenspiegels bij het sluiten van de deuren met de afstandsbediening , maar dit werkt als je de sluiten knop ingedrukt houd.
Ook de Samsung Galaxy SII gekoppeld met bluetooth en je kunt voice controlled een nummer kiezen.
Helaas het telefoonboek blijft tot op heden leeg, daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen.
De foto’s hebben julie nog te goed, maar het is de laatste dagen geen lekker weer geweest om een paar mooie plaatjes te maken. -
AuteurBerichten