Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu

Forumindex Forums Modellen Insignia Telefoon koppelen met Sim Access Protocol ipv Handsfree modu

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242286
    Melgi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 July 2011

      Allen,

      Zowel Martin85 als ik hebben het probleem dat we onze telefoon niet kunnen koppelen via Sim Access Profiel over Bluetooth. In eerste instantie had Martin85 wel de optie om hiervoor te kiezen, maar deze optie lijkt te zijn verdwenen. Wij denken dat we door gebruik te maken van het SAP profiel wel onze contacten kunnen bellen met de voice functie.

      Weet iemand hoe je het SAP profiel weer beschikbaar krijgt in het DVD900 systeem?

      Gr,

      Mohammed

      #17928799
      Martin85
        Lid sinds:
        7 October 2011

        Hallo Mohammed,
        Ik heb contact gehad hierover met Opel Assistance en GM hoofdkantoor in Breda.
        Ze hebben er notitie van genomen, maar hebben geen kant en klare oplossing op dit moment.
        Ik ben doorverwezen naar een Opel dealer, welke ik dan ook één dezer dagen met een bezoek ga verblijden :wink:

        #17928800
        Melgi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 July 2011

          @Martin85 wrote:

          Hallo Mohammed,
          Ik heb contact gehad hierover met Opel Assistance en GM hoofdkantoor in Breda.
          Ze hebben er notitie van genomen, maar hebben geen kant en klare oplossing op dit moment.
          Ik ben doorverwezen naar een Opel dealer, welke ik dan ook één dezer dagen met een bezoek ga verblijden :wink:

          Martin,

          Bedankt voor je reactie! Als je meer weet, dan deel ik graag mee in jouw kennis!

          #17928801
          robinsoe
            Lid sinds:
            20 May 2011

            Ik heb er helaas ook last van. Bij mij heb ik zelfs de keuze voor SAP niet eens in beeld gekregen toen ik de telefoon wilde koppelen.

            En ontkoppelen en weer opnieuw toevoegen heeft ook bij mij niet tot resultaat geleid. Fijn dat Martin85 de opel assistance al heeft gebeld :thumb !!!

            #17928802
            Martin85
              Lid sinds:
              7 October 2011

              Ik ben vandaag bij de Opel dealer geweest.
              De eindconclusie van het verhaal: de setting “apparaat met SIM toegang (SAP) toevoegen” is alleen zichtbaar indien een speciale telefoon houder gebruikt wordt.
              Ik heb zelf twijfels hierover als ik op pagina 128 van het infotainment manual lees “Let op, de mobiele telfoon moet geactiveerd zijn voor bluetooth en op zichtbaar ingesteld staan”. Hieruit begrijp ik dat het hier toch een bluetooth verbinding betrefd. Waarom moet de telefoon in een houder? Ja misschien om op te laden, misschien ook voor SAP? Ik weet het niet. :???:

              #17928803
              Martin85
                Lid sinds:
                7 October 2011

                Nog even ter aanvulling; Ik stond vanavond een uur stil bij Amstelveen, dus nog even in de config settings gekeken.
                Ik mis in de comfort instelling zo beetje alles zoals spiegels inklappen bij sluiten met afstandsbediening, uitstap stand van de bestuurdersstoel en nog een hele reeks andere zaken die er eerst wel inzatten. De spiegels klappen ook niet meer in.
                Morgen maar weer eens koffie drinken bij de Opel dealer :???:

                #17928804
                Melgi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 July 2011

                  Martin85, merci voor de reactie! Vwb de opties die je mist: de meesten zijn alleen beschikbaar icm elektrisch verstelbare stoelen. Heb jij die? Ik kan bijvoorbeeld ook niet instellen dat ik mijn spiegels laat inklappen bij het op slot doen van de deuren. Ik heb zelf geen elektrische stoelverstelling.

                  #17928805
                  robinsoe
                    Lid sinds:
                    20 May 2011

                    @Martin85 wrote:

                    Nog even ter aanvulling; Ik stond vanavond een uur stil bij Amstelveen, dus nog even in de config settings gekeken.
                    Ik mis in de comfort instelling zo beetje alles zoals spiegels inklappen bij sluiten met afstandsbediening, uitstap stand van de bestuurdersstoel en nog een hele reeks andere zaken die er eerst wel inzatten. De spiegels klappen ook niet meer in.
                    Morgen maar weer eens koffie drinken bij de Opel dealer :???:

                    Een aantal van die settings zijn alleen toegankelijk als je daadwerkelijk stil staat met een draaiende motor. Ik schrok eerder deze week even toen ik de wagen geparkeerd had en het karige menu voor me zag. De auto gestart, en hopla, daar was de rest van het menu. Wellicht dat het bij jou ook de oplossing is?

                    #17928806
                    Martin85
                      Lid sinds:
                      7 October 2011

                      Hallo Robinsoe, Jaaaaa, dat is het :thumb
                      Net nog even geprobeerd, auto gestart en hopla, het hele menu is weer terug :D Waar zouden we zijn zonder dit forum :D
                      Ik had vannochtend de Opel dealer al gebeld en het verhaal gedaan en werd uitgenodigd om maandag de software te laten corrigeren.
                      Is niet meer nodig lijkt mij, hoewel SAP telefoon connectie niet zichtbaar is in het menu. Misschien dan toch een telefoonhouder nemen?

                      #17928807
                      robinsoe
                        Lid sinds:
                        20 May 2011

                        Met mijn iPhone 3gs is het wel mogelijk om via het centrale scherm mijn telefoonboek te bekijken. Da’s voor mij het belangrijkste dus die SAP-koppeling is voor mij niet zo super urgent.

                        Sterker nog, volgens mij ondersteunt de telefoon zelf geeneens SAP! Voorals nog laat ik het dus gewoon bij de handsfree modus.

                        #17928808
                        Melgi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 July 2011

                          @robinsoe: ook met handsfree modus kun je gewoon je adresboek benaderen. Dat kan ik ook met mijn SII. Het punt ligt hem juist dat je niet de voice commando’s kunt gebruiken op je telefoonboek. De auto zegt telkens ‘lijsten zijn leeg’, terwijl hij wel mijn telefoonboek herkent.

                          #17928809
                          RichyK
                            Lid sinds:
                            10 September 2011

                            Het betreft inderdaad een instelling in je telefoon. Ik heb een HTC Desire S en toen ik de auto net had was het telefoonboek leeg. Ik heb wat zitten klooien in de BT-instellingen van de telefoon en nu is gewoon het hele telefoonboek geladen :thumb

                            #17928810
                            Melgi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 July 2011

                              RichyK, wat heb je gewijzigd aan je BT-instellingen?

                              #17928811
                              Vincent1978
                                Lid sinds:
                                2 April 2014

                                Weet iemand of er hier intussen al een oplossing voor gevonden is? Ikzelf ben sinds een week of twee in bezit van de Navi 900 en kan ook enkel mijn mobieltje handsfree koppelen. Ik mis in het menu de optie SAP. Iemand enig idee?

                                #17928812
                                twan73
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2014

                                  @Vincent1978 wrote:

                                  Weet iemand of er hier intussen al een oplossing voor gevonden is? Ikzelf ben sinds een week of twee in bezit van de Navi 900 en kan ook enkel mijn mobieltje handsfree koppelen. Ik mis in het menu de optie SAP. Iemand enig idee?

                                  Heb net mijn mobie gekoppelt aan het systeem.
                                  Ga naar instellingen van de telefoon.
                                  Dan delen van bestanden aanzetten / bluetooth aan zetten
                                  telefoon selecteren in de auto en laten zoeken naar je adresboek.

                                  de volgende keer hoef je allen je bluetooth aan te zetten nummers enz herkent hij dan

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.