Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik wil je niet ontmoedigen, maar gates is ook niet heilig.
Misschien is het een bepaalde serie geweest, maar deze gates slang is 2/3 jaar geleden vervangen en nu gewoon zo poreus als een spons. (deze zat gemonteerd in de retourzijde en niet eens de drukzijde)
Ik heb het al vaker gehoord van collega bedrijven hier in de buurt…heb ondertussen weer slangen van gates maar dan een andere rol..Ik blijf ze elk jaar goed in de gaten houden.
Hier nog een paar die er last van hadden
@Werner76 wrote:
De mijne na 5 jaar stil staan ook weer eens voor de dag gehaald. Hij is goed bewaard gebleven ;)
Hey gaaf om te zien dat hij weer de weg op kan!
Ben toendertijd nog eens bij je geweest, iets met je distributie meen ik.
Netjes hoor! Hoe ga je de afdichting van de olie aanzuighuis realiseren?
16 oktober 2012 om 14:13 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880886En kenne we je al feliciteren? :vertag
3 oktober 2012 om 10:39 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880964@mr-turbo wrote:
combinatie vliegwiel / plaat moet je het idd in zoeken.
meestal als je het vliegwiel ff laat vlakken is het weg…
Het schijnt oa te komen doordat er (ge)harde stukken zijn ontstaan op je wrijvingsvlak van je vliegwiel, daardoor stuitert de plaat onder bepaalde omstandighedenIk heb wel gemerkt dat bepaalde combinaties het kunnen versterken, zoals soepele motorrubbers , warme motor , korte overbrenging
Wat je kan doen, is ipv in z’n eerste versnelling optrekken, z’n 2 eens een tijdje gebruiken
kan ie makkelijk hebben, zeker met een 3.0, goede kans dat het dan een tijdje weg isWeet je wat het rare is, dat er een kans is dat met een andere bestuurder het niet of iig veel minder voorkomt :hmmz
Het kan goed zijn dat je NIETS ziet en meet aan het wrijvingsvlak van je vliegwiel, maar pas als ie warm wordt je het kunt meten omdat ie niet mooi gelijkmatig uitzetSorry, had even vergeten te vermelden dat het om de v8 ging,
Het (stalen) vliegwiel is/was nieuw en ongebruikt. bij het eerste testrondje merkte ik dit probleem al, heb de koppeling tot op heden nog nooit echt hoog hoeven belasten, dus het kan geen oude schade zijn, of zou dat bij een nieuw vliegwiel ook al kunnen voorkomen door verkeerde materaalkeuze?
Koud of warm maakt inderdaad ook uit, al heb ik meer het idee dat dat door het lagere stationaire toerental komt als hij warm is.
Vertanding is iets aan de lange kant, 2.93 diff + handbak met een overdrive wat resulteerd in 2350rpm@120km/u, maar ik kan het inderdaad een proberen om in zn 2 weg te rijden of het dan minder is.
De motorrubbers zijn bij mij zeer slap, (vloeistof gevuld), bij mark zijn dat industrierubbers.
Vliegwiel is ook aan de zware kant, als het een extreem licht vliegwiel zou zijn zou dat ook een oorzaak kunnen zijn, maar bij mij is dat niet van toepassing, mark daar in tegen heeft een vrij licht vliegwiel achter zn v6,
Koppelingsplaat was ook nieuw en had nooit een druppel olie gezien, evenals de nieuwe voering die ik erop heb laten zetten.
3 oktober 2012 om 09:16 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880960Bij mij is vooral als de motor statonair draait en je de koppeling heel langzaam op laat komen zonder gas te geven (filerijden), eigenlijk het begin van het slipmoment, als de plaat net lichtjes klem komt te zitten dan slaat/stuitert hij echt enorm, constant, met meer slip kan je dit probleem camoufleren,
kan wel zeggen dat ik al het een en het ander geprobeerd heb,
even een lijstje
* Vliegwiel gecontroleerd op axiale slingering met een micrometer, dit is 0.05mm,
* Voering van de koppelingsplaat is veranderd door zachter materiaal.
* Aangezien de koppelingsplaat van een licht vrachtwagentje was heb ik er andere veren in laten zetten (soepelere) geen resultaat,
* Drukgroep heb ik laten testen dat hij overal tegelijk vrijkomt, ondanks dat hij nieuw was, je weet maar nooit.
*Aandrijflijn zit amper speling op, heb autos gehad met 2cm vrije slag in de cardanas die er geen last van hadden.
*Versnellingsbak gewisseld met een andere, mischien een kromme priesas (ivm los bellhouse), misschien een keer gestuiterd,geen verbetering gemerkt met bovenstaande veranderingen…
huidige plaat die ik nu gebruik: (250mm)
heb een andere plaat geregeld, 240mm met een ander type demping en kleinere oppervlakte, misschien moet ik het probleem daarin zoeken.
8 september 2012 om 16:38 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880949superdik, next :thumb
mooi werk, als je klaar ben met de ombouw moet je voor de gein eens een lijstje maken met de kosten van een b204 tov een c20let, dan ben ik wel benieuwd wat het scheeld,
zo’n flexibel kan geen draai/torsiekrachten opvangen..enkel buigkrachten, daarom zit hij bij achterwiel aangedreven autos vaak dwars geplaatst, of rechtop in de downpipe, of gewoon niet ivm ruimtegebrek op de juiste plaats
heel erg netjes allemaal :thumb
alleen denk ik dat dat flexibel niet zoveel functie heeft op de plek waar die nu zit.
vakwerk :thumb heb je al een achteras gevonden?
b204 / b234 e/l/r etc maar dat wist je al denk ik.
b308e v6 turbo van saab past ook, (is in basis een x30xe) je heb dan wel op 1 cilinderbank maar een turbo maar je heb dr dan wel 1 ;)
23 mei 2012 om 21:12 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880944gaat weer helemaal goedkomen, weer een strak stukje tig-werk
heb je al borgplaatjes voor je remslangen?
binnenkort moeten we maar eens wat leuks verzinnen voor je luchtinlaat
6 mei 2012 om 15:30 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880936het zijn weer hamsterweken bij mark geloof ik :mrgreen:
geen open laadbak nodig, in een saab past het anders prima.28 april 2012 om 10:03 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880933Mark in zn nieuwe donor :thumb
nu nog een leuk project bij de motor zoeken :vertag
24 april 2012 om 15:53 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880931aluminium moet je voorbewerken met 1 of andere “hammerite primer” voor alu, maar het kan dan wel.
of je cilinderkop moet van gietijzer zijn dan is het natuurlijk geen probleem :mrgreen:
19 april 2012 om 16:09 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880919hijs nog aan het opruimen van de laatste slachtpartij denk :jerry
welkom :angel
4 april 2012 om 07:49 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880897ziet er allemaal erg goed uit Mark,
alstie straks klaar is kan je mooi je krachten meten tegen don zn kadett turbo :mrgreen:
enkel even opletten dat ze niet op sileconebasis zijn, anders kan de spuiter gaan vloeken
26 januari 2012 om 14:31 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945327achteruitrijsensor is volgens mij zo goed als altijd massa geschakeld, en op je achterlicht staat een geschakelde plus.
de toerenteller draad is niet terug te vinden op het schema? ik weet eerlijk gezegt ook niet of de ecu in verbinding staat/stond met het dashboard dmv duplex bedrading,
als het lichte sturen je irriteert zou je hem iets zwaarder kunnen laten sturen door de druk op het systeem wat te verlagen, (waarschijnlijk is de volkswagen stuurbkr. werkdruk wat lager als die van de bmw) als het goed is zit er een overdrukventiel in de pomp, als je deze wat sneller open zou laten gaan (slappere veer erin of een klein stukje eraf halen) word de druk ook wat lager
wil je het echt profi doen zou je er een drukmeter tussen kunnen zetten en hem afregelen richting de werkdruk van de volkswagen
23 januari 2012 om 06:43 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945311ik zou hem gewoon zo laten,
stel dat hij breekt, is het dan geen optie om hem in zn geheel wat lager te hangen? wat ze ook bij de corsa doen voor het 16v spruitstuk?
gewoon 2 blokjes ertussen, of word de stabistang dan een drempelschraper? dat is niet zo goed te zien op de foto’s, maar ik neem aan dat je die optie anders zelf al bedacht zou hebben
22 januari 2012 om 19:23 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948057daarintegen, als basis een 4×4 vectra met een b234l..
ik heb geloof ik teveel ideeën en te weinig tijd
18 januari 2012 om 16:11 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948036@kadett4x4 wrote:
was een rode, en een pool of roemeen dacht ik, en daar zag ik geen aanpassing aan het binnenscherm.
dus ik denk dat het ook zonder kan.groeten.
ik weet niet of die gasten dan nog naar rechts kunnen sturen, als je het complete blok naar links zet steekt je bak aardig uit in je wielkast.
maar het is wel een aardig stukje ruimte wat je te kort komt.
hier het topic met wat fotos, niet helemaal hoe ik het zou oplossen maar meer even om te laten zien hoeveel ruimte je moet winnen als je het blok op dezelfde plek wil zetten.
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?123789-Astra-Redtop-with-a-twist/page2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11 januari 2012 om 13:34 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945286een kabelboom van een e32/e34 V8 schijnt wat simpeler te zijn, maar of daar ook de 4.4 variant in is geleverd durf ik niet te zeggen.
ben je er al over uit hoe je het gas gaat aansluiten?
zal een erg fijne caravantrekker worden denk ik zo!
-
AuteurBerichten