marcel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 98)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494553
    marcel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik wil je niet ontmoedigen, maar gates is ook niet heilig.


      Misschien is het een bepaalde serie geweest, maar deze gates slang is 2/3 jaar geleden vervangen en nu gewoon zo poreus als een spons. (deze zat gemonteerd in de retourzijde en niet eens de drukzijde)

      Ik heb het al vaker gehoord van collega bedrijven hier in de buurt…heb ondertussen weer slangen van gates maar dan een andere rol..Ik blijf ze elk jaar goed in de gaten houden.

      Hier nog een paar die er last van hadden

      Klik.

      In reactie op: c-kadett rijders.. #17300066
      marcel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @Werner76 wrote:

        De mijne na 5 jaar stil staan ook weer eens voor de dag gehaald. Hij is goed bewaard gebleven ;)

        Hey gaaf om te zien dat hij weer de weg op kan!

        Ben toendertijd nog eens bij je geweest, iets met je distributie meen ik.

        In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565759
        marcel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Netjes hoor! Hoe ga je de afdichting van de olie aanzuighuis realiseren?

          marcel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            En kenne we je al feliciteren? :vertag

            marcel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @mr-turbo wrote:

              combinatie vliegwiel / plaat moet je het idd in zoeken.
              meestal als je het vliegwiel ff laat vlakken is het weg…
              Het schijnt oa te komen doordat er (ge)harde stukken zijn ontstaan op je wrijvingsvlak van je vliegwiel, daardoor stuitert de plaat onder bepaalde omstandigheden

              Ik heb wel gemerkt dat bepaalde combinaties het kunnen versterken, zoals soepele motorrubbers , warme motor , korte overbrenging

              Wat je kan doen, is ipv in z’n eerste versnelling optrekken, z’n 2 eens een tijdje gebruiken
              kan ie makkelijk hebben, zeker met een 3.0, goede kans dat het dan een tijdje weg is

              Weet je wat het rare is, dat er een kans is dat met een andere bestuurder het niet of iig veel minder voorkomt :hmmz
              Het kan goed zijn dat je NIETS ziet en meet aan het wrijvingsvlak van je vliegwiel, maar pas als ie warm wordt je het kunt meten omdat ie niet mooi gelijkmatig uitzet

              Sorry, had even vergeten te vermelden dat het om de v8 ging,

              Het (stalen) vliegwiel is/was nieuw en ongebruikt. bij het eerste testrondje merkte ik dit probleem al, heb de koppeling tot op heden nog nooit echt hoog hoeven belasten, dus het kan geen oude schade zijn, of zou dat bij een nieuw vliegwiel ook al kunnen voorkomen door verkeerde materaalkeuze?

              Koud of warm maakt inderdaad ook uit, al heb ik meer het idee dat dat door het lagere stationaire toerental komt als hij warm is.

              Vertanding is iets aan de lange kant, 2.93 diff + handbak met een overdrive wat resulteerd in 2350rpm@120km/u, maar ik kan het inderdaad een proberen om in zn 2 weg te rijden of het dan minder is.

              De motorrubbers zijn bij mij zeer slap, (vloeistof gevuld), bij mark zijn dat industrierubbers.

              Vliegwiel is ook aan de zware kant, als het een extreem licht vliegwiel zou zijn zou dat ook een oorzaak kunnen zijn, maar bij mij is dat niet van toepassing, mark daar in tegen heeft een vrij licht vliegwiel achter zn v6,

              Koppelingsplaat was ook nieuw en had nooit een druppel olie gezien, evenals de nieuwe voering die ik erop heb laten zetten.

              marcel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Bij mij is vooral als de motor statonair draait en je de koppeling heel langzaam op laat komen zonder gas te geven (filerijden), eigenlijk het begin van het slipmoment, als de plaat net lichtjes klem komt te zitten dan slaat/stuitert hij echt enorm, constant, met meer slip kan je dit probleem camoufleren,

                kan wel zeggen dat ik al het een en het ander geprobeerd heb,

                even een lijstje

                * Vliegwiel gecontroleerd op axiale slingering met een micrometer, dit is 0.05mm,
                * Voering van de koppelingsplaat is veranderd door zachter materiaal.
                * Aangezien de koppelingsplaat van een licht vrachtwagentje was heb ik er andere veren in laten zetten (soepelere) geen resultaat,
                * Drukgroep heb ik laten testen dat hij overal tegelijk vrijkomt, ondanks dat hij nieuw was, je weet maar nooit.
                *Aandrijflijn zit amper speling op, heb autos gehad met 2cm vrije slag in de cardanas die er geen last van hadden.
                *Versnellingsbak gewisseld met een andere, mischien een kromme priesas (ivm los bellhouse), misschien een keer gestuiterd,

                geen verbetering gemerkt met bovenstaande veranderingen…

                huidige plaat die ik nu gebruik: (250mm)

                heb een andere plaat geregeld, 240mm met een ander type demping en kleinere oppervlakte, misschien moet ik het probleem daarin zoeken.

                marcel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  superdik, next :thumb

                  In reactie op: Vectra A2 naar B204L #18031659
                  marcel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mooi werk, als je klaar ben met de ombouw moet je voor de gein eens een lijstje maken met de kosten van een b204 tov een c20let, dan ben ik wel benieuwd wat het scheeld,

                    In reactie op: mijn c kadett 16v turbo 9/9 2014 #17581896
                    marcel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      zo’n flexibel kan geen draai/torsiekrachten opvangen..enkel buigkrachten, daarom zit hij bij achterwiel aangedreven autos vaak dwars geplaatst, of rechtop in de downpipe, of gewoon niet ivm ruimtegebrek op de juiste plaats

                      In reactie op: mijn c kadett 16v turbo 9/9 2014 #17581893
                      marcel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        heel erg netjes allemaal :thumb

                        alleen denk ik dat dat flexibel niet zoveel functie heeft op de plek waar die nu zit.

                        In reactie op: Manta 400R turbo project #17676711
                        marcel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          vakwerk :thumb heb je al een achteras gevonden?

                          In reactie op: welke turbo motoren passen op f28 #18030567
                          marcel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            b204 / b234 e/l/r etc maar dat wist je al denk ik.

                            b308e v6 turbo van saab past ook, (is in basis een x30xe) je heb dan wel op 1 cilinderbank maar een turbo maar je heb dr dan wel 1 ;)

                            marcel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              gaat weer helemaal goedkomen, weer een strak stukje tig-werk

                              heb je al borgplaatjes voor je remslangen?

                              binnenkort moeten we maar eens wat leuks verzinnen voor je luchtinlaat

                              marcel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                het zijn weer hamsterweken bij mark geloof ik :mrgreen:
                                geen open laadbak nodig, in een saab past het anders prima.

                                marcel
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Mark in zn nieuwe donor :thumb

                                  nu nog een leuk project bij de motor zoeken :vertag

                                  marcel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    aluminium moet je voorbewerken met 1 of andere “hammerite primer” voor alu, maar het kan dan wel.

                                    of je cilinderkop moet van gietijzer zijn dan is het natuurlijk geen probleem :mrgreen:

                                    marcel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      hijs nog aan het opruimen van de laatste slachtpartij denk :jerry

                                      In reactie op: Hey ik ben mike #17937842
                                      marcel
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        welkom :angel

                                        marcel
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          ziet er allemaal erg goed uit Mark,

                                          alstie straks klaar is kan je mooi je krachten meten tegen don zn kadett turbo :mrgreen:

                                          In reactie op: welke kit? #17925690
                                          marcel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            enkel even opletten dat ze niet op sileconebasis zijn, anders kan de spuiter gaan vloeken

                                            marcel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              achteruitrijsensor is volgens mij zo goed als altijd massa geschakeld, en op je achterlicht staat een geschakelde plus.

                                              de toerenteller draad is niet terug te vinden op het schema? ik weet eerlijk gezegt ook niet of de ecu in verbinding staat/stond met het dashboard dmv duplex bedrading,

                                              als het lichte sturen je irriteert zou je hem iets zwaarder kunnen laten sturen door de druk op het systeem wat te verlagen, (waarschijnlijk is de volkswagen stuurbkr. werkdruk wat lager als die van de bmw) als het goed is zit er een overdrukventiel in de pomp, als je deze wat sneller open zou laten gaan (slappere veer erin of een klein stukje eraf halen) word de druk ook wat lager

                                              wil je het echt profi doen zou je er een drukmeter tussen kunnen zetten en hem afregelen richting de werkdruk van de volkswagen

                                              marcel
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                ik zou hem gewoon zo laten,

                                                stel dat hij breekt, is het dan geen optie om hem in zn geheel wat lager te hangen? wat ze ook bij de corsa doen voor het 16v spruitstuk?

                                                gewoon 2 blokjes ertussen, of word de stabistang dan een drempelschraper? dat is niet zo goed te zien op de foto’s, maar ik neem aan dat je die optie anders zelf al bedacht zou hebben

                                                marcel
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  daarintegen, als basis een 4×4 vectra met een b234l..

                                                  ik heb geloof ik teveel ideeën en te weinig tijd

                                                  marcel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    @kadett4x4 wrote:

                                                    was een rode, en een pool of roemeen dacht ik, en daar zag ik geen aanpassing aan het binnenscherm.
                                                    dus ik denk dat het ook zonder kan.

                                                    groeten.

                                                    ik weet niet of die gasten dan nog naar rechts kunnen sturen, als je het complete blok naar links zet steekt je bak aardig uit in je wielkast.

                                                    maar het is wel een aardig stukje ruimte wat je te kort komt.

                                                    hier het topic met wat fotos, niet helemaal hoe ik het zou oplossen maar meer even om te laten zien hoeveel ruimte je moet winnen als je het blok op dezelfde plek wil zetten.

                                                    http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?123789-Astra-Redtop-with-a-twist/page2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    marcel
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      een kabelboom van een e32/e34 V8 schijnt wat simpeler te zijn, maar of daar ook de 4.4 variant in is geleverd durf ik niet te zeggen.

                                                      ben je er al over uit hoe je het gas gaat aansluiten?

                                                      zal een erg fijne caravantrekker worden denk ik zo!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 98)